NA - Farer (plural farers) (archaic) One who fares or travels, a traveller, tripper.

Na een aantal leuke aankopen dit jaar, waaronder een PRX, Gshock en Baltic, vond ik dat ik toch iets te veel horloges had. Bestaat dat dan, teveel horloges? Blijkbaar toch.
Ik heb dan beslist om 2 lijstjes te maken. Eentje met de horloges die weg mochten, en een tweede met horloges die ik echt nog graag zou willen hebben. De enige regel was, dat er voor elk horloge dat ik zou willen, minstens 2 weg moesten. De bedoeling was er dit jaar een deel te verkopen (niet op HF, want ik ben nog geen TL-2) en dan volgend jaar beginnen met nieuwe aankopen.
Jullie zullen wel denken, was dit geen NA? Wat ben ik hier aan het lezen? Daar komen we nu aan toe…

Maar dan, nog geen week nadat ik mijn lijstjes had gemaakt, verscheen daar al een eerste exemplaar in het blauw. De Farer Lander IV.

Nog in super goede staat en kwam met zowel het originele tan bandje (wou ik) een heel donker blauw bandje (nice to have) en een stalen band (wou ik ook). Even getwijfeld - ik ging pas volgend jaar mijn volgende aankoop doen - maar toch snel toegehapt. @Teddiesch orgde voor de vlotte afhandeling en enkele dagen later was de Farer hier.

En hij is werkelijk prachtig. Op zich lijkt het zo’n vreemde combinatie van kleuren, zee groen, oranje, rood, zilver. En toch werkt alles zo mooi samen. Het totale plaatje klopt gewoon. Het hoogtepunt is absoluut de zeegroene (stepped dial, brushed) wijzerplaat. Kleuren veranderen van donkerblauw, naar lichtblauw, tot groen. De details zijn verder ook zo goed gekozen. De ronde cut-out voor de datum, datumwiel met kleur van de wijzerplaat, het brons op de kroon, de vorm en maat van de kast, … in mijn ogen perfect.

*Foto’s van Ted

De bandjes zijn wat aan de dikke kant. Maar vallen na het dragen toch goed mee qua soepelheid.
Ik kan er nog wel even over bezig blijven, maar eigenlijk heeft @Fate_Amenable_To_Change hier alles veel mooier benoemd.
https://www.horlogeforum.nl/t/na-the-farer-has-landed-badoem-tsj/391688

Ik ga nu nog wat naar die prachtige wijzerplaat kijken. En dan bedenken waar de Farer, (=traveller) eerst mee naar op reis gaat… Alhoewel. Dat weet ik al. De GMT wijzer geeft een hint.

46 likes

Gefeliciteerd, mooie aanwinst

1 like

Mooie Farer! En datumvenster in de kleur van de wijzerplaat is altijd :+1:

2 likes

Mijn beste,

Proficiat met deze Wereldwijde tijdwaarnemer!!
Geniet er met volle teugen van.:watch:

Orologio Signaturis Temporis :wink:

1 like

Welkom bij de Farer club. Knap zo’n Lander. Speels, classy en cool. :ok_hand:

1 like

Ik begrijp dat je hebt toegehapt. Deze Farer is echt top. Ook al vaak naar zitten kijken. Je geeft een goede uitleg waarom je niet tot 2024 hebt kunnen wachten. Gefeliciteerd met deze mooie NA

1 like

Gefeliciteerd met je prachtige aanwinst :ok_hand:

1 like

Ik zeg een verantwoorde - maar vooral een hele mooie keuze. Prachtig horloge, gefeliciteerd!

1 like

Van harte gefeliciteerd met je prachtige uurwerk, veel draagplezier :+1:

1 like

Fraaie NA! Terecht niet mee gewacht. Soms is het virus niet te stoppen, ondanks lijstjes en voornemens (ben minstens zo zondig). Sterkte met de +1/-2 regel…
En ja, ook ik ben een liefhebber van datumveld in de kleur van de wijzerplaat. Dikke plus.

2 likes

Klassieker in wording. Van harte!

1 like

Heel erg fraai!!!

Veel draagplezier (moet wel lukken :wink:)!

1 like

Gefeliciteerd! Super tof horloge, ook al voelt dat als een sigaar uit eigen doos, eerlijk gezegd. :slight_smile:

Hij doet het ook goed op allerlei vuige NATO bandjes, maar negen van de tien keer draag ik 'm op z’n Colarebje.

3 likes

Gefeliciteerd! Ik had m al voorbij zien komen in het blauw. Wat een fraai en origineel horloge! Veel plezier ermee. Op leer staat toch wel heel mooi…

1 like

Proficiat met je nieuwe Farer, al een paar voorbij zien komen op het forum. Prachtig horloge en veel draagplezier!!:watch:

1 like

Heel veel plezier er mee. Ik zou graag een Lander aan mijn bescheiden verzameling toevoegen, heb even getwijfeld toen deze in het blauw verscheen maar had er even de ruimte niet voor in het budget. Mooi dat hij binnen het forum blijft. Misschien dat ik door moet sparen voor wanneer de 36mm variant weer op voorraad is…

1 like

Gefeliciteerd, mooie

1 like

Dankjewel allemaal. Mijn likes zijn voorlopig weer op, maar die strooi ik later wel rond.

Mijn mening ook. Kleine aanpassing, maar wereld van verschil. Veel subtieler zo.

Perfecte samenvatting.

Bedankt voor de bevestiging. Soms denk ik (weet ik) dat ik mezelf van een goede reden tot aankoop probeer te overtuigen :grinning:

Ja, dat ziet er ook verrassend goed uit. Leuke opties. Ik geef het bandje nog een week of zo om te zien als het voldoende soepel wordt met indragen. Zonee, dan ga ik ook voor een ander bandje.

Ja hé. Staal gaat ook wel, maar leer vind ik tot nu toe het best. Een mooie samensmelting van verschillende kleuren.

En ik begrijp helemaal waarom :grinning:

De 36mm is er weer in December. Ga ervoor. (ben ik nu ook een ‘enabler’?) Ik moet zeggen dat dit 39.5mm exemplaar perfect is voor mijn ± 17.5cm pols. De lug-to-lug is ook maar 45mm. Ik ben echter niet zo’n goede fotograaf, waardoor polsfoto’s er bij mij altijd vertekend uitzien tov de realiteit.

5 likes

Als je hier op het forum zit, word je magnetisch voor horloges. Daar is niks tegen te doen, al stel je jezelf nog zoveel regels. Ze blijven binnenvliegen.
Maar deze kon je niet laten liggen natuurlijk. Hij is prachtig. Gefeliciteerd.

2 likes

Gefeliciteerd :+1:

1 like