Na een paar maandjes heb ik toch weer een horloge gekocht. Er waren drie dingen die mij trokken aan dit horloge:
- de maanfase, een complicatie die ik niet had en die in dit horloge heel mooi met de hand is geschilderd
- de cushion gevormde kast, met een schuin oog kijk ik altijd naar Panerai maar dat hoeft niet meer
- de gekke kleurtjes die dit type heeft, al heb ik voor de meeste ongekke kleuren gekozen.
Het is door het topic van de heer @M_Singer dat ik dit horloge voor het eerst zag, dus dank voor de inspiratie.
Ik verwijs jullie dan ook graag naar zijn topic voor alle informatie rondom dit horloge. Heeft weinig zin om dat hier te herhalen:
Uiteraard is een NA niet mogelijk zonder foto’s dus die komen er direct aan!
Wat specificaties die ik direct van de Farer website heb gekopieerd:
In de Moonphase-collectie wordt gebruik gemaakt van de Elaboré Grade Sellita SW288-1 M a. Dit in Zwitserland ontwikkelde handgewonden uurwerk heeft 18 juwelen, een soepele slagsnelheid van 28.800 bph en een gangreserve van 45 uur, wanneer deze volledig is opgewonden. Hij is in 3 standen afgesteld en voorzien van een Incabloc schokbreker. Naast het grote maanfase-display heeft de SW288 een hacking-secondewijzer en een quickset-datumvenster op zes uur.
De afmetingen van het horloge zijn zeer goed draagbaar met een lug to lug van 38.5mm.
Pluspunten:
- elegante cushion case
- afmetingen/ draagbaarheid
- grote handgeschildere maan decoratie
- lume is echt prachtig
- het zichtbare uurwerk vind ik mooi afgewerkt
- datum heb ik liever niet maar als hij er moet zijn is het fijn op deze positie en op deze manier subtiel weggewerkt doordat hij dezelfde blauwe achtergrond heeft
- maan is net zo eenvoudig in te stellen als de datum
Minpunten:
- bijgeleverde strap was wat dik en stug
- geen AR coating dus spiegelt wel flink (grootste minpunt)
- secondewijzer is quirky, niet echt een minpunt maar ook geen pluspunt en wilde het toch noemen
- jammer dat het geen sunburst plaat heeft, dat had hem echt nog meer presence gegeven.
Conclusie: supertof.