NA: Eindelijk een Seiko handwinder

Eindelijk een handwinder in mijn collectie (die wel loopt tenminste). En wat voor een! Al lange tijd ben ik opzoek naar een model met dit uurwerk. Maar ze zijn vrij obscuur en niet makkelijk te vinden voor een beetje goede prijs.

In het horloge tikt een 2220 hi-beat uurwerk. Erg mooie uurwerken, ook om te zien. Maar eigenlijk hoor je niemand over deze uurwerken. Geen idee waarom, mischien omdat het voornamelijk een uurwerk was voor dames horloges. Maar het uurwerk werd dus ook in mannen horloges zoals deze gebuikt.

Het horloge heeft mij echt in positieve zin verast, zeker ook qua afwerking. Het is echt te zien dat dit niet zo maar een entry level horloges was destijds. Er moet alleen nog een andere band om, deze is veel te grof en zwart zou mooier staan.

35 likes

Mooi exemplaar. Vooral hoe de kast overloopt in de lugs.

2 likes

Van harte! En over clean dials gesproken zeg, erg netjes👍🏻

1 like

Zo die is erg mooi zeg! Pracht exemplaar :thumbsup: Van harte met de NA.

1 like

Hele mooie🖒…Gefeliciteerd man!:blush:

1 like

Mooi exemplaar! Als ik dit snel met het blote oog vergelijk met m’n King Seiko zit dit niet ver er onder qua afwerking.

1 like

Mijn beste,

Wat een beauty!!
Goed hoor!!

Orologio Signaturis Temporis.:wink:

1 like

Zo, die is mooi zeg! Geniet ervan!

1 like

Mooi, stijlvol, strak!

1 like

Bedankt voor alle leuke reacties!

De King Seiko is natuurlijk een heel ander beestje, ook erg mooi. Die staat boven aan mijn verlanglijstje nu, ik mis hem toch nadat ik hem verkocht heb.

1 like

Mooie wijzerplaat, heerlijk strak design, gefeliciteerd met de NA!

1 like

Het is niet het type horloge dat mij zou aantrekken maar dit is echt wel een uitzondering echt strak!

1 like

prachtig uurwerk :ok_hand: heel mooi ! proficiat :thumbsup:

1 like

Heel erg mooi. Op het eerste gezicht (de foto) doet het horloge klein aan (een dames variant)
Het feit dat dit gewoon een fors Seiko heren horloge is met de design ‘looks’ van een dames variant vind ik fantastisch en had ik in deze vorm nog niet eerder gezien. Ook een hele mooie ‘linnen’ plaat
Prachtig en dikke duim voor deze zeldzame topper :+1::+1:

1 like

Heel mooi klokje Daniël! De wijzerplaat is ook prachtig vind ik. Van harte! :relaxed:

1 like

Mooi, gefeliciteerd.

1 like

Heel sjiek toch wel. Ik heb deze ook een tijdje in het vizier gehad maar toch vind ik persoonlijk de lugs te smal en iel. Qua vormgeving loopt het natuurlijk briljant over naar de band. Ben zelf toch meer van de brede lugs. :+1:

1 like

Schitterende dresswatch, alles klopt, veel plezier er mee.

2 likes

:heart_eyes: Klein maar fijn uurwerkje :spy::thumbsup:
Groet Iwan :motorcycle:

1 like

Ziet er mooi uit. Jij weet ze altijd wel te vinden.
Steken de lugs alleen niet ver naar beneden?
Geniet ervan!
Gr.Wander

1 like