NA en korte rant: Omega Aqua Terra Every shade of you

Graag deel ik met jullie mijn nieuwste aanwinst: de Omega Aqua Terra in 38,5mm met rode wijzerplaat.

Sinds de release (of beter gezegd aankondiging) vorig jaar had ik mijn zinnen gezet om dit model. Ik wil al langer een horloge met een rode wijzerplaat maar vind de OP te basic en overpriced (de marktprijs althans). Dus sinds vorig jaar op zoek gegaan naar dit model om te passen. Helaas was de daadwerkelijke release uitgesteld en hebben ze tussentijds het ontwerp een beetje aangepast. Zo was het datumvenster vorig jaar alleen een gat, nu hebben ze dit mooier uitgewerkt.

De zoektocht begon natuurlijk bij mijn lokale AD. Maar helaas, ze konden niets bestellen en er niets over zeggen. Daarom contact gehad met verschillende Omega boetieks, maar overal moeilijk en wachtlijsten. Ze zouden mijn naam wel noteren…

Totdat ik via de website de beschikbaarheid op vroeg in de boetiek in Berlijn. Daar wonen mijn ouders deels van de tijd dus ideaal. Er zou er ééntje beschikbaar zijn. Na wat heen en weer mailen ben ik begin april vertrokken richting Berlijn om onze Little Lange op te halen. Helaas net voordat wij onderweg waren kreeg ik de mail dat de rode aqua terra toch niet te koop was (wat een service…). Hij was alleen voor exhibition.

Ik natuurlijk ontzettend balen, maar ach het is maar een horloge. Ik heb het horloge toen wel kunnen passen, net als alle andere kleurtjes en de rode bleef mijn favoriet.

Omdat ik weer naar Berlijn zou gaan anderhalve maand later, heb ik ze een paar keer gemaild. Met als gevolg dat ik twee weken geleden te horen kreeg dat er eentje binnen was en deze voor mij was gereserveerd. Afgelopen weekend ben ik daarom opnieuw naar Berlijn gegaan om de Omega aan te schaffen!

Nu moet ik zeggen, ik ben blij met horloge, maar ik vond de service helaas erg tegenvallen. Ik geef eerlijk toe dat ik best kritisch ben, maar dit komt omdat ik verschillende ervaringen heb (o.a. zeer goede ervaringen bij de Lange boetiek). Het was net alsof ik een pakje boter ging kopen en een zoveelste toerist was Het was om 10:00 in de ochtend, er was geen klant te bekennen, toch werd het gehaast afgehandeld. M’n adres staat verkeerd op de factuur, de schakels los in de doos geflikkerd, maar nog het ergste: ik kreeg het exhibition model mee die voorheen niet te koop was. Met als gevolg dat er helaas wat krassen op zaten.

Ik kwam hier pas in het hotel achter, want ik was flabbergasted en ik heb ze maar gemaild. Maar ik vind het erg jammer dat de boutiek ervaring zó tegenviel. Dat doen dan AD’s een stuk beter. Ik heb maar niet gezeurd over het feit dat je geen champagne of goodies krijgt. De factuur konden ze niet uitprinten want de printer was defect én ik kreeg een veel te grote tas mee…

Nu ben ik ontzettend blij met het horloge, dus dat maakt een deel goed. Maar ik heb even getwijfeld om het horloge retour te doen of weg te doen. Sommigen zullen mij voor gek verklaren maar ik ben erg merktrouw en als ik een negatieve ervaring heb, dan doet dit afbreuk aan het merk. Misschien komt dit ook omdat ik een achtergrond heb in luxury CRM en marketing, dus ik kijk er kritischer na.

Sorry voor mijn rant. Verder ben ik heel tevreden over het horloge. Het is het perfecte formaat en de rode wijzerplaat knalt er lekker uit, zelfs in het donker door het sunburst effect!

Oh en die band! Heerlijk comfortabel met een knipoog naar een president bandje.

144 likes

Oef, die hebben nog veel te leren.
Maar wat een mooi horloge. Geen 13 in een dozijn Omega.

5 likes

Voor wat het waard is, ik vind hem erg mooi :+1:t2: Geniet ervsn in gezondheid.

1 like

Echt schitterend! Wat een knaller. Van harte gefeliciteerd!!

1 like

Het horloge is echt heel mooi!! Van harte en je verwacht bij een luxe product dat alles klopt. Maar kan ook tegenvallen. Nu snel deze ervaring vergeten en lekker genieten van je topper!! :sunglasses::ok_hand:t3:

1 like

Ik denk dat dit heel vaak aan de orde is, maar dat de meesten geen benul hebben.

Tijdens het afrekenen bij de AD kwam ik er ook eens achter dat er al een krasje op zat, maar gezien het feit dat ik een goede korting kreeg en een gratis polijstbeurt werd genoteerd voor de toekomst heb ik maar doorgepakt.

Prachtige AT overigens!

2 likes

Herkenbare ervaring, niet met een horloge maar wel met een Merk Dealer. Bij de aankoop van een nieuwe auto kreeg ik niet eens de tijd om mijn eigen opties te kiezen. De verkoper had al voor me ingevuld wat het gros van de mensen deed en vond het maar irritant dat ik iedere keer terug wilde om dingen aan te passen. Zelfde gevoel alsof je een pakje boter kocht. Waar ik 15 jaar merktrouw was, was dat gelijk de laatste keer dat ik daar een nieuwe auto kocht. Nog wel genoten van de auto, maar had geen zin meer in nog een keertje zo behandeld te worden.

Dus begrijp je gevoel heel goed, geniet wel even van je mooie horloge!

3 likes

Ik ben op zich niet vies van krassen. Die komen er toch wel op. Maar raar dat ik dit model mee kreeg terwijl die een maand geleden niet te koop was… ik dacht dat ze een hele nieuwe binnen hadden gekregen.

En bij een AD krijg je vaak wel wat korting maar dit is een boutiek.

1 like

Vervelend zo, maar wat is “rant”? :thinking:

1 like

Vervelende ervaring wat betreft service en klantvriendelijkheid. Maar wat een prachtige kleur wijzerplaat :heart_eyes:. Geniet ervan

1 like

Korte klaagzang haha

1 like

En dan toch blij zijn met je aankoop, dikke winst :raised_hands:t2::sunny: Gefeliciteerd :tada:

1 like

Mooi horloge gefeliciteerd! Jammer dat het zo moet gaan bij de dealer, voor jou is het speciaal en dat voelen ze niet aan. Het is geen half bruin zeg ik altijd. Die krasjes zijn vervelend en hoort niet op een nieuw horloge, ze waren er toch wel opgekomen maar dan had je het tenminste zelf gedaan. Maar die wijzerplaat maakt veel goed toch? Geniet ervan en laat je niet van de wijs brengen!

3 likes

Wat een prachtig horloge!
Wat een vervelende (boetiek)ervaring.

Zoektocht succesvol, nu genieten :sunny::+1:

1 like

Heel mooie AT en een lekkere aanwezige kleur. Gefeliciteerd met deze aanschaf. Veel plezier ermee.

1 like

Wat een prachtige kleur! Gefeliciteerd!

1 like

Proficiat!
Echt een heel fraai horloge!

1 like

Leuke aanwinst!
De nieuwe AT staat ook op mijn wish list.

Dus een nieuwe uitlevering… ?

:thinking:

:roll_eyes:

:frowning:

:man_facepalming:

De rant is volledig terecht, wat een prutsers.

7 likes

Mooie NA :grin:. Ik had hem niet genomen als ik dit zo lees maar dit is persoonlijk. Ik zou me er zĂł hard aan storen đź«Ł

5 likes

Als het een model was geweest wat gewoon makkelijk te verkrijgen was, dan had ik hem zeker laten liggen. Maar ik had niet echt de luxe om nee te zeggen :joy:. Want nergens anders te koop

3 likes