NA: Flieg weg mit mir, zee ozer German Flieger

Die vind ik geweldig. Daar loer ik al een tijdje naar, maar ik weet ergens dat ik zelf een secondenwijzer moet hebben. Maar eerlijk is eerlijk, ik neig nog steeds.

Doet me ook sterk denken aan de Stowa Partitio, da’s toch wel de concurrent hiervan.

Inderdaad!

Bestaat zoiets ook met eigen uurwerk/manufaktuur? Ik zou het wel gaaf vinden zoiets met een heel gaaf uurwerk erin. En dan niet meteen Patek prijzen hè…

2 likes

Niks aan de hand toch, de jouwe is een “automatik”…

1 like

Oh ships, zo had ik er nog niet over nagedacht :confused:

1 like

Automatik? Ik ben in de war.:wink: Nee, gaaf horloge, niet aan gaan storen!

2 likes

Nog eventjes iets over banden: Dit horloge kan echt vrijwel iedere band hebben die je maar kunt bedenken. Canvas, nato, leer, maakt allemaal niet uit. Toch wilde ik 'm wat meer dressy maken dan ie met de rechte banden die Archimede levert is. Even een ordinaire cross-post:

Gisteren plofte dit op de mat:

De Colareb Bologna van lamsleer. Wat een fijne en prachtige bandjes zijn dat toch. Met 3,5mm dikte net iets meer body, toch comfortabel en soepel. En kijk dan naar die nerven:

Geweldig. Ik kan tapered lederen banden op dit horloge van harte aanbevelen.

6 likes

Die maken zeker heel mooi bandjes!
Staat hem goed.

1 like

Yup, en voor 48 ballen per band ook zeker goedkoper dan, eh, sommige andere merken die hier nogal eens genoemd worden, de laatste tijd. Neem nu Molequin. :joy::joy:

Ik heb ook voor 79 Euro een alligatorleren bandje in Utrecht gekocht, van Rios. Dat kwam ook keurig in een doosje, bonnetje bij, een het ziet er prachtig uit. Daarover meer in een ander topic.

2 likes

Ik twijfel dus groen en creme/wit dial. Wat mij irriteert is dat die groene alleen met leather strap komt… hoezo dat!?

Tja. Ik kijk alleen naar de bruine. :slight_smile:

Hij is gaaf. Ik vind die afgestompte wijzers wel iets hebben. De rest eigenlijk ook wel.
Veel plezier ermee!

1 like

Haha, dank je. Die wijzers, daar heb ik even over na moeten denken of ik dat cool vond, maar éénmaal in de hand zijn ze tof, ook qua korrelige afwerking.

1 like

Dank hoor, nu wil ik ook een flieger…

Wat een mooi ding!

Ik had de Oris Big Crown Pro pilot (limited editie) en de Breitling Aviator 8 op het oog. :point_down:

afbeelding

Heb je deze :point_up: ook overwogen? Ik ben gevallen voor het groen, vraag me wel af of het een bevlieging… is, groen is het nieuwe blauw blijkbaar.

Zit er nu zoveel verschil tussen de Stowa’s/Archimedes ten opzichte van ORIS en Breitling dat een twee respectievelijk drie/vier keer zo dure prijs te rechtvaardigen is? Ik vraag het me hardop af (geen onderbouwde kennis aanwezig).

Ben voorlopig druk met de vliegers op een rij te krijgen.

1 like

Absoluut niet. Breitling en IWC is veel te veel doekoe voor een Flieger. Als ik een Duitse Flieger kocht, wat ik ook heb gedaan, gaat het tussen Stowa en Archimede in mijn hoofd.

De IWC Big Pilot is daar belachelijk duur, en ik snap ook niet waarom die Breitling zo duur moet zijn. Bovendien heb ik een hekel aan PVD kasten, en vind ik de bezel op de Breitling niet mooi. Tot slot moet een Flieger voor mij absoluut niet donkergroen zijn.

Wat de Oris betreft: Hetzelfde laken een pak. Ik vind de Big Crowns leuker dan de Breitling, maar ik vind het te veel geld, het horloge veel, en veel te groot en het ontwerp niet klassiek genoeg.

Dan zou ik eerder bij Mühle Glashütte, Sinn of Damasko tercht komen voor een moderne Flieger, die zijn ook allemaal rond 1000-1200 Euro.

Kortom: Nee, njet, nein, non, etc etc.

Niet in mijn hoofd. Daarom heb ik een Archimede, terwijl ik eerder een Stowa had, en daarom heb ik ook een Yema FlyGraf M1. 1500,- Euro voor een Duitse Flieger en een Franse Aviateur. :slight_smile:

Als ik een RAF flieger zou kopen zou ik ook geen IWC Petit Prince of Mark XVIII kopen. Zelfs geen Mark XVII, waarvan het ontwerp veel beter was. Een RAF flieger zou ik bij Smith’s weg halen. De PRS-48 Navigator. Prachtig horloge, authentieke RAF styling qua wijzers, 600 Euro, en nog anti-magnetisch ook.

Voor Fliegers met een bezel, als die Breitling je trekt, zou ik een Sinn 104 pakken. Die dingen zijn 1100 Euro, gebouwd als tanks en mooi van maat.

2 likes

Hehe, duidelijk.

Dank voor je reply, je antwoord is een slijpsteen voor de geest. Ik ga op onderzoek uit!

Mooie eye opener dat er in het (relatief) betaalbare segment hele mooie piloten horloges te koop zijn.

1 like

Of je gaat/laat knutselen :wink:

3 likes