Dat weet ik echt niet. Omdat het me eigenlijk doorgaans niet aanspreekt is dit de eerste keer dat ik iets nadrukkelijker kijk.
Het eerste aardig ontworpen horloge in de line-up, nette prijs ook, maar christ on a bike wat is de rest van de collectie een zooitje.
Ik kan me niet meer herinneren of Favre Bulle nu succesvol gestart is op Kickstarter of dat de ontwikkeling van het merk daarbuiten is voortgezet. Hoe dan ook, was het kennelijk nu tijd dat Oracle Time er aandacht aan besteedt. Het is een best stijlvolle geklede chronograaf met LJP automaat. Dus een chronograaf die ik, stilistisch gezien, nog met plezier zou dragen, maar voor de technisch georiënteerden onder ons waarschijnlijk onvoldoende scoort.
Klopt. Volgens mij is de doelgroep ook niet het gemiddelde lid van dit forum, maar eerder de beginnende horlogeliefhebber vanaf (pak hem beet) groep 8 van de basisschool. Zeg maar dezelfde koper als die een 44mm Oozoo kocht/koopt bij de plaatselijke Siebel. Niets mis mee, zelf ook gedaan, maar wat verder in de hobby niet heel aantrekkelijk meer.
Hallo,
Ben niet akkoord hier,als je die prijzen ziet,niet direct voor een instap horloge,of vergroot de hoop horloge,ook wat betreft de spec’s heel up to date ,modern horloge met toch wel een meer dan degelijk LJP caliber,natuurlijk een Zwitser,vandaar ook de prijs.
Zo. Deze zin is echt heel lang met heel veel komma’s.
Is ljp niet gewoon Swiss made miyota
Dat is toch wel iets te kort door de bocht. Van wat ik er van gezien heb zijn er architecturele overeenkomsten met o.a. de Miyota 9000 reeks, maar het is zeker geen simpele kwestie van een Miyota 9000 die in Zwitserland in elkaar geschroefd wordt.
Dat gezegd zijnde is de 9000 reeks een betrouwbaar modern platform dus er zijn slechtere plaatsen om wat inspiratie op te doen…
Gemaakt / geassembleerd is een groot verschil.
De G100 heeft meer dan een beetje gemeen met de 9xxx van Miyota. Zelfde eigenaar. De LJP is wel duidelijk hoogwaardiger
Inderdaad heb verschillende 9xxx horloges en ze zijn erg goed
Klopt, de architectuur is duidelijk sterk gebaseerd op die van de 9000-reeks van Miyota. Maar er zijn toch wel wat technische verschillen die ervoor zorgen dat er weinig onderdelen echt identiek zijn, vandaar dat ik de G100 niet aanzie als gewoon Zwitserse assemblage van de 9000-reeks.
Ik heb beide binnenwerken in de collectie en de G100 is ook onder vergroting inderdaad wel van een ander niveau.
Volgens mij ligt dat redelijk in lijn met de betere microbrands, waar overigens niet zo heel heel automatisch chronos te vinden zijn, dacht ik. Dat gezegd, ben niet zo thuis in de chronos. Dit is wel een LJP en Zwitsers, hetgeen zeker impact op de prijs zal hebben.
Het gaat tenslotte om de kwaliteit, niet om de afkomst. Zo’n Miyota 9015 kun je lekker ruim een decennium ge(mis)bruiken zonder enig onderhoud en hij blijft er lekker op los tikken, ook wel prettig met de huidige onderhoud kosten.
La Joux-Perret L112 is een mechanisch chronograaf-uurwerk geproduceerd door het Zwitserse bedrijf La Joux-Perret (onderdeel van de Citizen Group).
La Joux-Perret staat bekend om de uitstekende afwerking van zijn uurwerken.
Mijn enige ervaring met LJP berust op een LJP G100 soigné in mijn Zelos die toch niet super accuraat loopt naar mijn voorlopige indruk die gebaseerd is op iedere keer 2 dagen draagtijd en zonder volle manuele opwinding.
Mijn miyota uurwerken zijn allen top accuraat.
Wat bedoel je precies? Voor 100-140 eu kan je ze kopen. Behalve plastic meuk van Temu, is dat toch snel wat je tegenwoordig voor een horloge betaalt?
Alanti uit Canada. Zo te merken aan het begin van hun ontwikkeling en moeten zeker nog werken aan hun presentatie. Horloges met stenen wijzerplaten. Hier een two-tone lapis lazuli, zo te zien met weinig pyrietinclusies.
Op de kroon na een zeer gelukte creatie imho.
En de lijst van The Time Bum is er weer, voor wie zijn geld nog niet verschoten heeft.