NA en afscheid: van een regenboog naar een trio 😱

Ik heb al wat horloges zitten teasen in een paar topics en nu zal ik het toelichten.

Een tijd geleden kwam ik tot de conclusie dat ik wat uitgekeken was op mijn regenboog Day-Date. Nu zul je je afvragen hoe dat kan. Mijn droom horloge was altijd de Everose DD40 met white roman dial. Na die in het bezit te hebben gehad kreeg ik het gevoel dat ik weer een stapje hoger wilde/moest gaan. Dus twee jaar geleden die verkocht en de Rainbow aangeschaft. Hoewel ik het een geweldig horloge vind mis ik toch het feit dat het witgoud is. Ik vind het bandje net zo belangrijk als de wijzerplaat en van een afstand vallen de diamanten eigenlijk niet echt op (echt waar…haha).

Omdat de DD40 niet te krijgen is en ik het niet waard vond om de regenboog om te ruilen voor een DD40 ben ik verder gaan kijken. Sowieso heb ik gemerkt dat ook al ga je duurder en bijzonderder, het plezier niet exponentieel toeneemt. Sterker nog het draagplezier neemt nauwelijks toe. Inmiddels heb ik een hoop horloges gehad en ik heb flink wat gewisseld. De Daytona Beach draagt mijn vriend nauwelijks omdat de waarde daarvan zo hoog is geworden dat hij het niet durft.

Enfin, gezamenlijk besloten om te kijken wat voor leuks we konden halen voor de regenboog. We hebben al een tijd een oogje op Lange na een bezoek aan hun pop up store vorig jaar (wat een geweldige ervaring en service). Maar de modellen die ik interessant vind zijn nauwelijks te krijgen.

Tijdens een gesprek met mijn ad heb ik de mogelijkheden besproken. Wat bleek, er was toch nog aan een Lange te kopen die op voorraad was via een dochteronderneming (ook gewoon nieuw).

Maar een Day-date hoort in de collectie en ik wist dat ik spijt zou krijgen als ik genoegen zou nemen met alleen een Lange. Dus geïnformeerd naar een Day-date. Ik wist dat de DD40 onmogelijk was dus ingezet op de rosé 36. Het leek er even op dat het mogelijk was maar helaas toch niet gelukt. Uiteindelijk wel exact het model wat ik wil in geelgoud kunnen regelen en daar ben ik voor nu content mee.

Dus samenvattend; ik ben van de regenboog naar een fantastische Lange gegaan en een geelgouden Day-Date. De rosé is voor mij in bestelling geplaatst dus tot die tijd kan ik shinen met rose. Tijdens het maken van de deal kwam mijn AD ook nog met een geweldige limited editie Panerai aanzetten. Aangezien onze wens is om de komende jaren van elk groot merk een model te bezitten hebben we die ook bij de deal betrokken. En zo gingen we van 1 regenboog naar een trio van horloges in verschillende prijsklassen.

We hebben gemerkt dat variëren veel leuker is. Het enige nadeel is dat wisselen ontzettend lastig is omdat we alles bij een externe kluis bewaren. Maar dat geeft wel een veiliger gevoel.

Motto van het verhaal is; staar je niet blind op altijd duurder en bijzonder. Ik heb ervaren dat dit onzin is.

Nu tijd voor de foto’s:

Het om de Lange 1 Moonphase in witgoud, de DD 36 in geelgoud met white roman dial en de Panerai Luminor Due Luna Rossa

94 likes

En nog een afscheidsfoto van mijn ex:

34 likes

Mooi motto maar denk niet dat dat van toepassing is op de horloges die je draagt. :thinking:
Als je nu 3 Seiko vijfjes had gehad…

Mooie daydate :ok_hand:

38 likes

Foi wat een ongelofelijk dikke set! Van harte gefeliciteerd!

1 like

Prachtige set!

1 like

Drie hele dikke horloges. Gefeliciteerd. Geniet ervan. Wordt lekker afwisselen.

1 like

Prachtig trio, meer heb je niet nodig!!!

1 like

Die lange vind ik veel gaver dan die witgouden DD hoor.

1 like

Big Baller!

2 likes

Gefeliciteerd

1 like

En gefeliciteerd uiteraard.

1 like

Ik snap je wel! Die geel gouden DD popt wel een stuk harder. Sowieso op de foto. De rainbow had iets unicornigs…. Je ziet ze nooit.

Veel plezier met je nieuwe horloges en de reis naar de volgende! :ok_hand:

6 likes

Zei de man die net een Lange 1 Moonphase, een Panerai Luna Rossa en een Day-Date op heeft gehaald. :joy: :joy:

Die vind ik ook supergaaf, maar die Lange 1 ademt toch wel meer ambacht.

We leggen ze binnenkort eens naast elkaar met een borrel @timemachines, veel plezier met dit trio!

8 likes

Phoeeehee, prachtig trio🤩

1 like

De AL&S is helemaal geweldig!
Mooi trio zo!

1 like

Poeh die Lange springt er toch wel boven uit!

1 like

Van harte :slight_smile::+1:

1 like

Ik denk dat de topic starter dit bedoeld in vergelijking met de rainbow (die duurder en exclusiever is in vergelijking). Maar neemt niet weg dat het voor veel al bijzondere en dure horloges zijn :sweat_smile:. Geniet ervan en draag het in goede gezondheid.

2 likes

Haha ja precies dit. Excuses voor de verwarring!

Prachtig en van Harte! Daar past zeker wel een glaasje Château d’Yquem bij :clinking_glasses:

1 like