NA: Goldfinger... Tissot PRX 40

Allereerst, bijpassende muziek!

Zoals sommigen van jullie weten ben ik niet vies van een geelgoud (PVD-coated of 18k) horloge, een beetje bling mag best. Zo had ik hiervoor een PVD-coated Orient President in fout-goud en heb ik nog steeds mijn 18k gouden Omega DeVille Quartz caliber 1330 op leer, als dresser. Nu mocht ik eerder dit jaar de blauwe PRX Powermatic80 overnemen van een gewaardeerd forumlid en man, wat draag ik dat horloge vaak én graag! De Tissot PRX is jullie vast niet ontschoten; goede afwerking, geïntegreerde en zeer prettig dragende stalen band, Quartz en automaat uurwerken, 70-80’s vibe. Tissot stond eerst niet bij mij op de radar, ik had wel eens van de Tissot Gentleman gehoord maar verder was ik niet bijzonder geïnteresseerd; totdat de PRX werd uitgebracht. Om mijn 19,5cm pols is de 40mm een wat mooiere fit dan de 35mm, hoewel ik ook een aantal horloges van het formaat 35-37mm in de collectie heb zitten.

Goed, die blauwe is een van mijn favoriete horloges. Ik draag hem vaker dan mijn Omega Speedmaster of Bulova Super Seville, want ik draag vaak blauw en vind het wat prettiger om een meer casual horloge op kantoor te dragen. Daarnaast vind ik de band absoluut prettiger dan de band van de Omega of de Super Seville. Ik had de behoefte aan wat gouds als knaller en had eerder een zoektocht uitgezet naar een gouden Super Seville, maar die zijn bijzonder lastig in een goede staat te vinden en met 19,5cm aan schakels. Toen werd de gouden 40mm PRX uitgebracht en was ik eigenlijk gelijk verkocht. Maarja, een gouden Super Seville, geen PVD-coating, zeldzaam, dat was toch ook wel wat. Na lang twijfelen toch besloten om voor de gouden PRX te gaan. Maarja, ga je online bestellen? Toch wel even lekker om hem eerst om de pols te passen.

Afgelopen maandag was het dan zover! Mijn vrouw en ik waren 3 jaar getrouwd en traditiegetrouw zijn we dan vrij en gaan we (incl. kids) een dagje shoppen in een stad naar keuze. Het prachtige Den Bosch stond op de planning en daar zit een Tissot AD juwelier, en ja hoor een gouden PRX in de etalage. Hup naar binnen, passen en ja hoor, verliefd! De vrouw had besloten om met de kids buiten te blijven maarja, even band op maat maken, kopje koffie, praatje, mijn vrouw was wat minder verliefd op mij toen ik toch geruime tijd later pas naar buiten kwam :sweat_smile: .

Anyhow, nu 2 PRX-en in de verzameling en bijzonder content mee! De wijzerplaat van de gouden PRX heeft een geweldige verticale structuur, net als mijn gouden Omega DeVille, daar blijf je naar kijken!

Maestro, voldoende getypt, tijd voor foto’s!

En het duo naast elkaar!

Tot slot; in mijn vorige NA topic over mijn Omega Speedmaster Reduced hintte ik op de volgende fase van de horlogeverslaving genaamd “buy all Rolex”. Die fase stel ik nog even uit, dat merken jullie wel. De eerstvolgende NA is de groene Citizen Tsuyosa NJ0150-81X :wink: !

Hartelijk dank voor het lezen! Mochten jullie vragen hebben over de PRX, hoor ik dat natuurlijk graag!

89 likes

Heerlijk gouden knaller kerel! Keep ‘em comming die NA’s! :+1:

2 likes

Heel tof , gefeliciteerd met je aanwinst :ok_hand:
4 likes

Ja heel mooi maar die wafel wijzerplaat ik kan er niet aan wennen. Die nj150 is misschien wel mooier mijn insziens.

1 like

Gefeliciteerd, super leuke aanwinst! Dat goud knalt er echt uit zeg :slight_smile:
Veel plezier er mee gewenst!

1 like

Proficiat en heel veel draagplezier :ok_hand:

Het zijn idd zeer fijn zittende banden op de PRX. Ik had er 2, nu alleen nog de blauwe automaat. Mijn vrouw wil graag de 35mm groene variant. Eens zoeken of ik deze al ergens voor een nette prijs kan vinden.

1 like

Prachtig mooie aanwinst! Veel draagplezier gewenst

1 like

Gefeliciteerd met de nieuwe aanwinst!

1 like

Lekkere aanwinst! Draag hem hier ook met plezier :sunglasses:

1 like

Stiekem heb ik het gewoon van jou afgekeken :wink: .

2 likes

Lekker hoor!:sunglasses:

1 like

Leuke aanwinst. Zijn fijne en mooie horloges!

1 like

Goud is niet fout. Ziet er top uit!

2 likes

Erg fraai!
Lekker, bijpassend muziekje ook.

Veel draagplezier!!!

1 like

Gefeliciteerd! Ik heb dezelfde blauwe PRX en vind de gouden stiekem ook erg tof. Denk alleen dat het mij helaas niet ‘staat’.
De groene Certina is ook erg fraai! Zijn er al mensen die hem hebben hier?live picturesss?

1 like

Proficiat

Ikzelf durf zoveel blingbling niet aan!

1 like

Ik heb de blauwe 35mm voor mij vrouw besteld bij Firstclasswatches. 350 euro - 15% korting met code CM15 (als die nog werkt). Nette prijs in mijn ogen!

2 likes

Prachtig Pim, mooie glimmer! Veel plezier er mee gewenst.

1 like

Wat een gaaf horloge, bizar!

1 like

Heerlijk duo zo naast elkaar. Veel plezier ermee!

1 like