NA Eterna Legacy 1948 GMT Manufacture

Afgelopen week heb ik deze via Pange gekocht.

Een dikke, ietwat barok ogende GMT van een mooi merk. Het is een fors horloge met zijn 43,5mm doorsnede, en 14mm hoogte, maar door de korte naar beneden wijzende lugs draagt het zeker niet groot. Ik weet niet waardoor het komt, maar de afmetingen zijn in balans, het is groot, maar niet lomp.

Het is een horloge waarop/waaraan van alles te zien is: de aangezette lugs, de facet randjes, het gegraveerde 1948, en de wijzerplaat. De wijzerplaat is van het diepste blauw met een bescheiden sunburst, de mooie, lange, gepolijste wijzers en het donkere datum venster. De indices zijn net als de wijzers gepolijst en opgelegd, het logo idem. De subdial is de 24 uurs aanduiding van de GMT, met vermelding van de oneven uren, de dial is iets lager dan de wijzerplaat en radiaal(?) geslepen. Last but not least is de aanduiding “manufacture”.

De manufacturen is het in house Eterna 3923A uurwerk met een gangreserve van 65 uur, mooi in deze prijsklasse en te bewonderen door de see through case back.
De zwarte, handgemaakte, alligator band maakt het horloge af. De gesp vind ik er niet helemaal goed bij passen, geborsteld en vierkantig.
Als liefhebber van GMT’s vind ik dit een bijzonder horloge, al weet ik niet precies waar dit in zit.

plaatjes in random order :roll_eyes:

37 likes

Ik heb hem een paar keer bewonderd op de site van Pange. Heel mooi horloge van een ondergewaardeerd merk.:+1::+1:.
Geniet ervan.

3 likes

Mooi, mooi, veel draagplezier, :+1:

1 like

Prachtig horloge, gefeliciteerd en je vergeet de mooie kroon te noemen die erg uitdagend is om eraan te draaien :slight_smile:
Veel plezier er mee!

1 like

shoot, en ik probeerde compleet te zijn :smile:

1 like

Bijzonder horloge. Mooie aanwinst! Veel draagplezier!

1 like

Ik had het ergens anders al gezegd: prachtig horloge Rik en van zeer goede kwaliteit! :ok_hand::sunglasses:

De band is ook erg mooi afgewerkt inderdaad. Weet je van welk merk die band is?

Eterna was een van de eerste merken die vanaf 1940 met de rotorautomaat begonnen, zo niet dé eerste. Daarvoor waren het in principe hamerautomaten. Rijke historie en hoge kwaliteit dit merk!

Heel veel plezier ermee gewenst! :slightly_smiling_face:

1 like

Nee, is Eterna branded en als handmade

1 like

Mooi klokje! Ik heb deze zelf ook nog op m’n lijstje staan van mogelijke aankopen. Zeker in de VS gekocht?

1 like

Nee, bij Pange dus…

Is dat geen stad in de US? :innocent::wink:

2 likes

Mooi… Gefeliciteerd en 'n mooie tijd ermee.

1 like

Heel mooi Rik! Geniet er van!

1 like

Sterker nog,zonder Eterna zou er geen Eta zijn geweest.
Heel mooi horloge,flink aan de maat ook.

2 likes

Mijn beste,

Ziet er magnifiek uit!!
Een welvarende uitstraling!!
Ik wens je er een mondiale tijd mee. :earth_africa:

Orologio Signaturis Temporis :wink:

2 likes

Gangreserve 65u :ok_hand:
Mooie NA​:+1::+1::+1::+1::+1::+1::+1:

1 like

Je weet vanuit het Eterna_draadje wat ik van deze klok vind.mmmmooi dus.
Al ben ik bang dat ie net iets te groot oor mij is.
Blijven posten deze kloeke looker.

1 like

Wat is je polsmaat? Ik heb 19cm

1 like

Ik haal de 18 net niet, eerder 17,5.:roll_eyes:

Grensgeval denk ik…