NA: Eindelijk een Grand Seiko met Mt. Iwate dial

Zeer fraaie aanwinst…

1 like

Doe Citizen is ook niet een soort groen dat ik zelf zou aanbevelen. Los van dat het an sich een mooi horloge is.

1 like

Lekker verhaal weer om te lezen en een prachtig horloge

1 like

Gefeliciteerd met de aankoop Chris! Erg leuk om je enthousiasme te lezen. En zeg zou zelf, er is toch niets lekkerders dan een hagelnieuwe? :wink:

1 like

Mooi verhaal. Gefeliciteerd met deze nieuwe aanwinst. :sunglasses:

1 like

Prachtig horloge👌🏻. Gefeliciteerd en geniet ervan!

1 like

Alleen al om zulke quotes geniet ik van elke NA van je. Koop maar, koop maar, koop maar :rofl:

Hele gave NA, en de bandkleur die je hebt bij de chronomaster vind ook ik de best passende.

Geniet van deze topper, en wat een mooie plaatjes. Krijg er ook GS honger van. Bedankt he :smile:

1 like

“Voor alles wacht het juiste moment”

Mijn beste,

Een ruimhartige introductie van een schitterende aanwinst.
Ik wens je er vele memorabele momenten mee.:watch:

Vrede en alle goeds,
Coenraad.

Orologio Signaturis Temporis :wink:

2 likes

Veel plezier met deze groene rakker!

1 like

Werkelijk een prachtige Grand Seiko!

Persoonlijk vind ik de Mt. Iwate wijzerplaten de mooiste die er zijn.

Veel draagplezier gewenst @Fate_Amenable_To_Change

1 like

Mooi horloge,gefeliciteerd en veel draagplezier gewenst.

1 like

Wow wat tof zeg. Nice storyline. Heel veel draagplezier!!!

1 like

Ik moet eerlijk toegeven dat ik je wederom enthousiaste verhaal even heb gescand. Maar wat een mooi horloge! Gefeliciteerd en geniet ervan!

1 like

Prachtige aanwinst, veel draagplezier! :ok_hand:

1 like

Weet je, dat nieuwe gaat er bij mij na een jaar dragen hard vanaf, in veel gevallen. Er zijn maar weinig horloges die totaal onbevlekt lang in mijn verzameling leven, behalve die exemplaren die ik nooit draag (en dus weer door schuif). Ik had het verschil graag in de kontzak gehouden. :slight_smile: Aan de andere kant: Als er wabi sabi komt is hij echt van mij. :slight_smile:

Ai. Past u op? Grand Seiko dragen kost geld. Althans, als je tijdens de reis moet ontdekken welke de juiste voor je is. :slight_smile:

Ik roep wel leve de Republiek, maar stiekem zie ik de Koning liever dan het kabinet, op dit moment. :wink:

Ik kon je daar wel eens gelijk in geven, eerlijk gezegd. Het is net spannend genoeg om heel cool te zijn, en net onder de radar genoeg om niet heel erg op te vallen, zeg maar. De Shunbun is meer on the nose, zeg maar:

Er is ook wat voor een ouderwetse snowflake te zeggen. Die is weliswaar wat aan de maat met z’n 41mm, en je hoort er op dit moment weinig meer van, maar het blijven coole wijzerplaten.

Ook Kirazuri is erg tof. Het enige wat ik niet mooi vind van Grand Seiko zijn al die rare berkenbossen. Of ze nou grof zijn of fijn, en of het nou om één stuk bast of een heel bos gaat, ik vind er geen reet aan. Dan liever dit:

Trouwens, deze 44GS is anders dan de grotere SBGP versies. Kijk dan:

Gebouwd als een pagode, zeg ik je. Tof hoor, die bezel die zo schuin uitsteekt en dan weer naar binnen loopt.

12 likes

Mooi man, Gefeliciteerd!

En ja, in-the-flesh is het een absolute stunner. Voor mij was het een hele close call met de Breitling, maar de 36mm toont op mijn polsen wat meer als en dames variant en voor een GADA gaf voor tóch nipt de Breitling de doorslag.

Maar, met alle kastvormen en variatie heb je een prachtige verzameling. :ok_hand:

En verder sluit ik me helemaal aan bij je ervaringen met Van Baal. Voor mij was het ook een top-ervaring daar.

1 like

That’s all in the game. We ontdekken, proeven, veranderen van smaak, willen groter, kleiner. En GS heeft vanalles wat. Dus eerst maar veel youtube en HF voorpret om daarna vast een ‘verkeerde’ te kiezen, want de volgende tikt vast weer meer/andere boxen aan.

Maar daar draait onze hobby om toch?!

1 like

Prachtig exemplaar. Ik zie door het GS bos de bomen vaak niet meer maar je pikt er toch maar weer een parel uit.

En ik heb helemaal niets met Dauphiné maar godver, die zijn echt áf. Zo scherp als een chirurgische scalpel.

Je zou inderdaad beginnen vermoeden dat GS inclusiviteitsgewijs een kleurenblinde die combinatie heeft laten maken en in kleren van de keizer stijl doet alsof dat is zoals het hoort. Brrrr.

Daar vreesde ik ook al voor ja. :joy:

Heel mooi. Ik ben benieuwd naar wat die in zonlicht om de pols gaat doen. Aka: fotootjes maken nondedju!

2 likes

Mooie aanwinst Chris :ok_hand: Genieton in heg kwadraat. Over dat laatste gesproken:

Tja, tellen kan je ook niet kwadratisch zijn het nog steeds meer woorden :nerd_face:

Enfin, veel plezier met je aanwinst :+1:

1 like

Prachtig horloge - gefeliciteerd, je hebt een goede smaak - , mooi verhaal en fijn om te lezen op deze heerlijke Koningsdag!

1 like