NA. en advies gevraagd.

Beste forumleden,

Al sinds de midden jaren 80 ben ik een horloge gekkie en dit was mijn 1e aanwinst .
image wat een kanjer was dat en heb m 15 jaar gedragen.
En altijd gekeken naar een Rolex Explorer dat was toch wel mijn grail. Maar zoals dat gaat komt er een gezin en twee heerlijke kinderen en gaat het geld aan heel andere dingen op :blush:
Totdat ik twee dagen geleden dan de kans kreeg om mijn grail te kopen, en dan ook nog voor mij dan, in de mooiste uitvoering de 214270 MK2 de 39mm met net wat langere wijzers en lume in de 3,6,9 .
Maar :thinking: :thinking: :thinking: zoals de meeste wel van mij zullen weten ben ik een echte toolwatch liefhebber en dacht deze ook gevonden te hebben in de Pelagos39 een echte tool-duiker pur sang.
Dan hoor ik jullie denken maar die Explorer is toch ook een echte toolwatch, echter is deze zo mooi afgewerkt en maagdelijk netjes :innocent:.
En wat ik mij nu ook afvraag , past zo’n mooi horloge wel bij me :thinking: en kan ik niet beter rondlopen met die titanium klatsert.
Wat dragen op mijn werk betreft ben ik daar niet bang voor maar een dagje naar het strand en dan al dat zand wat krasje gaat geven pffffff.
Als ik langs de deurpost ermee ga :grimacing: dan hierbij mijn vraag.

Rolex of …
  • Lekker de Explorer houden als 1 stuks collectie en gewoon dragen.
  • Nee , weer verkopen je bent veel te voorzichtig hiermee en de Pelagos uit de verkoop halen
  • Explorer houden en een leuke beater erbij

0 stemmers

En dan tot slot nog een paar foto’s van de NA. natuurlijk.

60 likes

Het is wel je grail hé… nog niet zo snel wegdoen hoor.

Waarom niet een wat goedkopere beater ernaast voor de stranddagen? Zoals een Baltic, Squale, Serica, Seiko. Alles onder de duizend.

IMG_20210508_112914
Foto van @Eddio

6 likes

Gewoon lekker dragen en als je gaat klussen of naar het strand gaat een Iwatch nemen… bevalt mijn prima…

1 like

ik snap zowieso nooit de term ‘beater’.
Als je een horloge hebt wat iets duurder is, dan kun je daar toch iets voorzichtiger mee omgaan en toch van genieten zonder zorgen. Als je een mooie mercedes hebt koop je toch ook geen dacia duster voor erbij om tegen de stoepranden en muren aan te kunnen rijden. Nee gewoon met verstand rijden :stuck_out_tongue:

Als je naar het strand gaat met je kids en gek gaat doen zou ik dan zeker een horloge om doen die goedkoper is en het niet uitmaakt dat je krassen krijgt.
die explorer is je droomhorloge, gewoon om doen en genieten. leven is te kort voor horloges in een doos te laten hangen.

12 likes

Houden man. Eindelijk je grail en ook nog een hele toffe. G-SHOCK van een paar tientjes erbij of een leuke duiker voor als je naar het strand gaat of gaat klussen.

7 likes

Van harte met je Na!

Ik zou als ik jou was de explorer houden en als het even kan de pelagos ook!

Uiteindelijk kom je wel over de financiële hobbel heen (als die er al mocht zijn) 🫶

Dan heb je best of both worlds. :+1:

5 likes

Een beetje van beide kan ook geen kwaad, ik gebruik zelf mijn grail ook voor zwemmen en alle dagelijks gebruik. Simpelen klusjes om huis in de tuin etc. allemaal prima! Maar wanneer het wat anders wordt, echt vies, zwaar of schilderwerk bv. Dan pak ik een zorgeloze g-shock van 100 piek.

Ik zou zeker niet boven de paar 100 euro gaan zitten want ik zou dan nog voorzichtig ermee zijn maar dat is voor iedereen anders natuurlijk.

Verder prachtige Explorer, begin hem steeds meer te waarderen!

Mooie explorer! Gefeliciteerd met de grail!

Ik zou de Pelagos gewoon ernaast houden. De explorer is geen duiker, dus kan prima. Probleem opgelost :sunglasses:

1 like

Tja wil ook nog naar Italië volgende maand :sunglasses:
@krlx

2 likes

Mooie Citizen er naast :+1:

1 like

Houden en dragen natuurlijk, niet baby’en. Ik snap je gevoel, ik had het met mijn santos ook, die wou ik ook mint houden. En dat is nou een scratch magneet ook. Maar het is en blijft een gebruiksvoorwerp. Dus draag hem gewoon lekker en geniet er van. Mijn santos heeft nu ook wat krasjes maar dat hoort er bij. Daar ga je niet aan ontkomen. En tuurlijk hoeft je het gevaar echt niet op te zoeken. Dus een beater voor het beuk werk is een goed idd. Het eerste krasje doet pijn maar als je die hebt gehad. Dan ben je er over heen. Tenminste dat had ik wel haha. Dus het komt vast wel goed. :ok_hand:t2:

3 likes

Van harte met je na en gewoon lekker dragen is een moderne Rolex. Je kunt hem een beurtje geven en laten polijsten. Dan is hij weer als nieuw. Weet uit ervaring dat ze (bijna) onverwoestbaar zijn.

Omslingeren die hap en GENIETEN :smiling_face_with_three_hearts:

3 likes

My two cents…

Ten eerste gefeliciteerd met je mooie aanwinst. The mother of all toolwatches.

Als ik aan jou denk dan staat dat wel synoniem voor Tudor en toolwatches. Maar nu is dat dus de Explorer geworden. Ik zou hem, zoals anderen al zeggen, niet te snel van de hand doen. Zeker omdat het je grail was. Je hebt er hard voor gewerkt met de juiste prioriteiten. Eerst familie en nu jij.

Daarom heb ik ook gestemd voor Explorer met een andere toolwatch erbij. En dan rustig sparen voor wellicht weer een Tudor erbij. En in de tussentijd deze…

Echt een heerlijke toolwatch die je voor 300 euro wel kan vinden :ok_hand:

9 likes

Blijft mooi die Explorer! Gefeliciteerd met je NA!

2 likes

Ranger

Ok…
Herkenbaar, de explorer is op papier een toolwatch en dat blijft t om de pols van mede HF’rs.
Totdat…totdat je hem zelf hebt en om je pols slingert.
Prachtig mooi sieraad en zeker geen toolwatch.

Wat nu.
De Explorer eet iig geen brood meer.
Dus.
Houden, het is je grail dus houden.
Dragen op momenten die voor jou comfortabel zijn en wie weet groeien die momenten en wordt het vanzelf jou one piece grail collection. Want ja, geleefd is ook mooi.

Koop er wat gaafs naast, juist…haal die Tudor uit de verkoop of verkoop hem en koop toch doe Ranger terug want poe das een gaaf setje dan.

Over een poos komt er wel uit wat te doen.
Maar nu al verkopen die Rolex, zeker niet.

1 like

Gefeliciteerd!!
Lekker een beater erbij nemen tot je comfortabel bent met je explorer overal naartoe dragen!

1 like

Als ik zie hoe netjes jouw Pelagos is gebleven zou ik me geen zorgen maken om de Explorer :+1:

Krasjes staan de Explorer ook prima, vind ik :slightly_smiling_face: Als het te gek wordt zijn ze er ook zo weer af, ik heb ‘m zelf na 3 jaar eens licht afgeveegd met een Scotchbright rood.

3 likes

Super mooie aanwinst hoor, prachtig en gefeliciteerd. Ik zou je grail houden en gewoon lekker dragen. Geniet ervan :+1:

1 like

Explorer is schitterend horloge wat je dagelijks kunt dragen. En als je dan toch eens echt de armen uit de mouwen moet steken gewoon een mooie G-shock.

3 likes

Schitterende nieuwe aanwinst! Gefeliciteerd daarmee. Ik zou deze Explorer lang houden en lekker veel dragen. Die Pelagos is ook een topper. Ik zou ze beiden mooi houden en lang van genieten.

1 like