NA en eerste mod!

Hallo iedereen!

Een tijd geleden besloot ik dat ik een werkbeater wilde en kocht in een impuls een Invicta. Je kent het wel, je ziet iets voorbij komen voor een leuke prijs en je denkt; “nou dit moet toch wel lukken?”. Nou niet dus. Ik kwam er snel (na twee dagen haha) achter dat Invicta niks voor mij is. Invicta verkocht en maar eens gaan rondkijken op het Vostok spam topic.
Al snel was ik onder de indruk van de leuke creaties die ik voorbij zag komen en de gezellige sfeer in het topic. Aan de hand hiervan ben ik maar eens gaan rond kijken op YouTube, allerlei mod sites en dus dit mooie forum. Een leuke 020 case? Een 090? Ik wist dat ik een Amphibia wilde en geen Komandirskie, maar de keuze was enorm. Uiteindelijk besloot ik voor de 710 te gaan, omdat deze case een korte lug-to-lug had voor mijn peuterpolsjes, maar er toch robuust uitzag.

“Oke, laat ik maar eens een bestellen dan.”
Toen begon de chaos… Waar bestel ik? Meranom? Komandirskie? Ik besloot alles maar eens langs te lopen. Uiteindelijk vond ik komandirskie.com, waar het meeste iets goedkoper was en sommige modellen mij meer aan stonden. Na uren kijken (terwijl ik moest leren voor mijn tentamens) kwam het aan op twee modellen. De welbekende blauwe Scubadude en een model wat ik nog nooit had gezien. De tweede was 1000 Russische roebels duurder en stond me meer aan. Dit model had een hele toffe zwarte plaat, mooie indices, een goudkleurige chapter ring (heel subtiel) en een goudkleurige handset. Al snel was de bestelling geplaatst.

En dan krijg je hem binnen.:tada:
Ik wil me even excuseren, een aantal foto’s moment uit mijn YouTube video. (Tis maar een projectje hoor)

Na twee maanden wachten was hij er eindelijk. En wat issie gaaf. Na een unboxing te hebben gefilmd wilde ik zo snel mogelijk door met het modden.
Ik dacht slim te zijn geweest door een 710 te kopen met een plaat en handset die ik niet hoefde veranderen, maar de bezel viel al tegen.
Hierover, de bezel die ik bestelde kwam van arkustime op eBay en zag er goed uit. Maar welke insert dan? Er is zo veel, en wat ik gaaf vond was toch wel duurder dan het horloge zelf. Uiteindelijk koos ik voor een toffe skx/turtle insert in het zwart, met goudkleurige cijfers. Ook even een waffle strap laten komen van Ali.

Echt waar. Ali of niet, die rubberen waffle is echt geweldig. Voelt stevig en toch lekker zacht.
Dan, de montage. Wat een avontuur.

De bezel verwijderen ging erg makkelijk, terwijl ik een hel verwachtte. Off camera maar even de insert in de bezel gelijmt met een satéprikker die ik in waterachtige secondelijm dipte. Deze bleef gelukkig perfect en muurvast zitten.
Na dit gedaan was begonnen de problemen pas echt. De bezel, waar al koperdraad inzat, spinde als een fidgetspinner… Ding er weer af en het koper van de originele bezel erin. Paste weer niet. Geen enkele draad werkte.
Na letterlijk een half uur geklungel lukte het! Ik had de originele draad was gebogen en na niet te lang bruut geweld lukte het en wat zag het er tof uit!

Nou was het enige wat poetswerk en de band (die net niet lekker past). Voor de laatste foto’s komen wil ik graag iedereen in het Vostok spam topic bedanken voor de hulp met het uitzoeken, advies en inspiratie! Zonder jullie had mijn Vostok waarschijnlijk na een woedeaanval en veel frustratie ergens op straat gelegen.:grin:
Ik ben ervan op de hoogte dat dit niet de meest ingewikkelde mod is, maar wilde het toch even delen!

Hier de fotos van het eindresultaat!

Dankjewel voor het lezen!:beers:

50 likes

Mooi gedaan :slight_smile: die ali waffle straps zijn zotte kwaliteit voor hun prijs. Heb de mijne al bijna een jaar en ziet er nog ongedragen uit.

1 like

Leuk gedaan! Veel plezier ervan.

:ok_hand:

1 like

Dat doet een boel, zo’n andere bezel! Goed gelukt! Is dit het begin van het modding virus bovenop het horlogevirus? :grin:

1 like

Mooi hoor, erg leuk!

1 like

Ik denk het wel! Was even wat uitvogelen maar heb nu al zin in een nieuw project… Maar eerst weer even het geld in mijn zak houden😁

Dankjewel!:grin:

Thanks! Ik vind die waffle echt geweldig!

1 like

Tof geworden. Wat een groot verschil zeg een andere bezel en een ander bandje.
Veel plezier met je nieuwe mod.

1 like

Thanks!

1 like

Mooi en leuk om te lezen!

1 like

Welke ? Linkje?
Of zijn ze allemaal dezelfde :slight_smile:

1 like

Mooi gedaan hoor.

1 like

:+1:t4: goed gelukt man, ziet er netjes uit.

1 like

Goed gedaan! Tof ding geworden! :ok_hand:

1 like

€ 8,02 35%OFF | Siliconen Rubber Horloge Band 20 Mm 22 Mm Horlogeband Voor S-Eiko SRP777J1 Horloge Band Duiken Waterdichte Armband Blauw kleur


Alsjeblieft!

Dankjewel iedereen voor de leuke reacties!

2 likes

Ziet er goed uit :+1:

1 like

Ziet er gaaf uit :ok_hand:t2:

1 like

Goed gedaan hoor! :ok_hand:t3:

1 like

Goed gelukt :+1:

1 like

Leuke mod! Resultaat mag er zeker zijn :+1:t2: En goed dat je het gewoon hebt geprobeerd.

Haha reken daar maar gewoon standaard op hoor, heb er inmiddels best wat gedaan en het systeem is gewoon simpel en niet altijd geweldig. Een halfuur is geen slechte score voor een eerste keer :stuck_out_tongue_winking_eye:

1 like

Dankjewel iedereen voor de reacties nogmaals! Op naar het volgende mod project hoop ik!:grin: