Na een aantal leuke aankopen dit jaar, waaronder een PRX, Gshock en Baltic, vond ik dat ik toch iets te veel horloges had. Bestaat dat dan, teveel horloges? Blijkbaar toch.
Ik heb dan beslist om 2 lijstjes te maken. Eentje met de horloges die weg mochten, en een tweede met horloges die ik echt nog graag zou willen hebben. De enige regel was, dat er voor elk horloge dat ik zou willen, minstens 2 weg moesten. De bedoeling was er dit jaar een deel te verkopen (niet op HF, want ik ben nog geen TL-2) en dan volgend jaar beginnen met nieuwe aankopen.
Jullie zullen wel denken, was dit geen NA? Wat ben ik hier aan het lezen? Daar komen we nu aan toe…
Maar dan, nog geen week nadat ik mijn lijstjes had gemaakt, verscheen daar al een eerste exemplaar in het blauw. De Farer Lander IV.
Nog in super goede staat en kwam met zowel het originele tan bandje (wou ik) een heel donker blauw bandje (nice to have) en een stalen band (wou ik ook). Even getwijfeld - ik ging pas volgend jaar mijn volgende aankoop doen - maar toch snel toegehapt. @Teddiesch orgde voor de vlotte afhandeling en enkele dagen later was de Farer hier.
En hij is werkelijk prachtig. Op zich lijkt het zo’n vreemde combinatie van kleuren, zee groen, oranje, rood, zilver. En toch werkt alles zo mooi samen. Het totale plaatje klopt gewoon. Het hoogtepunt is absoluut de zeegroene (stepped dial, brushed) wijzerplaat. Kleuren veranderen van donkerblauw, naar lichtblauw, tot groen. De details zijn verder ook zo goed gekozen. De ronde cut-out voor de datum, datumwiel met kleur van de wijzerplaat, het brons op de kroon, de vorm en maat van de kast, … in mijn ogen perfect.
*Foto’s van Ted
De bandjes zijn wat aan de dikke kant. Maar vallen na het dragen toch goed mee qua soepelheid.
Ik kan er nog wel even over bezig blijven, maar eigenlijk heeft @Fate_Amenable_To_Change hier alles veel mooier benoemd.
https://www.horlogeforum.nl/t/na-the-farer-has-landed-badoem-tsj/391688
Ik ga nu nog wat naar die prachtige wijzerplaat kijken. En dan bedenken waar de Farer, (=traveller) eerst mee naar op reis gaat… Alhoewel. Dat weet ik al. De GMT wijzer geeft een hint.