Gefeliciteerd! Erg mooi ding en leuke keuze voor deze funky kleur. Dat dopje is eigenlijk een pochpunaise, leuk voor de conversatie, maar eigenlijk zie je ‘m niet als je leesbril aan vervanging toe is. Ik heb er ook een op de SBGX341
Mooie GS. Gefeliciteerd. Wens je er heel veel plezier mee.
Lekker kek kleurtje! Er zat ergens een wissel aan te komen gezien je behoefte naar wat kleiners. Nu maar hopen dat je ogen niet achteruit gaan waardoor je weer grotere wil.
Je horlogereis beschrijf je weer pakkend Chris. Fijne fotos ook weer. Dat deze maar lang in de collectie mag blijven! Gefeliciteerd ermee!
Dank, allen!
Ergens klopt dat zeker. Iedereen heeft het graag over de 44GS en 62GS kasten, maar eerlijk gezegd is deze “bananenkast” zoals ik 'm graag noem ook zeker zo iconisch in de line up. Het is echt Grand Seiko, en ook de vorm die natuurlijk bekend is geraakt dankzij de Snowflake.
De instap SBGX en SBGP series zijn natuurlijk bovendien nog een mooie democratische manier om kennis te maken met het merk, en de uurwerken… Tja, die staan toch in mijn top 5 van beste uurwerken ooit, eerlijk gezegd.
De één z’n saai is de ander z’n blijver. Ik heb ook graag ogenschijnlijk simpele horloges om. Al is het maar omdat wijzers, indices en wijzerplaat niet overschaduwd worden door tierelantijntjes.
Bijzonderder dan van de Shunbun en de SBGP, al mis ik die laatste wel eens, eerlijk gezegd. Als Seiko / Grand Seiko een Sunburst discreet maakt, heb je altijd hele mooie resultaten.
Dat is het woord wat ik eigenlijk zocht! Al was daar natuurlijk nooit een chocolade reclame van. Het blijft voor mij altijd de zus van Hyacinth Bucket, pardon, bouquet.
Dank! Dat gaat goed komen!
Daar houd ik eigenlijk best van, Henk. Da witte gij ook. Al zie ik het met leesbril al amper. Gelukkig heb ik er nog eentje:
Mijn ogen zijn bij m’n geboorte al achteruit gegaan, en aangezien ik volgend jaar de vijftig aantik gaat dat niet vooruit gaan. Ik los dat op door fatsoenlijke kijk-oplossingen te kopen. Op het moment varifocale gebeurens… Ik zit wel als een ouwe man met m’n hoofd steeds wat naar boven geknikt door de onderkant van m’n bril te loeren, maar OK.
Eerlijk is eerlijk: Afleesbaar zijn ze wel. Omdat indices en wijzers zo schitteren heb ik geen bril nodig om te zien hoe laat het is.
Wat brengt GS toch kleine kunsstukjes uit. Zelf de modellen zonder dials die gebasseerd zijn op de boesem van de Japanse kroonprinses in de lente zijn stuk voor stuk gewoon zoals het hoort te zijn. Megastrak afgewerkt en nog enigszins betaalbaar. Chapeau.
Van harte geniet van je NA.
Mooi! Draag hem in gezondheid kerel
Recentelijk gepast en inderdaad een ingetogen beauty Op HF is er toevallig nog een in nieuwstaat te vinden voor alle fans
Geen dopje en dat vind ik dan weer jammer. Voor de rest een mooi horloge.
Leuk verhaal Chris, ik had hem al eerder van je voorbij zien komen maar bij deze alsnog gefeliciteerd. Het is idd een hele mooie blauwe/lila wijzerplaat. Ik ken jou smaak en weet dat 38mm echt wel het naadje is. Bij mij begint het pas bij de 38mm
Je weet dat ik alleen automaat GS’en heb, eigenlijk nooit aangedacht om een quartz GS aan te schaffen. Ik vind het wel vreemd dat er op de ene wel een dop zit en op de andere niet, zou best wel een puntje van aandacht zijn. Qua afwerking zijn het gewoon hele mooie horloges. In de kop zou ik budget niet benoemen, gewoon een mooie Eine kleine lila pause Grand Seiko.
Heb alles gelezen onder het genot van je muziek, maar als jij gaat pitten doe jij toch altijd je horloge af, dit in tegenstelling van mij. MOET altijd een horloge om de pols, zal wel een tic zijn van mij . Maar zoals je al geproefd hebt, wens ik je veel draagplezier.
Beter 1 keer teveel gezegt dan 1 keer te weinig toch
Mooi horloge, goed verhaal. Behalve dan de kleur . Wat jij
noemt, noem ik liever violet. Of paars-blauw. Lila is lichter.
Geniet ervan.
Sbgx = beste daily. Gefeliciteerd man, moet er bij mij ook (weer) komen
Mooie aanwinst. Prachtige kleur wijzerplaat. Geniet ervan.
Proficiat met je nieuwe Grand Seiko, veel draagplezier.
De prijs valt mij % mee.
Heel mooi horloge!!
Mooi horloge hoor, prachtige dial. Ik heb zelf de SBGX263 en het is zo’n fijn horloge om te dragen. De maten zijn perfect gebalanceerd voor mijn pols, ik draag ook alleen horloge’s uit de range 36 mm t/m 38 mm (met een lug to lug < 46 mm).
Nope. Ik hou ze altijd om. Inclusief douchen badderen en klussen. Maar dank je! Ik kan een quartz aanraden.
Mooie GS weer Chris! Maakten ze dan maar een 37mm versie met een 9F85 of 9F86 erin…
Kijk, weer een toffe daily GS erbij. Mooi gevormd horloge Chris!
Lekker kleurtje! En HAQ is altijd fantastisch. Veel plezier ermee!
Moest even denken aan de weliswaar vintage ,quartz GS dat vanaf 1995 het robuuste caliber 8j55 gebruikte …en had ook reeds een onafhankelijk verstelbare uurwijzer
Nogmaals proficiat met deze GS lila pause verpakt in een mooie review