NA: El primero voor het eerste!

Echt hé, ik heb me de laatste tijd deftig ingelezen in het model. super om te lezen, het verhaal van de zolder, eerste chronografen etc.

1 like

wat kad vertelde. Ik vraag me af of iedereen dezelfde ‘zolderplaat’ heeft? even de doos erbij nemen allemaal @Brick @Neyra @tompj @Sanderrr en de rest, het zou belachelijk zijn dat iedereen hetzelfde in de plastieken schijf zitten heeft :smiley: Het blijft een leuk verhaal van the ‘attic’ maar het is een gimmick vermoed ik. Heb wel een artikel gelezen op Fratello dat een bezoek aan de zolder wel legendarisch is.

Een beetje als het verhaal bij omega tussen genummerd gelimiteerd / gelimiteerd en oplage na een periode waarbij de fabricage gestopt is. Hij wordt alleszins, zoals reeds geschreven, niet meer gemaakt. Daarom dat ik heel blij ben dat ik hem ‘in de stickers’ heb kunnen kopen. :smiley:

Wat @Kad reeds schreef, die houdt hier heel de thread gaande :love_you_gesture: met de juiste details.

2 likes

Top jasper, niettegenstaande ik de de kast wat minder mijn smaak vind, wat een diepgang van kleuren in die wijzerplaat! Als jij spreekt over meest gedragen, in je vrije tijd dan? Draag jij iets tijdens het werk? Vind het altijd een moeilijke…

1 like

Wat een super ding zeg! Heerlijk. Wat is de maat eigenlijk?

En inderdaad mooie techniek met high beat, mooie open achterkant, maar vooral de kleurstelling van de wijzerplaat….gewoon smullen! Zo zou ik hem ook wel willen!

Gefeliciteerd en geniet er van! En o ja, ook van je eerste kind……

1 like

Zenith chrono’s passen eigenlijk altijd imho. Niet te dressy, niet te sporty. Enkel in de zandbak bij de kinderen zou ik toch iets anders dragen :sweat_smile:

2 likes

Wij hebben 3 jaar geprobeerd een kind te krijgen, uiteindelijk na veel pogingen en manieren één gekregen, 2 uur na de geboorte is zij naar intensieve zorgen overgebracht (perfect gedragen zwangerschap) om daar 6 weken te verblijven. Nu is alles goed. Pas op met dingen die je niet weet, er is altijd een verhaal achter een verhaal. De zenith was ook niet meer te verkrijgen bij een AD, indien dit wel zo was, en de mogelijkheid zich had voorgedaan was het inderdaad besteld en gegraveerd (zoals praktisch elk horloge een datum gravure heeft bij mij :slightly_smiling_face:)

3 likes

Bedankt :slightly_smiling_face:

1 like

38mm! Echt een bescheiden grootte en draagt super!

1 like

Dat is geweldig leuk inderdaad. Aanrader!

1 like

Gefeliciteerd, veel draag plezier!

1 like

Dat is een super maat! Heerlijk. Ik dacht al dat die niet 42mm was maar 38mm is perfect.

Nu wil ik hem ook….

1 like

al gedaan?

Zeker. De full visit. Tour van 3 uur door de fabriek en zolder. Erg leuk.
Heb nu nog zo’n ‘bon’ bij het horloge voor nog een keer…

1 like

Nee die zijn allemaal verschillend. Zal van de week een foto van die van mij maken.

Dat was die overigens nooit.

Het idee was alleen te koop bij de manufacture.
En toen kwam COVID. Toen hebben ze besloten om het horloge ook te verzenden als je deze rechtstreeks kocht bij zenith.

1 like

Correct, dat bedoelde ik. Le locle exclusief boutique…

1 like

Proficiat! Prachtig horloge met een bijzonder verhaal.

Merk dat ik de laatste tijd ook regelmatig naar Zenith horloges kijk…

1 like

Mooi dat het allemaal goed is gekomen! Zes weken intensief, dat is nogal wat. Ik werd met dubbel vacuüm uit mijn moeder getrokken, wat een lang verhaal is, waarbij mijn hele linkerkant hoofd blauw was, en mijn oog verneukt werd, maar stond na vier dagen couveuse toch echt op de hoek van de staat in een boodschappentas. Moeder heeft daar de rest van haar leven een trauma aan over gehouden. Het is nooit leuk voor de ouders als een kind een lullige start heeft, maar de troost is dat het kind zich dat totaal niet herinnert. :wink: Zo lang je dat verhaal niet in den treuren aan dat kind verteld, uiteraard. :smiling_face: Soit, het oog is nooit helemaal jofel geworden, maar je begrijpt m’n punt.

Ik koop vrijwel nooit bij een AD. Mannetjes! Die hadden het zeker en vast geleverd, keurig op tijd voor het uur u. :thinking::shushing_face: Ik doe alles via mannetjes, als het even kan.

1 like