Gefeliciteerd met je fraaie NA.
Niets mis met dit en raak je uitgekeken dan schuif je hem volgens mij zo door binnen de familie
Mooi begeleidend stukje proza weer bij deze NA. Leuk om te zien dat deze hobby en ratio niets met elkaar te maken hebben, hoezeer wij ook ons best doen met specs vergelijken Ik heb ooit de grotere versie gehad en die verkocht (want te groot, geen spijt van, zwerft nog op dit forum rond) en de wijzerplaat en wijzers zijn prachtig. Geniet van deze NA!
Ik heb weer genoten van je prachtig verhaal!
Echt een leuk maar ook sjiek horloge wat je niet elke dag ziet!
Geniet ervan!
Ziet er uit als een zgn. “Radio room dial“ met de tijden per uur dat marconisten moesten “uitluisteren” naar noodsignalen van andere schepen.
Nou… ja… uuuhhhhhhh… Gefeliciteerd met de aanwinst dan?!
Mijn beste,
Mijn complimenten!!
Ziet er magnifiek uit!!
Wat een beauty.
Dank voor het delen.
Ook van je uitvoerige en enthousiaste verhaal.
Heel leuk.
Geniet er met volle teugen van.
Orologio Signaturis Temporis
Leuk om te lezen.
Supermooi horloge en dito verhaal weer
Ik heb nog niet het lef gehad een rechthoekig of vierkant(Nomos)horloge aan te schaffen omdat ik bang ben dat ze te snel vervelen,lees weinig draagtijd,krijgen.
Maar ik blijf deze volgen
De horlogehobby is er natuurlijk bij uitstek een die niet rationeel is, anders zouden we allemaal een radiogestuurde G-Shock van €150 dragen-- of niets, “want je kunt toch ook op je telefoon zien hoe laat het is”. Ik vind het juist mooi dat je als een blok kunt vallen voor een horloge waar
klopt.
Imperfectie is charmant. Draag hem in goede gezondheid!
Met veel plezier gelezen. Onderhoudend zoals altijd.
Ik ben nog niet toe aan horloges met een rechthoekige kast, maar je hebt me een duwtje in de richting gegeven
Geniey ervan! Fijne dag!
Love it
Prachtig horloge. Gefeliciteerd!
Sterker nog, dit is een Radioroom wijzerplaat. Uit de tijd dat marconisten op kwart voor en kwart over naar telegrafie noodsignalen moesten uitluisteren op 500 kHz.
De 2 sectoren op het hele en halve uur waren er destijds nog niet, de 2182 kHz noodfrequentie voor spraak was nog niet in gebruik.
Dat deze Longines mee naar huis zou gaan was “forse” al wel duidelijk…
Dit dan weer niet
Maar goed, rationeel wordt het hier nooit. En dat hoeft ook niet. Op naar de Kurono. En ondertussen een mooi horloge, herinnering en ervaring rijker.
Geeft mij (en volgens mij ook anderen) inspiratie om nu toch echt een keer een rechthoekig horloge te gaan proberen. Na de FC Carre en de Lip T18 gezien te hebben krijg ik die aankoop drang. Gek genoeg heb ik die van de Cartier tank nooit gekregen. De Romeinse cijfers en de nichterige kroon weerhielden me daarvan…
Mooi verhaal weer, schitterende rechthoekige Longines , zoals gewoonlijk prachtig op de gevoelige plaat gelegd en dankzij
een halve glas (gelukkig witte) wijn over mijn goeie goed.
Je wordt bedankt!
Mooi geschreven Chris. Deze staat niet op mijn radar omdat ik de dolce vita lijn altijd een tikje te lomp vind ogen op foto’s. Mss dat passen me tot een ander inzicht brengt. Wat de datum betreft, die is erg goed gelukt imo. Hem weglaten had bij dit type horloge nog beter geweest.
Voor het merk op zich heb ik altijd al sympathie gehad. Ooit wil ik er weer eentje in de collectie.
Mooie toevoeging in je arsenaal Chris! Zo vaginaal vind ik 'm niet: eigen smoel en een heel eigen karakter.
Niet alles is in specs en ratio te vatten.