Nu ik zo een aantal dagen (weken, maanden) rondstruin op het HF, kom ik er achter dat mijn ‘smaak’ wat betreft horloges zo langzamerhand steeds meer duidelijk wordt.
Ik heb zojuist horloges links en rechts van me gelegd.
Links de horloges die me… hoe zeg je het? … me bekoren.
En rechts degene die me niet zoveel (meer) doen.
En als ik dan links van me kijk;
vintage Omega
vintage Breitling
vintage Longines
vintage en 'n nieuwe Rolex
nieuwe JLC
Dan gaat mijn voorkeur uit naar Klassiek. Al dan niet uit de oudheid.
Rechts liggen ook leuke horloges, maar op de een of andere manier …
Dus binnenkort maar weer eens een verkoop topic gaan maken. De kast leegruimen zeg maar.
Hebben jullie dat ook? Een bepaalde voorkeur in horloges of vliegen jullie meer van links-naar-rechts?
In den beginne vond ik chronografen spannend en fliegers interessant. de chronos zijn de deur uit en een flieger is nooit gekomen. Interesse ligt bij duikers en fieldwatches. Dressers krijgen bijna geen voet aan de grond.
Die JLC’s zijn ook echt tof hoor ik ben nog beginnend verzamelaar en wil juist een aantal horloges in verschillende segmenten en zo over tijd een keuze te kunnen maken… Of juist niet
Vintage heb ik achter me gelaten, een collectie opbouwen ook … ik hanteer tegenwoordig het één in, één uit principe. Heel overzichtelijk en ik heb max. twee draagbare horloges. Scheelt een hoop ‘stress’. Flipper wel meer, maar met alle voorpret erbij is dat ook wel leuk.
Ik weet inmiddels ook wel wat ik graag draag. Grappig is dat het best ver uit elkaar ligt. Enorme fan van vintage dressers en van 70’s hexagon dials. Daarnaast nog wat horloges die sentimentele waarde hebben.
En wat ik echt lelijk vind zijn duikers en van die nato bandjes, maar dat is echt een kwestie van smaak