Beste forumvrienden,
Met het horloge-virus zijn wij allen besmet. De een wellicht meer dan de ander, maar over het algemeen maken we het horloge-virus in verschillende fases door. Hier is een mooie meme over:
De bovenstaande meme is absoluut en zeker weten van toepassing voor ondergetekende – tot nu toe. Sterker nog, toen ik anderhalf jaar geleden lid werd van ons prachtige forum, begon ik met fase 1 met twee Seiko’s, de SNXS77 (inmiddels in bezit van maatje @RickyG6) en de SNXGnogiets, ook inmiddels bij een gewaardeerde HF-er. Vervolgens kwam fase 2; de Tissot PRX (al vind ik shitty Swiss niet bij de PRX passen, maar dat is natuurlijk mijn persoonlijke mening). Inmiddels ben ik beland in fase 3; “one decent Swiss”. Vorige week mocht ik van @Papillon zijn Omega Speedmaster Reduced 3510.50.00 over nemen, welke hij reeds 11 jaar in bezit had. Graag vertel ik jullie daar wat over!
In mijn ogen is de Speedy reduced een “decent Swiss”. Tevens mijn eerste “dure” horloge.
Na ontvangst van Henry heb ik eerst de band op maximaal gezet, dat droeg al een stuk prettiger. In de afgelopen dagen heb ik de Speedmaster eigenlijk non-stop om gehad en tussendoor er een leren bandje op gezet, om te kijken hoe dat staat. Zowel op staal als op leer vind ik het een geweldig horloge, al wil ik nog wel een andere leren band ervoor en zo’n “James Bond” nato.
Zoals jullie wellicht weten draait de Reduced op een volautomatisch uurwerk met een Dubois Depraz chronograaf module. Die van mij komt uit 1993 heb ik begrepen en dat betekent dan het Omega caliber 1140 of 1141 met 45 jewels. Uiteindelijk zijn dat allemaal gemodificeerde ETA 2890-A2 uurwerken, welke relatief goed te onderhouden zijn. Wat me is opgevallen is dat de secondewijzer erg mooi en soepel glijdt. Genieten! En tijd voor foto’s!
Zoals jullie in de meme hebben gezien is de volgende fase “buy all Rolex”. Daarmee schep ik gelijk de verwachting voor mijn eerstvolgende NA topic . Hartelijk dank voor het lezen en tot het volgende NA topic!
Klein verzoek voor diegenen die toevallig eenzelfde Speedy Reduced hebben of die een Omega 1469-811 bracelet hebben; ik zoek nog een extra schakel (Omega speedmaster band schakel 1469-811 )! Mocht je er eentje kunnen missen? Ik neem hem graag van je over.