NA (Eerste duiker) Mini turtle SRPC39 + Poll

YESS!!! Dan eindelijk mijn eerste duiker!! :smiley:

Het begon allemaal al een paar maand geleden. Mijn vriendin en ik waren druk opzoek naar een leuke vakantie bestemming in het buitenland en hadden elk keurig een mooi bedrag opgespaard om er even tussenuit te knijpen.

Maar omdat we rijkelijk laat waren met zoeken en niks binnen onze criteria meer konden vinden is het 2 weken Zuid-Limburg geworden :sun_with_face:
Dit was erg genieten en zorgde ervoor dat we een stuk in ons budget over zouden hebben.

Ik was, door een zo goed als leeg horlogepotje, niet op zoek naar een nieuwe aanwinst maar gezien de situatie werd dit ineens mogelijk. Omdat ik al een tijdje had vastgesteld dat ik voor mijn volgende aanwinst mijn eerste duiker wou kopen was mijn eerste gedachte: 'Ah geld over! En ik mis nog een mooie duiker!! :scream:

Dus vastberaden als ik was ging ik online opzoek naar een duiker. Na veel vergelijken en m’n eisen op een rijtje zetten kwam ik al gauw uit op A. Een SKX 013 of B. Een Mini turtle (Blauw of zwart).
Alleen stonden de prijzen bij de plaatselijke dealer me erg tegen en zag ik uit het buitenland bestellen niet erg zitten vanwege douanekosten en pakketjes die niet aankomen…
Toen uiteindelijk maar een Gezocht topic aangemaakt en met gekruisde vingers wachten :crossed_fingers:

Ja! Uiteindelijk een berichtje van @anon50762135 dat hij een blauwe mini turtle incoming had en deze wel aan mij wou verkopen.
Na een gelezen berichtje in ‘PostNL ellende’ topic en berichtje over en weer met Candide gehoord dat het horloge kwijt is geraakt bij de douane…
Dit was ff balen maar dreef mijn motivatie om een mooie duiker te bemachtigen nóg meer op! :smirk:

Uiteindelijk na de tip van Candide de blauwe mini turtle van @Mafkees op mijn radar gekregen en per direct een berichtje naar Matthijs gedaan!
Ik moest en zou dit exemplaar krijgen en voelde me als een Pittbull met kaakkrampen (niet meer loslaten dus :sweat_smile: )

Ja! De mini turtle was nog beschikbaar!!
Gelijk wat vragen gesteld ter info en vriendelijke meedenkende reacties terug gekregen! :grinning: :+1:

Zaterdag verzonden en zou dinsdag binnenkomen. Maar wat dacht je? T&T geeft ineens aan dat het pakketje een dag eerder komt! :innocent:

Dus uiteindelijk vanmiddag de mini turtle binnen gekregen en compleet verliefd :heart_eyes:

Het formaat is pérfect voor mijn kleine luciferprikjes. Überhaupt een draaibare bezel is nieuw voor mij dus dat werd spelen als een klein kind in de zandbak :joy:
En deze hoeveelheid lume is voor mij ook een nieuwe ervaring, ik stond verspreid over de middag dus ook met grote verbazing tot 5 maal toe in de kelderkast de lume te aanschouwen :sweat_smile:

Ik kan officieel zeggen tegen mijn vriendin zeggen dat ik nog eens op slag verliefd ben geworden (alleen dan niet op haar dit keer :joy: )
Zal ze erg leuk vinden nadat ik haar al eindeloos doodgespamt heb met plaatjes van mini turtles op verschillende banden en bij verschillende soorten lichtinval :stuck_out_tongue_closed_eyes:

En dan nu de tekeningen;

Wat een ontzettend heerlijk horloge! :drooling_face: Hier ga ik nog erg lang van genieten!! :heart_eyes:

En als afsluiter een poll. Ik zit er aan te denken om nog een karakteristieke stalen band aanschaffen voor deze mooie aanwinst. Ik heb 2 toffe gevonden bij watchgecko maar zit nog in twijfel en ben benieuwd wat jullie voorkeur zou hebben (en eventueel waarom :smile:).

Het gaat om een funky vlakke Jubilee;

Of een kèke Beads of Rice;

• De funky vlakke Jubilee
  • De kèke Beads of Rice

0 stemmers

Bedankt voor het lezen (en stemmen!) :+1:

27 likes

Gefeliciteerd met deze kanjer :+1::+1:

1 like

Gefeliciteerd!! Leuk om te lezen dat hij zo bevalt. Heb hem zelf een half jaartje ongeveer… mij verveelt hij geen seconde! Ik draag hem eigenlijk altijd op een Nato band. Gister nog om met varen en er mee gezwommen. Hij loopt nog steeds! :wink:

3 likes

Prachtige aanwinst, van harte!

Mooie wijzerplaat trouwens wanneer het zonlicht erop valt (ook zonder dat invallende zonlicht trouwens :wink: )

1 like

gefeliciteerd met deze heerlijke Seiko

1 like

Dankje! :grinning:

Dankjewel!! Ah tof, al enige ervaring met deze dus!
Dat kan ik me voorstellen, t is een heerlijke duiker :grinning:
Dat doet ie goed!! :smiley:
Ik zat eerst nog te twijfelen tussen de zwarte en blauwe omdat ik twijfelde of de blauwe net zo’n NATO-eter zou zijn :sweat_smile:
Maar zo te zien en lezen is dat geen enkel probleem!! Leuk om te zien dat je m op zoveel verschillende NATO’s kan slingeren! :smile:

Gefeliciteerd met deze mooie Seiko duiker en veel plezier er mee gewenst!

Ω

Thanks!
Absoluut! Helemaal mee eens, kan ik erg van genieten!! :grin:

Dankje! :smile:

1 like

Dankjewel!! Dat zal zeker lukken! :wink:

Gefeliciteerd! Ik heb de mini turtle nu zo’n twee weken en ben er erg blij mee! Tip: de rubber schakelband via monsterwatches(zie foto 2) zit ook prima!

4 likes

Gefeliciteerd!

Bij strapcode verkopen ze ook banden met aansluitende eindstukjes.

Zoals de Angus Jubilee die ik heb gekocht:

4 likes

plaatje van de beads of rice is 22 mm. De mini turtle is 20 mm. Maar dat weet je vast wel.

1 like

Ach ja, je eerste duiker… Een mooi moment!:grinning: Gefeliciteerd en geniet ervan!

1 like

Onverwoestbare knaller. Varieer met vrolijke Nato bandjes. Iedere keer een andere look (and feel), :+1::+1:

1 like

Dankje!
Nice! Lekker van genieten! :wink:
Die is ook niet verkeerd, die heb ik nog niet eerder gezien! Bedankt voor de tip!

1 like

Dankjewel!

Dat is ook niet verkeerd. Vind straight endlinks ook wel mooi, lekker universeel voor andere horloges en t heeft wel wat. Maar aansluitende eindstukjes is ook wel erg mooi :smiley:

Oah die is ook smullen zeg! Staat m goed! :drooling_face:

1 like

Ja dat was mij ook opgevallen. Ze hebben de 22mm voor de foto’s gebruikt maar ze verkopen m ook in 20mm.
Yes, daar was ik van op de hoogte :+1:

Goede keuze, heb er net zelf een (zwart). Ook ik zoek een gepaste stalen band ter vervanging van de standaard stalen band en kom uit op banden van Strapcode. Welke weet ik nog niet… jubilee of toch oyster? Ratcheting clasp of vanwege de extra lengte en dikte toch niet? Hmmmm. keuzes.

In ieder geval veel draagplezier met deze Seiko gewenst!

Gr. Hans

1 like