NA: Een sobere, klassevolle dresswatch voor aan de kersttafel.

Ik had 4 horloges in mijn collectie. Ik ging er 2 verkopen omdat ik ze niet vaak genoeg draag… Ik heb nu 5 horloges :see_no_evil:

Na twee jaar aankoopvrij te blijven kriebelde het toch weer iets te hard. En kijk, met de feestdagen voor de boeg was dit het ideale moment om iets toe te voegen aan de collectie wat tot nu toe ontbrak: een dresswatch. Op middellange termijn komt er de Cartier Tank, op lange termijn misschien wel de gouden Louis Cartier. Ook simpele vintage twee- of driehanders van AP of Blancpain zweven rond in mijn imaginaire dresswatch lijst der mogelijkheden. Maar voor nu dus iets budgetvriendelijker: de Seiko SACM150.

Deze Seiko is een simpele, maar in mijn ogen toch klassevolle driehander. 34mm, 8J41 quartz movement (high accuracy quartz uit oudere Grand Seiko modellen), saffier kristal (waarop bij betaalbare seiko’s wel al eens bespaard durft te worden). De SACM150 komt uit de Dolce lineup waarin ook een zilveren variant van dit model te vinden is alsook modellen met een Tank style. Gezien mijn plannen om een Cartier te kopen ooit, ook een interessante keuze om het water hiermee eens af te tasten, … maar we zullen voorlopig eerst even ‘content’ zijn met deze nieuwe aankoop. :slight_smile:

Wat ik zelf zeer prachtig vind: de subtiele wijzerplaat die iets extra toevoegt vanuit bepaalde aanzichten. Het lijkt een vlakke plaat te zijn maar wanneer het licht goed valt zie je een prachtige rijstpapiertextuur. In het echt zit het horloge altijd tussen deze twee uitersten in, wat een zeer aangenaam plaatje is om naar te kijken.

Het meegeleverde bandje van Seiko … yeah, daar gaan we niet te veel over praten. Rap af gezwierd en een nieuw leren bandje erop gezet. Niks speciaals om over te stoefen maar veel soepeler en aangenamer om de pols, echt leder ipv zo’n dun lapje met alligator textuur erop geplakt. Indien jullie nog aanraders hebben voor bandjes (17mm) die goed met een gouden dresswatch zouden staan: let me know!

82 likes

Strak hoor!

1 like

Erg mooi van harte! Waar is deze aangeschaft? Zou eens willen passen.

1 like

Klasse deze Dolce, mooie, cleane wijzerplaat. :ok_hand:
Veel draagplezier toegewenst met de NA.

2 likes

Fraai, eigen, aangenaam klein. Door 't formaat valt het nauwelijks op dat het aantal groeit :wink:

1 like

Chic exemplaar, zeker mooi voor de feestdagen :ok_hand:t2:

1 like

Gaaf horloge!
Eentje die ook zo bij mij in de collectie zou kunnen komen.
Veel plezier er mee gewenst! :star_struck: :+1:

1 like

top :+1:
echt een mooi plaatje :ok_hand:
en zoals je zelf al zegt een klassevolle dresswatch,
draag hem met plezier,
en nu naar nummer zes :smiley:

1 like

Ik heb deze in de stalen uitvoering met “Dolce” op de wijzerplaat. Een prachtig en zeer accuraat horloge. Van harte met je nieuwe aanwinst en ik wens je er veel draagplezier van! :blush: :+1:

1 like

Wat een mooie Seiko.

1 like

Sober ? Wel nee …ingetogen chique en accuraat met saffier …top dus :ok_hand:goede keus veel draagplezier :+1:

1 like

Mooie aanwinst! Geniet ervan!

1 like

De dial is echt een plaatje :ok_hand:

Veel draagplezier gewenst.

1 like

:+1:een hele schoone Seiko dresswatch :star_struck:

1 like

Geniet van deze mooie tijd :sunglasses:

1 like

Mooie Seiko. Gefeliciteerd. Veel plezier ermee.

1 like

Mooi exemplaar veel plezier ervan :blush:

1 like

Heel mooi! Gefeliciteerd!

1 like

Jij bent klaar voor het kerstdiner. Mooi, en gefeliciteerd met je NA

1 like

Heel mooi

1 like