NA: Een Tudor mét verhaal

Ja, dan toch een NA-topic, voornamelijk door het verhaal. En dat wil ik graag met jullie delen!

Afgelopen maart 2023 kwam de release van Tudor met de Black Bay 54: een hommage aan de Sub van 1954 met een afmeting van 37mm: daar werd ik blij van. Normaal gesproken draag ik vrijwel alleen maar vintage horloges, maar er moest en zou eens een modern horloge de collectie betreden. En met een reden: in dezelfde maand als de release van de BB54 gebeurde er (voor mij) iets prachtigs: ik mocht vader worden. En vandaag de dag, op 12-9-23 is onze zoon precies 6 maanden jong. En had ik de mogelijkheid om op 12-9-23 bij Ace (mega grote dankjewel) een gloednieuwe BB54 op te halen met deze datum.

De reden waarom een modern horloge de collectie moest betreden is simpel: dit horloge ga ik de komende jaren dragen en als onze zoon 18 jaar oud wordt, krijgt hij dit horloge. Het moest natuurlijk een birth-year watch zijn, met vintage vibes die gedragen is door zijn vader.

Ik heb het horloge nu twee uur om de pols, en wat een heerlijk ding. Fijn formaat, de dial wordt steeds mooier hoe vaker ik er naar kijk (en ik heb voor het eerst werkende lumen op een horloge :)). De band is comfortabel, moet nog wel een beetje spelen met de easy-adjuster maar dat zal vanzelf komen. Hoe dan ook: ik ben helemaal in mijn nopjes door deze prachtige Tudor BB54, met een hint naar het verleden.

Nu maar hopen dat mijn zoon over 18 jaar (liefst al eerder) ook wordt aangestoken met het horloge-virus. Genoeg geklets, een plaatje bij het praatje!

86 likes

Dubbel proficiat man!

1 like

Fantastisch, hoop dat jullie er beide lang van mogen genieten.

1 like

Mooi verhaal! Enjoy

1 like

Gefeliciteerd met je zoon en met je aanwinst! :wink:

1 like

Mooi verhaal en een leuk idee om niet te wachten met het doorgeven van een horloge tot je het hoekje om bent :wink:

1 like

Gefeliciteerd, ook met het prachtige horloge natuurlijk.

1 like

Geweldig horloge en natuurlijk gefeliciteerd met je zoon!

Van de week voor het eerst in het echt gezien en hij is echt heel fijn, die 54. Als ik kleine polsen had wist ik het ook wel…

1 like

Heerlijk verhaal. Dubbel gefeliciteerd. Geniet nu in goede gezondheid van deze top NA en geef hem straks door aan je zoon :+1:t2:

1 like

Mijn beste,

Chapeau!!
Een glorieuze introductie van een trotse Vader,
zijn zoon en een memorabel horloge.:watch:

Orologio Signaturis Temporis :wink:

1 like

Super! Leuk om zo over na te denken:)

1 like

Mooi verhaal en een mooi horloge !!!

1 like

Awesome!! Congrats amigo!

1 like

Proficiat met beide

1 like

2 mooie nieuwe aanwinsten, proficiat!

1 like

Super, 2x gefeliciteerd en een mooi verhaal.

1 like

Gefeliciteerd! Ook met je zoon.

1 like

Mooie aankoop, goed verhaal! Veel draagplezier Timo :muscle:

1 like

Mooie na gefeliciteerd!

1 like

Heel mooi! Zelf heb ik een explorer van de geboortedag. Ik weet niet of ik die over 18 jaar kwijt wil maar uiteindelijk wel :wink: geniet ervan!

1 like