NA: Flieg weg mit mir, zee ozer German Flieger

Fijn geschreven, mooi horloge! Het verlanglijstje wordt er niet korter op.

1 like

Dank daarvoor. Ik heb daar schik in, zeker omdat de de hoeveelheid Archimede Pilot Reviews van na 2015, eh, vrijwel nihil is. Dat terwijl er zoveel veranderd is:

  • Datum staat niet meer op vier maar op zes
  • BGW9 lume voor de non-historic dial met logo
  • C3 lume voor de Historic naked dial
  • Saffier tegenwoordig eenzijdig AR gecoat
  • Wijzers waren vroeger blauw gelakt, nu hitte-geblauwd

Nou ben ik nieuwsgierig. Wat staat er op het verlanglijstje?

Zelf werd ik gegrepen door een foto die Archimede in de doos had zitten, wat promo materiaal. Dezelfde Flieger, maar dan met GMT uurwerk. En ja, ik weet dat @PowerReserveFan het geen echt GMT uurwerk vind, maar toch:

Als dat totaalpakketje net zo cool is als deze Pilot 39 is dat een meer dan serieus horloge.

Maar goed, ik moet ophouden met kijken, want bij mij staat dit al op de verlanglijst voor Augustus:

@anon2889582EV gaat deze waarschijnlijk willen hebben:

We moeten Daniel Kremer even aanpellen in Emmen, want ik wil nou wel eens wat bij die goede man gaan kopen. En dit doe ik blind.

4 likes

Gaaf ding, helemaal met die geblauwde wijzers👌

1 like

Zo, even een rits daglicht foto’s zonder vette vingers.







12 likes

Wat een prachtig horloge heb je daar. Alles lijkt wel te kloppen aan dit model.

Mooie maatvoering ook!

Veel plezier ermee.

1 like

Daar is niks waarschijnlijks aan!

Bedankt overigens, dat ik weer een kwartier van mijn ochtend heb kunnen vullen tijdens deze blaartrekkend saaie Teams meeting. :smiley:

1 like

Hahaha… Tja. Ik weet hoe dat is. Pfffff.

Je weet er weer een mooi verhaal van te maken, top! En mooie aanwinst, enjoy!

1 like

Je hebt een mooi verhaal geschreven met de achtergrond van je keuzes. Interessant en informatief. Gewoon leuk ook…

Zeg nu zelf…

Sorry, ik heb geen Photoshop om het netter te doen

3 likes

Prima, da’s rustiger. Maar ik stoor me niet aan de prospex op de plaat. Totaal niet.

Maar hé, als je het niks vind: gewoon niet doen. :+1::+1::blush: Dat scheelt geld.

1 like

Het zal volgens de specificaties een Prospex zijn maar ik vind het eerder een dresser. Ik heb zo’n idee dat ze ook goed op leer zullen staan.

Maar je hebt gelijk ik sla deze over.

1 like

Tja, met die indices doet het me niet alleen aan de Laurel Alpinist denken, maar zelfs aan de Kontiki in z’n hoogtijdagen.

Voor mij is het geen dress horloge, met die lume, Specs en indices.

Het is een field watch pur sang, wat ook het doel is van het oorspronkelijke ontwerp. Past mooi naast de Yema, Archimede en Glycine Combat Vintage in mijn kist.

1 like

Ik geef je wat die donkere betreft onmiddellijk gelijk. Al moet ik zeggen dat ik de Lauren Alpinist nog meer het karakter heeft van een field watch dan deze.

1 like

Welke Seikos zijn dit? Ziet er interessant uit.

1 like

Er zijn meer vliegtuigen onder water dan duikboten in de lucht. Zo gek vind ik die keuze dus niet.

2 likes

De nieuwe Seiko Alpinist 1959. Zoek maar op, staan artikelen in monochrome, hodinkee en worn and wound.

Maarreh, nu zijn we lang en ver genoeg van Archimede gedwaald, nietwaar? :rofl:

1 like

Top geschreven, met veel plezier gelezen!

1 like

Ik ben nog niet heel lang serieus bezig met de hobby, dus ik probeer een beetje uit te vogelen wat ik echt mooi vind en vooral ook wat mij past. Mijn Junghans vind ik schitterend, maar ik merk nu dat ik die iets te dressy vind in veel gevallen. Mooi voor gelegenheden.

Hieronder een samenvatting van wat ik nu op het oog heb. Het is een lange termijn plan :stuck_out_tongue:
Ik zal het kort proberen te houden:

  1. Een duiker ( Seiko prospex 1965, Aevig, Aramar, Oris, SKX07, Deep Blue Daynight??? Help!)
  2. Een flieger (Laco (moet eigenlijk wel met mijn naam)? Deze mooie van jou?)
  3. Vintage chrono
  4. Bulova super seville (misschien wat klein voor mijn 18,5cm pols)
  5. Tudor (bb, bb36, 1926?)
  6. Speedy
1 like

Prachtig verhaal, lekker muziekje erbij en een heel tof horloge :+1::grin: