NA: EMKOZA handopwinder

Marktplaats-gokje dat goed lijkt uit te pakken. Het horloge zelf is met 35mm wat klein voor mijn 19-nog-wat cm pols, maar het metalen bandje houdt zelfs ruimte over! En wat een mooie wijzerplaat!
Leren bandjes zijn onderweg, en dan wil de jongste dochter (16) ‘m wel proberen. Ben erg benieuwd.
Loopt trouwens al een week strak op tijd.

16 likes

Nog even het glaasje poetsen en je hebt er een mooi horloge aan :+1:

1 like

Leuke aanwinst :ok_hand: …al heb ik weer nooit van dit merk gehoord…zó veel merken …pffff :expressionless:

1 like

Ik moet me heel even verdiepen hoe dat 't beste te doen (maar dat is zo te vinden, weet ik), nog weinig ervaring met vintages.

Ik ook niet, maar lang leve het forum’, onder andere: ‘EMKOZA staat voor M.Koster & Zonen Amsterdam’.


(dankzij: Kast openen lukt niet)

5 likes

Ah… dat had ik nog niet gedaan…wel in het verleden heel veel gebruik van gemaakt…zeker ‘Lang leve het forum’ :ok_hand::grinning:

Nederlands merk ook nog eens :+1::grinning:

1 like

Momenteel importeur en service center van (o.a.?) Breitling.

2 likes

Mijn beste,

Wat een frappante aanwinst!!
Aparte horloge-band, heb ik nog niet eerder gezien.
Leuk hoor!!
Veel plezier ermee. :watch:

Orologio Signaturis Temporis :wink:

2 likes

Yes, jongste (16) vind ‘m mooi en draagbaar op leer! :slight_smile:

6 likes

geen zin om een nieuw topic te starten dus reanimeer ik dit draadje.
Vrouwlief is kennelijk ook enigszins aangestoken door het HF virus.
We vinden het leuk om kofferbakmarkten en zo af te lopen. En zo vertelde ze me op de terugweg van een van deze tochten wat weken geleden, zo tussen neus en lippen door, dat ze voor weinig een leuk zakhorloge bemachtigd had.

En na een onderhouds- / schoonmaakbeurtje bij onze horlogemaker is ze helemaal gelukkig met haar EMKOZA uit de zestiger jaren.
Wie kan ons wat meer vertellen over dit stukje Dutch Design?

2 likes

Leuk zakhorloge :+1:

EMKOZA staat eerder in dit draadje al vermeld als afkorting van M. Koster & Zonen Amsterdam :slightly_smiling_face:

2 likes

Was vanochtend even bij onze horlogemaker, hij heeft nog steeds een van m’n horloges ‘onder handen’.
Omdat mw levensnevel er ook bij was draaide het gesprek daarna richting haar zakhorloge.
Blijkt dat het uurwerk in haar EMKOZA van Zwitserse origine is. Een FHF [Fabrique d’Horlogerie de Fontainemelon] om precies te zijn.

1 like

Hierbij een wat ludiek model van Emkoza, ook een handopwinder ( met dank aan @koekoek)

5 likes