Als je de Explorer nu ervaart als grail, zonder twijfel, dan uiteraard houden. Heb je lang genoeg naartoe geleefd.
Maar, wanneer je blijft twijfelen, simpelweg de Pelagos weer omslingeren. Daar beleef je zoveel plezier aan, dat was iedere dag op HF zichtbaar. De Ranger er naast en klaar
Soms is de reis naar het horloge toe mooier dan het bezit ervan.
Toch zou ik er een beater bij naast nemen… verkopen kan altijd nog.
Gefeliciteerd met je aanwinst
Denk dat de meeste antwoorden hierboven als staan.
Misschien nog een optie: Leg de Explorer een weekje weg en draag je Tudor nog even. Hoe bevalt dat? Op basis daarvan kun je gevoelsmatig prima kiezen schat ik in.
Rationeel is er weinig reden om NIET te genieten van je Explorer: hij kan echt een stootje hebben en mocht je in de loop der tijd een renovatie nodig hebben dan kan Tempus je heel goed helpen.
En een Casio heb je voor 7 tientjes, voor het echt heel grove werk…
Succes met dit mooie dilemma
Ook ik heb gestemd voor de Explorer en een beater erbij. Wat je al schrijft, het is ie grail. Als je die gerealiseerd hebt, lijkt me dat een horloge ‘voor altijd’. Een Tudor op termijn weer toevoegen - bij intens ervaren gemis - lijkt me eenvoudiger dan de stappen richting een Explorer. Nog beter om ze beide te behouden. Als dat kan, tenminste (dat kan ik niet bepalen voor je). Disclaimer: ik heb tot nu toe nog geen horloge verkocht. Dus kan zeker met je meevoelen als er een exemplaar de deur uit moet. Dat kleurt mede mijn reactie. Hoe dan ook: kies verstandig, red de grail.
Als het mogelijk is Pelagos erbij houden, en eventueel in een later stadium kijken welke je toch het meeste aanspreekt.En dan beslissen welke te verkopen.Suc6 en vooral genieten van je horloges
Gaaf! Mooi verhaal en zou hem zeker niet weg doen. Veel plezier met je NA!
Misschien een rare suggestie op een horogeforum maar wat denk je van geen horloge mee naar het strand? Lekker niet op de tijd letten (of je kijkt op je telefoon of vraagt het even aan iemand, tenzij je heel vaak op het strand komt of zo lijkt mij dat geen probleem)
En anders een Seiko, Citizen, G-Shock (zie onder) of microbrand die niet zo duur is.
Krassen geven ook karakter:
En vanuit een andere kijkhoek zijn ze al zowat weer ‘weg’
Je dilemma is ook hetgeen wat ik de afgelopen weken heb overwogen. Heerlijk, terug naar 1 horloge voor alle gelegenheden, geen keuzestress meer.
Ik heb geen enorme collectie, maar alles verkopen en precies de juiste Explorer kopen (het model dat jij hebt ) spookte ook door mijn hoofd.
Helaas geen advies van mij, want ik ben er zelf ook nog niet uit wat juist is. Maar, ik volg dit draadje met belangstelling!
Bij twijfel niet inhalen en als je nu al twijfelt of de (overigens prachtige!) Explorer ‘het is’ voor jou zou ik hem lekker wegdoen. Die twijfel blijft. Ik vind zelf sowieso de Pelagos ook een tophorloge.
Verder voorspel ik je vast dat ik heel erg in de minderheid ben want tja, Rolex …
Geintje jongens, kom op nou.
Dit zou ik overigens ook niet heel fijn vinden met een Pelagos!
Als je deze twijfel hebt terwijl de Explorer je grail moet zijn… lekker bij die top Tudor blijven Dan
Iets wat op papier je grail is kan in werkelijkheid toch een beetje tegenvallen en minder bij je passen dan gedacht. In dat geval snel weer verder en doen waar jij je goed bij voelt!
Gefeliciteerd Dan met jouw GA!
Mooie Rolex, lekker van genieten
Jammer voor een echte vergelijking mist de Pelagos zijn titanium band
Hou lekker die Rolex, Dan! En dat zeg ik als niet-rolexliefhebber.
Een enigszins goedkope (vul zelf maar een gedrag in) “beater” erbij, en klaar ben je.
En in het begin zal je wat voorzichtig zijn, so what. Eerste krasje, tweede krasje, tadaaaaaa klaar voor de rest van je leven. Niet gelijk wegdoen, voor dat ding krijg je je poen toch altijd weer terug.
Lekker dragen, daar zijn die dingen voor gemaakt.
Wacht Heb jij al weleens een Sinn 556i gehad?
nu in de aanbieding!
Heb je toch geen reet aan
Ik vind de meer grove en toolish uitstraling van de Pelagos ernaast wel een mooie aanvulling. Als het kan zou ik ze beide houden. Zo niet dan weet ik niet of een Damasko of Sinn (evt duiker) ernaast iets zou zijn.
Qua draagmomenten valt er voor mij wel iets te zeggen voor iets naast de Explorer, het zou bij mij geen safe queen zijn maar ik zou hem zeker wel wat voorzichtiger dragen.
Of de Pelagos en de Explorer beide wegdoen en een Sub kopen, voor op de camping