NA.... Eterna-matic na ja x2 eigenlijk

Tijdloos horloge badum tsss, veel plezier ermee!

1 like

Merci allemaal :+1: @Gisae , @dins1 en @Zengineer

Wat een mooi paar vormen die twee!!! :+1::clap::+1:

Veel draag en kijkplezier met beide horloges!!! :clap::+1::clap:

1 like

Dank u vriendelijk :+1::grinning:

1 like

Eterna prachtig altijd. Prachtige blauwe plaat nog, meestal zijn de lume dots “doorgebrand”, dus echt supers dat hij er zo aan toe is.

Persoonlijk vind ik 34 een prachtige maat

1 like

Om eeelijk te zijn niet echt op gelet :sweat_smile: …dus weer mzzl gehad…

Zekers maar er wel verschil voor mij, bij 34 moet hij een hele dunne bezel hebben anders vind ik het te klein ogen…bij deze dun dus prima, het is bij mij vanaf 34 tot 40 mm die ik lekker vind dragen en wat mooi staat… :ok_hand::yum:

Prachtige exemplaren, van een prachtig merk. Laatst heb ik ook een Eterna gekocht, en mij verdiept in de historie en de marktpositie van het merk destijds. Bizar goede kwaliteit heeft Eterna geproduceerd, met name in de jaren '50- '60.

Nog op te pikken voor zeer schappelijke prijzen, en kwalitatief kan het de concurrentie aan met Omega, Longines en Rolex van destijds.

Veel plezier met deze prachtige horloges :slight_smile:!

2 likes

Begreep ik ook al van @domega …wat mijn keuze bij de horlogemaker wel beïnvloed heeft…er was ook een mooie Longines( zonder het tekentje, alleen Longines de naam) en daar wist ik niet zeker van of die helemaal echt was, later die Longines nog opgezocht en kon 1 zelfde model vinden wat op ebay te koop stond…

Dank je wel :+1::grinning:

2 likes

Mmm dat heb ik wel bij meer Longines gezien hoor.
Maar je hebt sowieso geen verkeerde gemaakt met de Eterna :ok_hand:

Beide merken zwaar ondergewaardeerd. (Waarschijnlijk door de huidige marktpositie van beide?).

2 likes

Schitterend man en dat uurwerk…:heart_eyes: Veel draagplezier! :smile:

1 like

Prachtige exemplaren.
Eterna een ondergewaardeerd merk.
Geniet ervan en draag ze met liefde.

2 likes

Ja dat vrasg ik mij ook af…zoals boven beschreven staat…vraag ik mij af dit klopt want ik had hier op HF gelezen dat het was overgenomen door een Chinese investeringsmaatschappij…

Ik zat ook naar nieuwe Eterna’s te kijken en daar zat een Sellita uurwerk in :grimacing:

Klopt, Eterna sowieso overgenomen door een Chinese investeringsgroep. Volgens mij is Longines ‘lid’ van de Swatch Group. Omega, ook lid van de Swatch Group, is meer een luxe merk dan Longines nu is. Iets wat in de jaren 60 wel anders was.

1 like

Thanks a lot :+1::grinning:

1 like

Zal ik doen👍…Thanks!!

Ja zeker…ik vind als ik wel eens daarna kijk mooi vintage spul daar tussen zitten :ok_hand:

1 like

Mooie aanwinst, erg ondergewaardeerd nog die vintage eterna’s

Groeten van de mijne

4 likes

Naast de chrono’s (bizar goede kwaliteit), ook veel dressers die nu zeer betaalbaar zijn. Longines Ultra-Chron lijn (met name ref. 8309 :heart_eyes:), de Conquest, Longines ref. 8490-1 etc. etc. …Geweldige exemplaren in de vintage markt te vinden :slight_smile:

2 likes

Een hele mooie deze :ok_hand::star_struck: … hoeveel mm is deze?

35mm :slight_smile:

1 like