NA. en advies gevraagd.

Poeh, lastig.

Je vind de Rolex mooier? Rolex houden. Kans op beiden houden? Zou ik dat doen. Ze vullen elkaar mooi aan.

Kiezen tussen een van de twee? Rolex houden. De explorer brengt altijd genoeg op om weer een Pelagos 39 te kopen, mocht dat je voorkeur ooit hebben.

Beide horloges zijn mooi

1 like

Dan, ik begrijp er helemaal nix van.
Als ik het goed begrijp heb je 40 jaar naar dit horloge gekeken, nou heb je er een, in de ,voor jou ideale uitvoering, en nou zou je haar weer wegdoen?
Wie denkt dat ie het mij uit kan leggen, probeer het maar.

1 like

Explorer houden en de P39 wordt je beater/GADA.

1 like

Explorer als beater en de Pelagos om zuinig op te zijn. :grinning:

2 likes

Mijn gedachtengang Dan … ;

Wellicht kan een grail toch je een ander gevoel geven als je hem hebt. Dat hebben wij allemaal wel eens hier toch met een incoming? Zolang naar iets uitgekeken en dan staat er toch iets tegen als je hem hebt.

Als je er nu al buikpijn van hebt; lekker verkopen…
Het is geen one of a kind Explorer en kan je altijd nogmaals kopen.

En een mooie Ranger kopen met de “kop eraf”, sluit ook mooi aan bij je p39, kan je lekker veel banden om slingeren en wat minder kostbaar waardoor je hem voor je gevoel waarschijnlijk ook gewoon lekker kan gebruiken.

1 like

Dit is echt 100% waar.

Ik heb een Super ocean 42, mijn Grail! En wordt online omschreven als bullet proof, een tank, en onverwoestbaar, toch ben ik er super zuinig op en als ik hem ergens tegenaan stoot kijk ik gelijk of ik geen krasjes maak. Voor de zekerheid dus maar een G-Shock en een Seiko SRPG als “beaters” voor het vuilere werk.

On topic: houding die explorer, en een goedkoper sloper erbij.

2 likes

Dit

2 likes

Past perfect naast elkaar. En als de Tudor verkocht moet worden om de fondsen in balans te houden… Seiko SPB317 ofzo erbij.

Zo heb je je grail voor de veiligere momenten, en iets voor als je krassen kunt oplopen.

1 like
2 likes

Gefeliciteerd met je NA! Zal hem zeker houden, weg doen kan altijd nog.
Als de Tudor ernaast op dit moment even wat te gek is zal ik inderdaad een eenvoudigere beater/diver ernaast halen en stapsgewijs die weer wat upgraden richting de Tudor bv. Heb je een mooie set👌🏻

1 like

Tja het besluit genomen en zou het proberen uit te leggen .
De Explorer gaat in de verkoop. :thinking:
Het is echt niet zo dat ik bang ben voor een krasje ,draag mijn horloges echt overal mijn BB58 is jarenlang mee op vakantie gegaan en heb ik ook niet gespaard .
De Pelagos is dit jaar ook mee naar Griekenland geweest en dan gaat deze ook gewoon de zee ,strand wat dan ook mee.

Krasjes horen daarbijen geven het horloge ook karakter , al is het titanium wel heel goed spul kleine krasjes verdwijnen vanzelf weer.
Maar vanmiddag liep ik in het bos met de Explorer zo in de zon en viel mij op hoe mooi deze is het vlakke glas zonder AR de weerspiegeling van de markers de prachtige gepolijste zijkanten en toen wist ik het .
Zij is te mooi te netjes te bling het past gewoon niet bij mij.
Natuurlijk kan ik de Explorer erbij houden een heel mooi duo maar dan draag ik haar alleen op een begrafenis of bruiloft , en dat is ook zonde .
Een horloge moet gedragen worden. Eigenlijk weet ik dus nu dat alle moderne Rolex niet mijn ding zijn.
Ja een oude Sub met aluminium bezel zou dan nog wel gaan. :yum:

14 likes

Dubbel, aan de ene kant fijn dat je het zo snel opmerkt, dat het toch niet bij je past. Andere kant jammer, want het was je grail en je hebt hem bemachtigd. Maar net wat je zegt horloges moeten gedragen worden. Hopelijk krijg je er geen spijt van.

Gaat er in de plaats van de explorer, dan iets anders komen of nog niet bij stil gestaan?

Snap wel wat je bedoeld, de bling van moderne Rolex trekt mij ook niet. Is weer anders dan bijv mijn santos. Maar 5 digit Rolex, Oew yes please :ok_hand:t2:

1 like

Zal je hem niet nog wat langer proberen?
Ik merk zelf namelijk dat als de nieuwigheid er wat vanaf is na een week of 2-3 ik anders naar het materiaal ga kijken.
En als het niet veranderd verkoop je hem dan toch alsnog?

2 likes

Ik zit te denken aan een Ranger, al een keer eerder gehad en nog spijt dat ik die had verkocht. ( al heeft hij nu een goed leven bij @anon53002072EV :wink: )
Dat is eigenlijk een Explorer zonder enige vorm van bling , gewoon een geprinte wijzerplaat en verder helemaal geborsteld.

4 likes

En een zwarte explorer 2 16570 dan? :thinking:

1 like

Ik weet van mijzelf dat als de klik er niet is die ook niet zou komen voor de volle 100%
Misschien ooit een oudje met een heel leven achter de rug :wink:

3 likes

Ja dat zou nog wel eens een kanshebber kunnen zijn :wink:

1 like

Vind ze echt cool en quirk, de polar staat echt hoog op mijn lijst :heart:

1 like

Afdragen dat ding!

1 like

Zonde man.
Maar soms is je grail je grail niet en kom je daar pas achter als je hem hebt. Je merkt het gelijk.
Als je nu al weet dat je hem niet gaat dragen zou ik hem ook wegdoen.

Precies. Net een Explorer maar toch ook niet. Ééntje die wél mooier wordt van een geleefd uiterlijk. Als dat meer bij je past go for it.
Als je snel handelt ben je die Explorer ook zo weer vergeten :grin: Zie het als een rebound chick die je nieuwe inzichten heeft laten zien over waar je echt naar op zoek bent :slight_smile:

4 likes