NA.... Eterna-matic na ja x2 eigenlijk

Is dit kwarts of niet?

1 like

A Nice …anijs :grin: …mooie maat :ok_hand:

1 like

Alles behalve. Een automaat met datumfunctie (high-beat uurwerk, 36000 bph). Dit uurwerk is door Longines zelf geproduceerd, om de precisie van de Quartz horloges proberen bij te houden.

De Ultra-Chron lijn had destijds een afwijking van maximaal 1 seconde per maand (adverteerde Longines ook mee). Voor moderne horloges al zeer accuraat, laat staan in de jaren '60.

Het high-beat uurwerk heeft, naast precisie, ook een prachtig ‘glijdende’ secondewijzer tot gevolg.

Mijn exemplaar:

48

3 likes

En bedankt weer :hushed::sweat_smile: …volgende missie :male_detective:️‍♂️

1 like

:rofl:

1 like

Beauty’s :ok_hand:

1 like

Wat een supermooi duo Nils! :ok_hand: En leuk om eens iets meer te lezen over Eterna. Dank voor het gezellige leesvoer. :+1:

Veel draagplezier toegewenst…en het wordt leuk afwisselen natuurlijk.

1 like

Die blauwe plaat :heart_eyes:

1 like

Wellicht wordt het eens tijd voor een “Eterna Only” topic? Of is dat er al?

Na deze post kan ik me voorstellen dat er weer een “hype” ontstaat op het forum :sweat_smile:

Edit: Is er dus al!

2 likes

@Bertus1 , @daffie , @Jurgen dank jullie wel :+1:

Zeker …veel te veel om af te wisselen…ik kom het jaar wel door :+1::sweat_smile:

2 likes

Een tijdje geleden was dat ook even maar dat waait hier op HF snel weer over :sweat_smile:

Echt mooi Nils ! Geniet er met volle teugen van! :slightly_smiling_face:

En een leuk geschreven stuk ook! :+1:

1 like

Dank u heer Klokkengek :ok_hand::grinning:

1 like

Klokkengek wil er nu ook een! :blush: Die blauwe is echt heel erg mooi…:heart_eyes:

1 like

Deze niet helemaal bekeken en moet uit Amerika komen …is wel een 1000 en dan moet je goed kijken of het uurwerk wel klopt had ik pas gelezen…

Maar Harry…jij hebt ook al genoeg van die pareltjes toch :ok_hand::yum:

1 like

Dank voor de tip! ik ga er eens naar kijken. Ik heb inderdaad een heel stel leuke horloges, veel teveel eigenlijk. Daarom ga ik eerdaags weer een verkoopperiode inlassen, net zoals ik vorig jaar een tijdje heb gedaan. Maar een mooie Eterna zou ik er nog wel graag bij willen hebben…:blush::joy:

3 likes

Moet ik ook doen maar werkt niet zo bij mij :grimacing:

Paar van jezelf verkopen en op jacht!! :ok_hand::wink:

1 like

Goede smaak! :+1:
Deze twee zullen zeker niet dalen in waarde. Maar, geniet er nog maar even van :wink:

1 like

Mooie aanwinsten, draag die van mij ook graag!

6 likes

Thanks :+1: … ze staan in veel slechtere conditie voor meer te koop op ebay…