NA: eindelijk gereguleerd

Een goede 6 maanden heb ik bewust ‘stil’ gestaan qua inhoud van m’n kistje. Een rustgevende periode waarin ik in alle rust heb kunnen genieten van de opties die ik heb. Recent een nieuwe zonde begaan… Vorig jaar heb ik een tijdje zitten azen op dit horloge. Had me een plekje op de wachtlijst van Louis Erard verworven en kreeg niet veel later de meldig dat ik in aanmerking kwam voor een productieslot. Met de muis boven de knop gehangen, maar iets knaagde. Het is wel “multi centi” als je de wisselkoers en de belastingen er even op los laat. Of zoals @bro al eens schreef “niet 3900 (CHF) tof.” Toen niet gekocht. Maar het plaatje bleef hangen en de wens om een regulateur te bezitten bleef hoog op het lijstje staan.

Bij toeval keek ik op een doordeweekse namiddag op de website van Loupe This. Een klein, minder bekend veilingplatform waar ik al eens een prachtige Ketelaars voorbij heb zien komen (toen net geveild). Had al een tijdje een account, maar het aanbod zit vaak in de categorie “buiten budget”. Of gewoon iets wat geen kans maakt op een plekje op mijn shortlist. Die bewuste dag stond deze Regulateur te veil. Met nog goed 1,5 uur te gaan. Voor een op dat moment erg scherpe prijs en no reserve. Het zal toch niet…?

Geduldig gewacht. Twee andere biedingen die tot een beperkte verhoging van de prijs leidden. Zag er goed uit. Vlak voor het verstrijken van de veiling een bod uitgebracht. Dan krijg je natuurlijk de +2 minuten en begint het wachten. Nog 10 seconden en… niet veel later: hoera! Betaling afgehandeld, prettige contact via e-mail met het team van Loupe This. Transport naar NL ging snel, afhandeling bij de Douane en de logistieke dienstverlener wat minder. Mag de pret niet drukken. Hij’s binnen!

Voor net iets minder dan de helft van de nieuwprijs (kosten voor veiling, verzending, verzekering en invoer meegenomen) heb ik het horloge nu in bezit. En dat is een prijs die ik hier wel voor over heb. Een 1 van de 178 exemplaren. Voor wat het waard is.

Waar ik normaal gesproken een beetje kriebelig wordt van een kleine seconde die (te) dicht bij de centrale wijzers staat, heb ik daar bij dit horloge niet zoveel last van. Lang leve het evenwicht ‘boven-onder’, waardoor dit - in mijn ogen - optisch beter valt. De dial met de grainy textuur doet het geweldig in om het even welk licht. Varieert van iets koeler, tot een aangenaam warme gloed. In mijn ogen een genot om naar te kijken en heb 'm al wat uurtjes om de pols mogen hebben. V’liefd.

Het bandje is niet geweldig. Daar komt verandering in als ik weer een bestelling plaats bij The Strap Tailor. Nog even geduld. Maar nu: tijd voor plaatjes! (met de telefoon; knallend drukke week en (werk)weekend achter de rug, zodat een echte shoot op zich laat wachten).


In het hout. Hier zie je de wat warmere gloed van de dial goed terug.


De wijzerplaat lazy door een loupe vastgelegd…

Was dit het voor 2023? Als ik me aan mijn eigen woorden houd wel. Dus de komende maanden hoop ik niet dit soort kansen voorbij te zien komen, of de zelfbeheersing te hebben om ze te laten lopen en te accepteren dat ‘niets doen’ een uitstekende optie is. De gedachte aan de rekening voor de renovatie van de sanitaire voorzieningen eind dit jaar, zorgt voor een fermere hand op de digitale knip. De zwakke kant van mij kijkt mijmerend naar een Grand Seiko SBGY007 (‘Omawatari’) en naar iets fraais uit Glashütte. En er spookt een ander stout plan door mijn hoofd. Enfin: ik houd je op de hoogte…

90 likes

Mooie aanwinst !!

1 like

Mooi!

1 like

Prachtig horloge en goed dat je hem voor een schappelijke prijs hebt kunnen krijgen. Het is echt iets bijzonders, en dat is altijd een goede toevoeging aan je verzameling.
Tja, renovatiekosten…Misschien die Grand Seiko om te vieren dat de renovatie goed is gegaan?

Mijn beste,

Aparte aanwinst hoor!!
Ziet er bijzonder fraai uit!!
Proficiat dan ook, met deze exclusieve tijdgenoot.:watch:

Orologio Signaturis Temporis :wink:

1 like

Mooie eigen smoel. Het bandje kun je best nog wat inzweettijd geven.

Die GS is mooi, maar veel te duur. Wel benieuwd naar dat ander snood plan.

1 like

Haha, da’s wel een riante wijze om een goede renovatie te vieren. Wie weet :face_with_hand_over_mouth:. Goede suggestie, passend in de HF-stijl. :pray:

1 like

Prachtige regulateur! Deze prijs lijkt spot-on. Veel plezier er mee!

1 like

Heel mooi stuk. Verfrissend zo’n niet alkedaags merk op het HF. Proficiat en veel plezier ermee
:grin::ok_hand:t3:

1 like

Mooie aanwinst :ok_hand:

1 like

Ongelooflijk… wat een prachtig horloge! Louis Erard maakt echt pareltjes. Gefeliciteerd!

2 likes

Tjonge, wat een trots bezit

1 like

Gefeliciteerd! Echt heel tof! :heart_eyes:

1 like

Prachtig horloge :star_struck: Gefeliciteerd :partying_face:

1 like

Wauw, prachtige wijzerplaat :star_struck:
Gefeliciteerd met deze unieke NA
Lekker van genieten

1 like

Wat tof dat je hem heb kunnen scoren!
En wat een kleurverschil zit er in de plaat op je foto’s :grimacing:. Veel plezier ervan!

1 like

Bijzonder horloge ! Geniet ervan :ok_hand:t2:

1 like

Ik hoop het voor je :wink:
Gefeliciteerd met deze mooie aanwinst.

1 like

Heel erg mooi :ok_hand: van harte met de​ ​nieuwe aanwinst!

1 like

Mooi man! Dit is een geweldige regulateur, en inderdaad, ik vond 'm ook geen 4000 piek cool, met name omdat ik 'm als “nu heb ik ook een regulateur” aanschaf zou zien. Maar de deal die jij hebt gemaakt is natuurlijk kolderiek scherp!

Veel plezier er mee. De wijzerplaat is fantastisch, en het horloge past bovendien goed in je verzameling. :+1:

1 like