NA: Flieg weg mit mir, zee ozer German Flieger

De nieuwe SPB serie is echt geweldig. Kom er maar in, @anon2889582EV.

Voor mij viel Laco af om twee redenen. Ik vind de old-timey kasten met die recht uitstekende lugs gewoon echt lelijk. En ze zijn 2,4 mm dikker dan de Stowa’s, Mühles en Archimedes. Tot slot moet je ook bij Laco minstens 930 Euro meenemen als je 100m WR wilt (Heidelberg 39, bijvoorbeeld).

Dus als je een budget Flieger zoekt van rond de 400 Euro, prima, als je de kast blieft. Dan zou Laco een optie zijn. Maar als je rond 900-1100 uit wil geven zou ik de Stowa Flieger Klassik 40, Archimede Pilot 39 en Mühle Glashütte Terrasport II tegen elkaar afwegen.

Die Super Sevilles, Seiko 5 met fluted bezels en Citizen Eagle 7 horloges doen het allemaal prima om een 18,5 cm pols. @anon2889582EV heeft 20-21cm stronken, en zelfs hij draagt met trots een 36mm Seiko 5 DJ.

Graag een echte of een broad arrow versie, geen reduced.

1 like

U riep? En weer tijdens een Teams meeting he! Het zijn wel pareltjes hoor, die nieuwe SPB line-up.

3 likes

Leuk geschreven, mooie klok. Ik hoop dat jullie samen een mooie tijd beleven :wink:

1 like

Ik ben zelf nooit zo van dit type horloges geweest maar deze verrast me. Draag hem in gezondheid!

1 like

10 likes

Bi-compax ook leuk. Strakke serie!

1 like

Daar heb ik meer over gelezen en je wens is hiermee in vervulling gegaan. Prachtige Archimede, veel draag plezier!

1 like

Instagram? Echt fantastische foto’s.

1 like

Mooi ding hoor. Krijg ook weer bijna ‘flieger honger’.

:woozy_face:
Voor straf: kids, kids, kids, kids!

Ik doe geen Facebook producten, nog een incidenteel Whatsappje daargelaten. Vandaar.

Maar alles op Reddit, WUS, YouTube en in de bladen was oud. Of het gaat over de GMT, of het gaat om de bronzen 42.

:thinking::blush:

Hahahaha… Au.

Het hoeft de hele wereld niet te kosten.

Hier nog even de combi deckwatch-flieger, ook om te tonen dat ie het goed op NATO doet. Sorry voor de vingertjes op dat glas.

2 likes

Maar daar is binnenkort wel een betaalbare mechanische oplossing voor van je geliefde Seiko:

ZIe ook hier

Met zeigerdatum en powerreserve meter wordt het bij mij een stuk minder geliefd. :slight_smile: Dat kan veel strakker. Zoals op die GS die er onderweg is naar jou, toch?

1 like

Nee Instagram.:wink: Is toch de moeite waard om inspiratie op te doen. Hier een andere bekende van je.

5 likes

De Zaratsu krijgers hebben het behaagd er eerst eentje te maken met een zwarte wijzerplaat hoorde ik vandaag van de juwelier in kwestie. Hopelijk hebben ze daarop geoefend en zijn ze nu bezig een perfecte kast te maken voor een blauwe variant. Eind maart hopelijk.
Die Seiko is overigens wel een van de heel weinige mechanische travel GMT’s met dus een per uur verstelbare urenwijzer en een datum die meegaat met de locale tijd die er zijn. €1500 is te doen.

1 like

Ja, maar dan zou ik graag een normale datum op 3 nemen, de power reserve de kliko in bonjouren, en tot slot de Presage Automatic GMT tekst tussen de wijzer-as en de zes in zetten.

Oh, en zo’n 2,2mm minder doorsnee, 1,5mm platter, en dan een 21600 bph uurwerk er in met 70 uur gangreserve.

Resumerend:

• Features niet goed, te druk
  • Te groot, te dik
  • Uurwerk liever geen high beat maar meer sap in de trommel

Waterdichtheid, die is goed aan dat horloge.

Da’s toch een Facebook platform? Ik bedoel, ik hoop dat de FTC er wat aan gaat doen, maar soit.

Als ik nog meer inspiratie opdoe met betrekking tot horloges kan ik ook net zo goed direct een persoonlijk faillissement aanvragen.

2 likes

Mooi mooi mooi!!!
Leuk topic ook weer met bijpassende muziek! En de foto’s zijn ook weer erg fraai. Mooi de Yema ernaast te zien!

Die kroon… :sunglasses::sunglasses::sunglasses:

Veel draagplezier!

1 like

Jaaa… Ik heb nu een setje Deckwatch - Fieldwatch - Aviateur - Flieger waar ik oprecht erg blij mee ben. Allemaal eminent bruik- en draagbaar, allemaal net even een tikkie anders.

Misschien, misschien dat ik ooit nog die Hamilton de deur uit zou doen voor een Stowa Marine Klassik.

Wat zeg jij? Hammie houden of de Deutsche Genossen compleet maken?

Dit…

Volgens mij ben je een behoorlijke fan van de Duitse horlogemerken. Hamilton eruit, Stowa erin :slight_smile:
En eventueel nog een Archimede Outdoor om het compleet te maken?

3x eens. Die power reserve, hoewel ik ze meestal leuk vindt, mag er hier zeker vanaf. De datum is slecht leesbaar ook zo, en rond de 40mm was mooi geweest. Maar voor de rest, niet slecht. Ik had eerst zoiets van: “kak, misschien lever deze dan een GS”, maar dat duurde niet heel lang inderdaad.