Ik heb niet echt een grail, maar wel een aantal horloges, die ik graag zou willen bezitten. Op de een of andere manier ben ik op een zoektocht naar die ene, de daily. Slaat nergens op, want ik heb zat mooie horloges om te dragen. Misschien is dat wel de kronkel die hoarders hebben.
Het begon een tijd geleden, in 2018, toen ik het topic van @zulu las. Hij was zeer positief over zijn nieuwe aanschaf, een Tutima Pacific 670.
Ik hou van horloges met een strak design. Zo min mogelijk tekst op de wijzerplaat en het liefst zonder dag en datum. Nu voldoet de Tutima Pacific hier niet helemaal aan, maar toch vind ik deze geweldig en wil hier een uitzondering voor maken. De grootte en dikte zijn helemaal goed voor mijn pols maat.
Vanaf dat moment is de Pacific, op de een of andere manier, blijven hangen. Maar aangezien het horloge maar een korte tijd is gemaakt, is het aanbod zeer beperkt en als ze worden aangeboden, waren ze vlot verkocht. Dat doet de prijs trouwens ook geen goed, want die is de afgelopen jaren erg gestegen. Zelfs voor een exemplaar zonder de originele band gaat voor de hoofdprijs. Dus ja, voor dat geld is meer te koop.
Lang verhaal kort: verschillende malen misgegrepen, laten schieten ivm de belachelijke vraagprijs icm de staat. Tot ik kortgeleden er een tegenkwam.
In Duitsland werd een Pacific 607 in de goede maat te koop aangeboden, voor een hele, hele nette prijs. Dit betrof een 40mm, perfect voor mijn pols, in tegenstelling tot de 43mm versie, die voor mij echt te groot is.
Die goede prijs was niet voor niets. Dit exemplaar was het lievelingshorloge van deze aanbieder, die hem sinds aanschaf eigenlijk iedere dag heeft gedragen, tot volle tevredenheid. Dat is te zien, maar voor mij geen probleem. Een pracht projectje, die ik graag wil aanpakken.
De bezel zit vast, het horloge is smerig, er zit een krasje (thv 2 uur) op het saffier glas (??) en het ETA 2836-2 uurwerk is, gezien de leeftijd, aan een service toe, ondanks dat ie nog heel erg netjes loopt. De kast heeft wat aandacht nodig, de pip mist en de oranje secondewijzer is wat vervaagd.
Liefde maakt blind, maar al deze probleempjes zijn prima op te lossen. Ik ben een gelukkige Pacific bezitter.
Vooralsnog alleen maar “voor” fotos, want ik ga binnenkort aan de klus beginnen.