NA. een Seiko primeur op HF.

ok ok ik heb gelogen :blush: want een primeur op dit forum is dit dus echt niet, maar ja als ik Alpinist als NA in topic titel vermeld dan hebben we het eigenlijk allemaal wel al gezien toch?

Het verhaal, ik wilde een groene rakker in de kist.
Op een gegeven moment trok de Alpinist wel mijn aandacht via plaatjes maar bleef twijfelachtig en een echt liefde wilde niet ontstaan. Zeker ook niet gezien de prijs, kost je geen vermogen maar wel een hoop centjes voor een twijfel gevalletje plus een hoop centjes voor het horloge zelf want de nieuw prijzen zijn echt als een malle aan het steigerenā€¦ Dat werkt niet mee als je nog niet geheel zeker bent of je iets mooi gaat vinden.

Na een hoop gedoe, wikken en wegen, topics openen en plaatjes kijken bleef die groene drang aanwezig. Heb zelfs @HanDavinci nog een bericht gestuurd of hij ervaring had met de Alpinist. Wat een geƫmmer om een mooi iconisch horloge zeg.

Dus toch maar besteld bij @vierport want eeuwig doormiepen schiet ook niks op.

Nu komt het,
Krijg ik gisteren dat horloge binnen en doe het doosje open en :heart_eyes:
Jeetje wat een mooi horloge zeg, de liefde is er in in klap en ik snap al dat voorgaande gedoe van mij niet.
Echt, schitterend.
Ben razend enthousiast over de Alpinist nu en daarbij ook een stuk meer respect voor Seiko.
Dat groen heeft vele gezichten, van ingetogen tot uitbundig maar nooit echt knallendā€¦ PRACHTIG gedaan.
Opgelegde indicaties is voor mij altijd al een must en dus 100 pluspunten maar door het gekozen goud meteen 1000 pluspunten want serieus wat een geslaagde combo zeg.

Jongens, ik ben er BLIJ mee en al dat slappe gelul hebben jullie werkelijk helemaal NIKS aan dus even een paar fotos.
Wat nog gaat gebeuren is een Oyster aanschaffen, denk dat staal hem prachtig zal gaan staan.

Edit,
Wrist shot met een @Ko-Banden strap.

42 likes

Nice. Gefeliciteerd.

Yup,@batossai kom er maar in.

Dat weet ik nog zo net niet. Die nieuwprijs die je hebt afgetikt kon nog wel eens een primeur zijn. :wink:

Alle gekheid op een berg: veel draagplezier!

2 likes

Ik niet

Hiermee heb je wel een prijs gewonnen Hans, maar hij is cool!

Geniet ervan :fist:t2:

1 like

Fraaie aanwinst!!

:point_up_2:

Maar who cares. Veel plezier ervan! Ik vind het een schitterend horloge!

Geniet ervan in goede gezondheid enzo :v:

haha idd @anon50762135 en @HanDavinci
Maar als je iets mooi vind, wilt hebben en kan betalen dan is dat niet zo erg.
Daarnaast stukje gun-factor richting @vierport ipv een verweggiestan onbekende handel.

Dank voor de complimenten.

6 likes

Gaaf en staal? Jazeker voor mij persoonlijk de jubilee TT, staat prachtig. Hoe dan ook geniet er van :+1::+1:

16 likes

Skon fotokes!
Nogmaals gefeliciteerd!

2 likes

Lekker hoor! Nu ik nogā€¦

Doen, echt doen voordat de prijzen door blijven schieten en de pan uit doen rijzen.
Het is echt een mooi horloge dat de moeite waard is en qua prijs nog wel acceptabel is op dit moment.

Heb hem nu vandaag al de gehele dag om en het is echt een fijne rakker om de pols, goed afleesbaar ook.
Topper.

2 likes

Prachtig horloge en met de bicolor band zoals
@SAT die laat zien een top combinatie naar mijn idee.

groetjes Lenno

Ja ik wil echt graag een Alpinist maar ben toch iets meer weg van de ā€œredā€ alpinistenā€¦ Die hebben alleen weer een dubbel zo hoog prijskaartje, zijn alweer 20+ jaar oud (vind water resistance wel belangrijk) en hebben een uurwerk dat schijnbaar regelmatig geserviced moet worden.

Dus ja. Ik twijfelā€¦ :sweat_smile:

Ja nu je het zo verteld snap ik dat.
Maar aan de andere kant, als het al ff knaagt en het is niet weggezakt dan gaat dat ook niet meer gebeuren.

Sommige aanschaffen zijn wat lastiger dan andere, met de Alpinist zitten leuren terwijl ik met andere soms stuk duurdere nog geen 5min na heb hoeven denken.

Ben benieuwd wat je gaat doen, we zien hem wel verschijnen in een mooi NA topic :blush:

1 like

Van harte , mooie aanwinst :+1::+1:

Haha Het is inderdaad meer een wanneer kwestie is in plaats van of! En wanneer er een is komt er zeker een NA :slight_smile:

Mooie Seiko, top!:+1:

Heel mooi. :ok_hand: Die Ko band staat 'm ook erg goed. Gefeliciteerd!

1 like

Ja he, vind ik ook. Meteen bingo uit eigen bandendoos.

3 likes

Niks meer aan doen. Prima zo! :ok_hand:

1 like