Hoi, eigenlijk zijn mijn horloges altijd met een blauwe of zwarte plaat zodoende wil ik wel eens iets met kleur al moet ik eerlijk gezegd hier nog wel aan wennen
Ik ben erg gecharmeerd geraakt van de Monnin-case een ontwerp van Georges Monnin uit de jaren 70 die deze horloges dan verkocht aan andere merken waar dan hun logo op de wijzerplaat kwam te staan en eventueel een ander uurwerk.
Na veel YouTube kijken en lezen zag ik dat HGP hier een revival op het forum aan het maken is.
HGP is een Frans merk wat zijn bekendheid kreeg door zijn duikhorloges in de jaren 70 en 80 maar het toch niet gered heeft en sinds 2023 door de Wolbrook watch company nieuw leven is ingeblazen.
De afmetingen zijn vrijwel gelijk al maakt HGP nog wel gebruik van de gepatenteerde Monnin kast 844-2331 en heeft CWC deze iets aangepast.
De grootste verschillen zitten in het uurwerk ;
HGP heeft een SeikoVH31 meet glijdende secondewijzer en een levensduur van de batterij van 2 jaar.
CWC gebruikt een ETA uurwerk met een tikkende secondewijzer waarbij de batterij ongeveer 10 jaar mee gaat.
HGP is 20 atm.met 2 jaar garantie, CWC 30 atm en 3 jaar garantie.
Maar deze betere cijfers hebben wel een hoge prijs die je daarvoor moet betalen.
Voor de HGP betaal je 250 ekkies terwijl mijn CWC Ti 300 6 maal zo duur was, echter is dit model niet meer leverbaar en zou je de titanium met FXD lugs niet met de RVS HPG mogen vergelijken.
Maar kost een CWC in RVS ook nog altijd zo’n 850 ekkies met zijn invoerkosten erbij.
Komt de CWC in een slap kartonnen doosje met garantie pas, krijg je er bij HGP nog wat leuke extra’s bij.
De standaard Tropic heb ik vervangen voor een Erika MN, niet dat er iets mis is met deze heerlijke naar vanille geurende band maar ik draag nu eenmaal graag MN.
Een oranje past er zeker goed bij Dat het uurwerk wat minder is met een kortere batterijlevensduur neem je dan op de koop toe voor dit prijsje. En die 2 of 300 meter kraait geen haan naar achter het bureau Wel veel Heuer vibes bij de H.G.P.
Lekkere set, man! Gefeliciteerd! En leuk om ze een keer naast elkaar te zien! Ben ook nog steeds heel blij met mijn HGP. Veel plezier met de nieuwe, kleurrijke aanwinst!
Leuke post over 2 mooie en verschillende merken. De HGP is cool, leuke extra accessoires ook, maar kan qua looks niet tippen aan de CWC Ti300. Maar dat is natuurlijk ook een stuk smaak. En een hoop verschil in euro’s.
Beide erg mooie horloges en je hebt mijn interesse in HGP gewekt. In Oktober een lang weekend Parijs, dus naast Baltic en Serica, misschien ook maar een verkooppunt van HGP opzoeken