Proficiat met de nieuwe aanwinst! Je hebt het horloge en de ‘reis’ ernaartoe, kleurrijk omschreven.
Het is inderdaad een horloge om van te smullen in z’n proporties, afwerking en kleurgebruik.
Proficiat met de nieuwe aanwinst! Je hebt het horloge en de ‘reis’ ernaartoe, kleurrijk omschreven.
Het is inderdaad een horloge om van te smullen in z’n proporties, afwerking en kleurgebruik.
Heel fraai, geniet ervan!
Leuk horloge Chris. Het lijkt hard te gaan bij jouw!
Mooie aanwinst en weer een leuk verhaal van je (om)wegen hiernaartoe!
Schitterend man! Prachtige keuze: mooie plaat, goede maat, fraaie kleur und so weiter! Iwate-plaat is gewoon tof
Dit soort verhalen vertellen me dat ik ooit wellicht wel overstag zou kunnen gaan voor een Grand Seiko. Het fijne is dat er heel wat modellen zijn, kastvormen en wijzerplaten, die gewoonweg heel erg mooi en gebalanceerd zijn. Lastig is het te kiezen, want de verschillen zonder hands-on-ervaring lijken subtiel. Velen zijn echter behoorlijk aan de grote kant. Ook in de hoogte, net els hier, 11.6mm voor een handwinder blijft toch flink. De omvang van 36.5mm maakt deze heritage serie een alternatief voor de nog wat formelere 37mm elegance modellen. Beiden in mijn ogen, ook dankzij het ontbreken van de datum, gerefereerd over vele andere. GS doet groen ook werkelijk prachtig, of het nu die US exclusieve pistache is, de bijna zwarte SBGW285 of deze heerlijke drab olive. Ik kan ervan smullen. Bij deze serie dacht ik eerst dat deze chopstickhandset wat te iel was ten opzichte van de indices, maar na je relaas ben ik geloof ik toch meer overtuigt. Ook omdat het geborstelde bovenkantje net wat dynamischer oogt. Zou ik een horloge willen dragen van enkele duizenden dat het tenminste gedeeltelijk moet hebben van de impact van een zwartgepolijste kast die binnen de kortste keren onder de haarlijn en zal gaan zitten of die al heeft op de tweedehandsmarkt? Daar zit wel een groot punt van twijfel. Tot nu toe merk ik dat ik al enkele aanwinsten heb die neigen richting GS (en KS) in de Pitzmann II, de Monbreys, Wise AD15… dat geeft wel aan dat er een interesse is en misschien moet het echte werk een keertje volgen. Voor nu voel ik me beter bij deze veel betaalbaardere varianten die bovendien al uitstekend zijn afgewerkt.
Mooi horloge en een mooi verhaal! Gefeliciteerd met je nieuwe aanwinst
Prachtig horloge! Ik wens je er een fijne tijd mee.
Bij het zien van de groene plaat, had ik geen woorden meer nodig!
Bijzonder mooie groene aanwinst.
Ik hoop dat deze de collectie mag blijven vergezellen.
Veel draagplezier, Fate!
Lekker man.
Gefeliciteerd!
Wat een prachthorloge. Bij het lezen van je stuk dacht ik wel: hoe heeft hij zulke mooie horloges kunnen verkopen!
Maar deze, ja, mooie maat en prachtig afgewerkt.
Wat een plaatje! Kleur en wijzers zijn erg mooi; het GS logo in goudkleur maakt het af.
Fraaie aanschaf Chris!
Een president hier? Ik moet er niet aan denken.
Heerlijk verhaal, toepasselijke muziek en een prachtige aanwinst
Leuk verhaal,en een schitterend horlloge,enjoy.
Fraai fraai fraai!
Gefeliciteerd
Moge prachtige staaltje Japanse horlogekunst je tijdloos vervullen van vreugde! Hulde
@Thijs9F82, kom er maar in, als ervaringsdeskundige.
Dit horloge leent zich prima voor Wabi sabi. Zoals alle gepolijste horloges.
Ik zie liever krasjes op gepolijste vlakken dan op brushed kasten.
Natuurlijk niet. Een stadhouder. Dat zou correct zijn.
Leuk verhaal en een prachtig horloge.
De wijzerplaat is inderdaad de absolute bom
Veel plezier ermee.
Prachtig horloge veel draagplezier gewenst !