NA: Erika's Originals MN Strap

Vorige week besteld, gisteren ontvangen: Een bandje!

Niet zo maar een bandje, néé… een MN Strap van Erika’s Originals (www.erikasoriginals.com). Ik had er al best wel een hoop over gelezen en alle verhalen (ook hier) zijn eigenlijk best wel positief. Nou ben ik zelf niet zo’n bandjeswisselaar, maar als ik iets leuks zie kan ik me niet altijd inhouden.

In verreweg de meeste gevallen - zo niet altijd - val ik snel weer terug op de originele band die bij het horloge is geleverd en gaat de nieuwe aanwinst na een uurtje proberen direct de kast in.

Ik draag mijn Sinn 857 op een stalen getegimenteerde Sinn band. Dat vind ik er zogezegd dik uitzien, past helemaal bij dit horloge! Standaard zit er een leren Dimodell band bij, die ik niet zo heel erg fijn vind. Als gezegd ik kan me niet altijd inhouden en dus kwam er een MN Strap.

Bijkomend gemak ten opzichte van andere horloges die ik heb (gehad) is dat de 857 pinholes heeft, dat maakt het wisselen van bandjes wel gelijk een stuk leuker. Geen gepriegel.

Wat heb ik besteld?

Ik heb een ‘Original’ (175mm polsomtrek) met een ‘Lumed Centerline’ besteld, met ‘Patina’ hardware (clip etc.) waarvan ik dacht dat dat het dichtst bij de antracietgrijze blasted/tegimented staalkleur van mijn horloge zou liggen. Dat was een goeie gok! Als ik een leek zou vertellen dat dit horloge standaard met deze MN Strap geleverd wordt, zouden ze me op mijn woord geloven. De kleur van de ‘Patina’ uitvoering komt keurig overeen met de kast van de 857. Alsof 't zo heurt.

Lumed zei je…

Ja, een bandje wat licht geeft! Wie wil dat niet? :innocent:

Nou is dat natuurlijk een grappig extraatje en zo moet je het ook zien denk ik. Ik heb gisteren op de plee, met gesloten deur, met een ledlampje de band even ‘opgeladen’. Heel erg onder de indruk ben ik er niet van, maar het geeft inderdaad een beetje licht en dooft overigens ook best wel weer snel uit. Haalt het niet bij de meeste wijzerplaten. Maar als gezegd, als grappig extraatje toch leuk om te hebben.

De montage

In tegenstelling tot de meeste military/NATO-achtige bandjes is dit bandje een soort van gesloten lus, wat je goed kan zien op de foto’s hierna. Dat heeft als gevolg dat je de band niet kunt monteren zonder ook de pushpins/springbars/pinnen… te verwijderen en dus niet kan gebruiken op horloge met zgn. ‘fixed bars’. Juist dat soort horloges vallen vaak in de categorie military, daar zou zo’n bandje dus erg tot zijn recht komen.

Gelukkig kunnen de pinnen er bij de meeste moderne horloges wel gewoon uit. Het monteren vereist even wat aandacht, maar als je dat eenmaal doorhebt is het zo gepiept.

Op de website van Erika’s staat trouwens een duidelijke instructievideo (www.erikasoriginals.com/tutorial/mn-tutorial.php) waar ik toch maar naar gekeken heb als een soort van bandjesnoob.

Het resultaat

Tja, ik laat onderstaande foto’s maar even voor zich spreken. Qua draagcomfort kan ik bevestigen wat al op veel plaatsen geschreven is: Echt prima! Ik ben er wat dat betreft héél erg tevreden mee. Stugheid en elasticiteit vind ik perfect ‘op maat’, de afwerking is top en ik denk dat de kwaliteit ook super is hoewel je dat pas na een jaartje ofzo echt kan beoordelen: Hoe snel gaat de rek er uit? Etc. Geen idee, maar volgens mij is het een blijvertje.

Het openen en sluiten vereist wel wat handigheid. Ik heb me gisterenavond laten vertellen dat ik me in gedachte moet focussen op een BH sluiting. Met dat beeld in mijn hoofd gaat het steeds makkelijker om het bandje te sluiten, hoewel ik in het openmaken meer bedreven ben [altijd al geweest] :sunglasses:. Immers: Who needs a bra! Vind ik het bandje mooi? Ja, anders had ik hem niet gekocht natuurlijk. De uitvoering die ik heb gekocht vind ik goed bij mijn Sinn passen en het geeft dit horloge best wel een ander uiterlijk. Ik kan er aan wennen! Voorlopig hou ik het dus even zo, ben er tevreden mee…

…dank voor het lezen!
Oh wacht, is 50 euro te duur voor dit bandje? Da’s een vraag die ik ook wel voorbij zie komen. Het was voor mij ook even een drempel maar nu ik hem heb, nu ik de afwerking zie en het draagcomfort ervaar is mijn antwoord volmondig: De prijs staat in een prima verhouding met de kwaliteit.

Foto’s

56 likes

Leuk om te lezen en het staat idd perfect. :metal:t3:

1 like

De kleur en witte streep van het bandje passen erg goed bij het horloge.

1 like

Thanks. Valt mij ook hélemaal niet tegen! En dat wit is dus eigenlijk groen, althans in het pikkedonker als je er even een lichtje op hebt laten schijnen… :sunglasses: ik zal later vandaag eens proberen daar een foto van te maken.

Heerlijk bandje is het! :ok_hand:t2:
En erg leuk verhaal heb je ervan gemaakt :smiley::+1:t2:

1 like

Gaaf! Je hebt geluk gehad met de levering, heb zelf zo’n twee weken geleden ook een bandje besteld bij Erika, en heb nog niet eens een verzendbevestiging :wink:

1 like

Daar stond iets over op haar website dacht ik @JTrapman. Volgens mij zitten/zaten ze midden in een soort van verhuizing. Ik zou even navragen als ik jou was, na 2 weken mag je wel een soort van berichtje verwachten.

Overigens “vorige week” is de 14e zie ik net [is dus iets langer dan een week geleden] en de 23e heb ik een verzendbevestiging gehad.

1 like

Prefect combo en leuk verhaal! Top, geniet ervan!

1 like

Mijn hele leven al goede ervaringen met dames genaamd Erika, danwel Erica. :sunglasses::innocent::grinning::astonished:

1 like

Okay dan, hoe ziet de ‘Lumed Centerline’ er uit op de plee met de deur dicht? Licht uit, ledlampje aan… camera op statiefje. Let there be light! :sunglasses:

Ps. had het willen toevoegen aan de eerste post maar die kan ik niet meer wijzigen.

11 likes

Mijn beste,

Een plausibel verhaal, een gedegen horloge en een alles omvattende horloge-band!!
Prachtig gesitueerd die witte streep!!
Ik wens je er veel plezier mee. :watch:

Orologio Signaturis Temporis :wink:

3 likes

Dank je voor dit mooie verslag :+1:

1 like

Mooi horloge, mooi bandje, goede combi daar kan niets van af! :+1:

1 like

Mooie band op een nogmaals mooie Sinn!

1 like

Is er al een HF coupon voor de erika straps? :slight_smile:

1 like

Wat mij betreft, ik overweeg nog een grijze deze kant op te laten komen. Beetje korting kan nooit kwaad. :wink:

Net een strap besteld voor de Oris Carl Brashear (impuls aankoop) :wink:

1 like

Was een poosje terug wel een kortingsactie voor HF-leden, dacht €10 korting. Had mr @zulu geregeld, dacht ik :+1::+1::+1:

2 likes

Klopt, was een 10% kortingsactie. Maar dat was een eenmalig genoegen en alleen omdat het dit forum betrof.

Ze doet verder niet aan korting omdat ze voor eenieder dezelfde prijs wil aanhouden. En terecht.

2 likes

Maar, wat zijn het fijne bandjes he!? Behoort wel tot de lekkerst zittende band, voor mij :ok_hand:t2:

1 like