Graag deel ik met jullie mijn nieuwste aanwinst: de Omega Aqua Terra in 38,5mm met rode wijzerplaat.
Sinds de release (of beter gezegd aankondiging) vorig jaar had ik mijn zinnen gezet om dit model. Ik wil al langer een horloge met een rode wijzerplaat maar vind de OP te basic en overpriced (de marktprijs althans). Dus sinds vorig jaar op zoek gegaan naar dit model om te passen. Helaas was de daadwerkelijke release uitgesteld en hebben ze tussentijds het ontwerp een beetje aangepast. Zo was het datumvenster vorig jaar alleen een gat, nu hebben ze dit mooier uitgewerkt.
De zoektocht begon natuurlijk bij mijn lokale AD. Maar helaas, ze konden niets bestellen en er niets over zeggen. Daarom contact gehad met verschillende Omega boetieks, maar overal moeilijk en wachtlijsten. Ze zouden mijn naam wel noteren…
Totdat ik via de website de beschikbaarheid op vroeg in de boetiek in Berlijn. Daar wonen mijn ouders deels van de tijd dus ideaal. Er zou er ééntje beschikbaar zijn. Na wat heen en weer mailen ben ik begin april vertrokken richting Berlijn om onze Little Lange op te halen. Helaas net voordat wij onderweg waren kreeg ik de mail dat de rode aqua terra toch niet te koop was (wat een service…). Hij was alleen voor exhibition.
Ik natuurlijk ontzettend balen, maar ach het is maar een horloge. Ik heb het horloge toen wel kunnen passen, net als alle andere kleurtjes en de rode bleef mijn favoriet.
Omdat ik weer naar Berlijn zou gaan anderhalve maand later, heb ik ze een paar keer gemaild. Met als gevolg dat ik twee weken geleden te horen kreeg dat er eentje binnen was en deze voor mij was gereserveerd. Afgelopen weekend ben ik daarom opnieuw naar Berlijn gegaan om de Omega aan te schaffen!
Nu moet ik zeggen, ik ben blij met horloge, maar ik vond de service helaas erg tegenvallen. Ik geef eerlijk toe dat ik best kritisch ben, maar dit komt omdat ik verschillende ervaringen heb (o.a. zeer goede ervaringen bij de Lange boetiek). Het was net alsof ik een pakje boter ging kopen en een zoveelste toerist was Het was om 10:00 in de ochtend, er was geen klant te bekennen, toch werd het gehaast afgehandeld. M’n adres staat verkeerd op de factuur, de schakels los in de doos geflikkerd, maar nog het ergste: ik kreeg het exhibition model mee die voorheen niet te koop was. Met als gevolg dat er helaas wat krassen op zaten.
Ik kwam hier pas in het hotel achter, want ik was flabbergasted en ik heb ze maar gemaild. Maar ik vind het erg jammer dat de boutiek ervaring zó tegenviel. Dat doen dan AD’s een stuk beter. Ik heb maar niet gezeurd over het feit dat je geen champagne of goodies krijgt. De factuur konden ze niet uitprinten want de printer was defect én ik kreeg een veel te grote tas mee…
Nu ben ik ontzettend blij met het horloge, dus dat maakt een deel goed. Maar ik heb even getwijfeld om het horloge retour te doen of weg te doen. Sommigen zullen mij voor gek verklaren maar ik ben erg merktrouw en als ik een negatieve ervaring heb, dan doet dit afbreuk aan het merk. Misschien komt dit ook omdat ik een achtergrond heb in luxury CRM en marketing, dus ik kijk er kritischer na.
Sorry voor mijn rant. Verder ben ik heel tevreden over het horloge. Het is het perfecte formaat en de rode wijzerplaat knalt er lekker uit, zelfs in het donker door het sunburst effect!
Oh en die band! Heerlijk comfortabel met een knipoog naar een president bandje.