NA for the Ladies: Mühle Glashütte Teutonia II Medium

Ik ook niet. Die deden pijn. :slight_smile: Ik herinner me het niet meer, maar ik denk dat ik moest huilen in m’n sparreribs.

1 like

Zullen we arretjescake maar gewoon air-cake noemen dan?

Kuch kuch…het waren hamburgers.

1 like

Ja dat is t vaak hè :face_with_raised_eyebrow:
Hoop dat mijn :raising_hand_woman:t3:‍♀️ de incoming dames-automaat kan waarderen. Voor de zekerheid maar een watchwinder in huis gehaald

Nu maar hopen dat ze niet te lui is om m in de winder te leggen als ze m niet draagt

1 like

Hahahaha… Dat hoop ik ook. En ik hoop dat ze je niet met milanaises laat rommelen. :slight_smile: Die zijn een bitch om er af te krijgen tenzij je lugholes hebt.

Wat is er incoming? Ik heb het ergens gemist.

Juist ja, ik had geen spareribs te pakken gekregen die dag! I still owe you one.

1 like

Dat is nog een beetje een verassing en ik wil de kunstenaar niet in verlegenheid brengen :wink:

Onze Stefan is achter de schermen iets aan het knutselen

1 like

Da’s een ambitieuze NA. Ik had voor Jelena eerst eens een Seikootje gescoord om te kijken hoe een horloge zou vallen.

Trouwens wat foto’s:






2 likes

Zo’n Seiko 5 kun je toch onmogelijk vergelijken met een Teutonia II… niet dat ik iets heb tegen Seiko (verre van) maar zo’n bakbeest vergelijken met zo’n verfijnd instrument… dus als die Seiko haar niet past weet je nog altijd niets, en als de Seiko haar heel goed past dan…

1 like

Ten eerste is die Seiko verbazingwekkend goed afgewerkt voor het geld. Het glazen bezeltje en de sunburst wijzerplaat met indices zijn gewoon erg, erg mooi voor wat je betaalt.

Maar het ging mij er meer om of ze überhaupt de moeite zou nemen om een horloge te dragen of niet. Dat deed ze minder dan ik dacht, want ze doet ze steeds af tijdens schoonmaken, douchen, in de tuune werk’n en zo, en dan vergeet ze ze weer om te doen.

Uiteraard is die Mühle echt, echt veel leuker. Als ze weer terug is zal ik die eens voor een fatsoenlijke lens leggen, dan kun je zien hoe het uurwerk is gedaan. De wijzerplaat is gewoon een mooie kleur blauw, en er is een mooi uurwerk met driekwartsplaat en blauwe schroeven… Da’s inderdaad andere koek.

1 like

LOL :grinning: Ik had niet de bedoeling om die Seiko naar beneden te halen :wink:, daar heb ik teveel respect voor het merk voor, mij ging het om het soort horloge duiker <-> dresser verschil in bouw (afmetingen) enz…

Nu die Seiko zou ik durven dragen bij het schoonmaken (afhankelijk van de producten die je gebruikt natuurlijk) of tijdens bepaalde tuinwerken, onder de douche draag ik nooit een horloge… maar met die Muühle zou ik dat niet doen… dat is voor mij het verschil tussen die horloges.

1 like

Grappig genoeg zou het allebei moeten kunnen.

Die Mühle is stiekem 100m WR met schroefkroon, geloof het of niet. Alleen heb ik 'm één keer omgehad onder de douche (de mijne), puur omdat ik daar vaak niet aan denk.

Toen kwam ik er achter dat alligatorlederen banden, in tegenstelling tot alligators zelf, best had verkleuren van een spatje. :slight_smile:

Waarschijnlijk is dit nog een overschotje uit de tijd toen de beesten nog konden praten, een bad of douche nemen met je horloge doe je niet… zelfs niet met een horloge met een rubberen band.

En eigenlijk is het inderdaad zo dat het er niet toe doet, maar voor mij is er nog altijd een verschil tussen een horloge dat ik draag (onder de meeste omstandigheden) en een horloge dat ik graag wat netjes houd :flushed:

1 like

Die koop ik niet. Die laat ik in kluizen en etalages liggen. :slight_smile:

LOL de nuance zit natuurlijk in “wat” netjes :wink:

1 like

Zoals ik had gezegd: Er zouden wat foto’s bij moeten. :slight_smile:

3 likes

Ziet er gelikt uit zeg . Ben toevallig op zoek naar iets nieuws :thinking::thinking::thinking::thinking::thinking:

Merk op dat ie 34mm is en door de vrij dikke bezel toch echt niet kan op mijn pols van 17.5cm. Dit ervaar ik als een dameshorloge, tenzij je 16cm polsen hebt.

Draag zelf 39mm en dat kan nog net met mijn polsen .
Als ik kleiner ga , dan is het zeker geen gezicht !!

De herenversie is 41mm.

Ik kan 'm aanbevelen, hij is er in meerdere varianten. Ik heb de blauwe KS.

Bedankt voor de info …

1 like

Het blijft toch een mooie verschijning deze Teutonia :+1::clap::+1:

1 like