Zojuist een leuke deal gedaan bij @WristCandy. Ben al een tijdje met een schuin oog aan het kijken naar spacewatches. Zoals sommigen weten is de Speedmaster mijn ultieme grail.
Fortis is een merk die al tientallen jaren wordt gebruik door verschillende astronauten
Daarnaast is het een ondergewaardeerd merk. Zie ze op het forum niet veel voorbijkomen wat natuurlijk super zonde is! Kon op het forum alleen wat info vinden over de ‘normale’ B-42 versie. Informatie over de B-42 Marinemaster is op het forum helaas niet te vinden, daarom even een NA topic van mij. Altijd leuk voor liefhebbers om wat info en plaatjes te bekijken.
De schroefjes van de stalen zitten muurvast dus dat doe ik vanavond even op m’n gemakje als de kids op bed liggen. Gelukkig zat er een siliconen band bij van Fortis die ik op maat moest knippen:
Specificaties zijn erg netjes. Diameter is 42mm, lug tot lug ongeveer 50mm. Verder heeft het saffierglas een dubbele AR coating wat een mooi blauw effect geeft op het glas. In sommige hoeken lijkt het zelfs alsof er geen glas in zit.
Uurwerk betreft een ETA 2836-2 automatisch uurwerk. Had meteen even wat foto’s gemaakt met daglicht:
Conclusie: Supertof horloge met geweldige specs. Hier ga ik nog lang van genieten. Bedankt voor het kijken en een fijne avond verder.