NA: Flieg weg mit mir, zee ozer German Flieger

Valt wel mee. Ik ken iemand met 90 ouwe Seiko’s. :joy:

2 likes

Als ik de selectie zo zie naar land is dit echt verzamelen. Ikzelf ben meer een drager e streef naar een kleine collectie die ik lekker kan dragen.

Daar zit de charme ook in de eenvoud.
Dat is een heel andere insteek.

Dan moet je wel echt koekoek wezen.

4 likes

Kids!

1 like

Ho ho. Ik draag alles wat ik heb, uitgezonderde de Seiko quartzjes en het erfstuk van grootvader, die krijgen minder tijd.

Maar goed, vandaag ga ik een rondje golfen en heb ik toch weer zo’n Seiko quartzje omgedaan.


Voor de oplettende burger: Deze kocht ik 11 jaar geleden in Harrod’s in Londen in een opwelling. Ik was toen een gezellige Noorse aan het daten die daar woonde. 11 jaar later past het nog steeds goed in het rijtje Fliegers en Field watches wat ik heb, dus het is niet zo dat ik grote delen van de verzameling niet draag.

Ik heb veel geflipperd en gedaan om tot een set te komen die ik integraal kan en wil dragen.

Hahahaha… Hoe zou jij focus zeggen, @tompj? Focus komt tenminste van het latijnse woord voor haard en is later brandpunt gaan zijn.

Kids komt nota bene uit het Engels die van de Saksen “Kitze” en uit het oude Noors “Kith” hebben geleend, dus dat een stel Nedersaksen (wij) het weer uit het Engels lenen is… ja, echt overbodig. :slight_smile:

Kut. Ik zie net dat het fokus is. Laat ook maar. :blush:

3 likes

Gewoon: focus. Geen ‘stukje’ dus. Een stukje kaas, een stukje taart. Maar geen ‘stukje’ focus. Brrrr.

Ik hoor sinds jij erover begon ineens overal ‘kids’. Inderdaad vreselijk.

Mooi stuk hehe. En ik begrijp ook dat het praktischer is de kroon op de originele wijze voor een piloot in driedekker in ww1. Echter had ik het puur over wat mijn gevoel is wanneer ik die kroon zie esthetisch gezien. Ik had persoonlijk een andere kroon mooier gevonden.

Maar ik denk dat er ook wat valt te zeggen over een horloge behouden zoals die bedoelt was door de maker.

Van lekker dragen ben ik een groot voorstander, dus dat siert je! Maar 22, wowww dat is moeilijk kiezen lijkt me :rofl:

Aaaaahhhhh… Nou begrijp ik het. Ik vind dat wel passen omdat echte echte focus voor mij één brandpunt is, en je dat maar ten dele bereikt wanneer er 22 horloges zijn. :slight_smile: Een stukje dus.


Voor 650,- inclusief import ploft er een Britse RAF flieger met platte kroon op de mat. Grappig genoeg denk ik er over na om dat ook nog eens een keer te doen. Dan moet de Poljot er wel echt uit.

Je kunt op Fliegers alle kronen van de wereld krijgen. :slight_smile:

Ach, ik roteerde vroeger echt met een soort OCD neigingen, maar tegenwoordig grijp ik gewoon waar me de pet naar staat op die dag.

1 like

Oh en die Sarb035. Ja interesse, maar nee geen budget meer :(. Voor dit jaar althans. En denk volgend jaar ook niet :D.

:face_with_symbols_over_mouth:
Op één in de taalergernissen top 10 een paar jaar terug. Non taal.

1 like

Mijn excuses aan je vrouw! :see_no_evil:

1 like

Sorry man. In het vervolg zal ik in plaats van een stukje focus “slechts gedeeltelijke focus”, “aan focus grenzende verzamelwoede” of “niet geheel laser-achtige focus” zeggen. In plaats van stukjes waterdichtheid weet ik het nog niet, maar het is een begin.

3 likes

En ook hier eindelijk binnen hoor, en ja absoluut fantastico!
Beter dan ik mij eigenlijk had voorgesteld ook. Lekker plat, super licht ook en super heldere dial.

Pakketje was zo licht dat ik bang werd, misschien hebben ze hem eruit gevist??!! Dus voordat ik in de lift stap snel pakket opengescheurd en gekeken, anders hol ik achter de de bezorger aan :joy:

Gelijk wel op een mn strap gejast, al moet ik zeggen dat het bandje van hun ook meer dan prima is. :+1:

6 likes

Gefeliciteerd man! Leuk om te horen!

Yup. Die foto’s en oude reviews van dit horloge zijn echt kut in die zin dat ze geen van allen goed weergeven hoe tof dat ding is. Ik was ook positief verrast. Erg positief.

Brrr. De laatste keer dat ik zo’n ding in handen had jakkerde ik er een mes doorheen en gooide ik 'm in de kliko. Dat was op m’n Pellikaan HFLE. Ik haat die dingen echt, maar to each his own. :slight_smile:

Veel plezier er mee, man!

2 likes

Thnx!
Heb jij trouwens ook last van de kroon? Deze zit heel erg tegen hand aan. Of wellicht dat het op leer wat hoger komt te staan en minder last van hebt?

Hij wind wel trouwens heerlijk op deze handaufzug. Drie keer aan slingeren en hij zit op max.

1 like

Kijk nog eens goed… :wink:

Ik draag maar één ding links. Da’s niet m’n horloge. :slight_smile:

1 like

Met het risico dat je je er wild aan gaat ergeren, maar staat er nu ‘automatik’ op jouw handwinder?

1 like

Ai.Daar had ik nooit bij stil gestaan in het voortraject.

Maar ik vind de wijzerplaat zo wel aardiger dan zonder logo/opschrift. Maar goed, SEP.

1 like

Ik ben eens gaan kijken. Deze is ook mooi toch?

1 like