NA, en het pad dat leidde tot deze (tussen?)stap.

Met enige schroom een NA topic over een hommage. Waarom dan toch gekocht? Na ruim anderhalf jaar actief te zijn op HF merk ik dat mijn horloge smaak nogal wispelturig is en blijft. Ik kocht de afgelopen jaren vaak een nieuw horloge, dat ik dan de aller aller mooiste vond….voor een paar weken, een paar maanden en soms zelfs meer dan een jaar (toe maar). En daarna er op uitgekeken geraakt en weer exit. De horloges, die ik een like geef op HF, blijven ook maar veranderen. Behalve… de Rolex Explorer 1 met zijn iconische 3-6-9 wijzerplaat. Die kon wel doorlopend blijven rekenen op mijn waardering. De aanschaf daarvan is een serieuze investering, waarvan je hoopt niet na een maandje of wat al op terug te moeten komen. Daarom dus als proefkonijn een hommage, de Watchdives WD1016. Een goed gelukte, mooi afgewerkte look-alike, die dankzij het Seiko VH31 Mecaquartz uurwerk ook niet minder nauwkeurig loopt dan de veel geprezen Rolex automaat. Ik heb nou eenmaal moeite met alles dat meer dan een minuut per maand afwijkt. De komende tijd mag gaan uitwijzen of de aantrekkingskracht van dit design op mij een zodanig duurzaam karakter heeft, dat de real thing een optie wordt. Ben benieuwd!

En dan natuurlijk de plaatjes!

11 likes

Ik snap je helemaal, had ik destijds met de speedmaster. Na een aantal maanden hommage dragen kwam ik erachter dat dit ‘m toch niet is voor mij. De explorer ook in hommage uitvoering gehad en nu héél blij met mijn Rolex explorer. Veel plezier met deze!

1 like

Gefeliciteerd! :+1:t2:

1 like

Verstandige keuze :index_pointing_at_the_viewer:

1 like

Gefeliciteerd met je aankoop.

Logisch, is ook gewoon een copy :grin:

3 likes