NA en top ervaring gassan! Mijn dag kan niet meer stuk!

Eergisteren heb ik tot mijn grote spijt mijn tudor pelagos verkocht aan @ericpp. Na een paar uur begon het al te kriebelen en wist ik dat hij terug moest komen.

Ik ben uiteraard gelijk opzoek gegaan en al redelijk snel vond ik iets wat me aanstond. Belletje gepleegd en de volgende dag kon ik het horloge al bekijken.

Met de verkoper heb ik een leuk gesprek gehad, het horloge geïnspecteerd en tevreden mee naar huis genomen. In een overvolle trein kon ik het niet laten om hem toch even erbij te pakken en hem om te doen. Tot mijn grote schrik zag ik dat er een paar plekjes op het glas zaten… Hoe heb ik deze kunnen missen dacht ik bijmezelf.

Met een grote knoop in m’n maag toch even de verkoper gevraagd of we er samen uit konden komen. Hij was ook niet op de hoogte van de beschadiging en baalde met mij mee.

Vandaag ben ik langs gassan gegaan om te vragen hoe duur het is om het glas te laten vervangen, jammer genoeg kon de mevrouw die mij hielp daar niet direct antwoord opgeven. Ze vertelde mij even te komen zitten om het horloge te bekijken. Na een paar seconden het horloge geïnspecteerd te hebben met een loep zegt ze: “ik ga even aan de horlogemaker vragen of hij het weet”. Uiteraard zei ik dat dat prima was.

Ik voelde me op dat moment even geroepen om al het moois in de winkel te bekijken. Ik moet zeggen dat ik een hyt nog nooit in het echt had gezien. Maar woow wat een ding!

Na 5 minuten dacht ik, laat ik maar weer snel terug gaan naar de tafel. Toen ik net zat kwam de vrouw terug met de horlogemaker naast haar, die overhandigde mij het horloge en zei: “is dat wat u had gewild?”.

Ik bekeek het horloge, geen kras te bekennen… De horlogemaker keek tevreden en ik zat daar met een big smile op mijn gezicht. Ik vroeg nog aan de man hoe hij dit had gedaan, maar dat is beroepsgeheim vertelde hij mij met een lachje.

Moest ik nog wat afrekenen? Neehoor, dit was service! Wauw, wat een topervaring!

Mijn dag kon niet meer stuk, ik kan uiteindelijk toch genieten van de pelagos! Ik stapte totaal anders de winkel uit dan dat ik erin was gegaan!

29 likes

Je hebt dus meteen de klok terug gekocht die je net weg had gedaan? :slight_smile:

3 likes

Sssttt. Dat zou iedereen doen! :grin:

1 like

Mooie aanwinst…weer :slight_smile:

Nette service ook :+1:

:+1: Nooit meer verkopen Kenzo! Dacht dat je BB te koop stond?

Misschien kun jij jouw krasje ook laten repareren? Nee! Deze gaat nooit meer weg! Wat een beauty! Ja bb staat te koop :slight_smile:

Die van mij is inderdaad alleen op de AR coating. Niet in het safier. Maar dank voor de tip!

Voor zover ik weet heeft de pelagos alleen een ar laag aan de binnenkant van het glas, vandaar dat ik ook zo verbaasd was dat het glas is gepolijst. Want ik dacht dat dat niet kon met saffier.

1 like

Oh dear!!! :scream::scream::scream::scream::scream::scream:

Ik heb ook even de moeite genomen om goed re kijken naar mijn nieuwe aanwinst…

Vraag me echt af hoe ik dit heb kunnen missen… Ik denk dat @EricPP me hypnotiseerde met zijn bevlogen en enthousiaste verhalen,…

Nou ja, het lost zichzelf vast weer op,…

@EricPP en @anon55799749EV: hartelijk dank voor de leuke gezellige deals ! :+1:t2::+1:t2::+1:t2:

Gelukkig werd het opgelost door keurige service… Maar het meest opvallende vind ik toch wel dat je een horloge verkoopt om het meteen terug te kopen. Toch niet goed over nagedacht? Wat was het originele plan waarop je hem verkocht, verkopen voor wat anders??

Dit intrigeert mij ook.

Hoewel ik het gevoel ook een keer heb meegemaakt (ook met @EricPP)
Dat ik mijn Seiko SBBN015 afstond in een trio met Eric en @riesbiem
Bij de aankoop van een MM300.

Had eigenlijk al terstond spijt dat de 015 vertrok.
Is kort daarna weer teruggekomen, dus het kan wel.
Maar dit is wel erg kort. :joy:

3 likes

Carglass met hpx2 maar dan anders? Ik gok dat men bij Gassan een kunsthars in de kras smeert met bijna dezelfde brekingsindex als het saffier. Uitpoetsen, klaar. Fluitje van een cent.

Uiteraard wel heel netjes en plezierig opgelost, helemaal super.

Bijna instant spijt, wow! :open_mouth:

1 like

Kijk, zo hoort het: als je iets mist meteen in actie komen!

1 like

Wat een verhaal… Om meerdere redenen bizar😉

Fantastische service bij Gassan zeg!

1 like

Mijjn eerste gedachte: gewoon een paar uur wachten tot EricPP hem weer beu is? Maar hoe meer Pelagossen op het forum rondzwerven, hoe beter…
Ooit, op een dag, … wie weet.

Leuk verhaal en gefeliciteerd.

1 like

Jeukt het nog steeds Jonathan? :wink:

Wat een verhaal weer :joy: Pelagos stoelendans.

Gelukkig ben ik niet gezwicht voor Eric’s handels tactieken :sunglasses: Eerlijk waar, die man zou zelfs nog een koelkast aan een Eskimo kunnen verkopen :stuck_out_tongue_winking_eye:

8 likes

Uhm Jonathan,

Ik heb die al, hoor :stuck_out_tongue_winking_eye: