NA - Fortis B-42 Marinemaster 🚀

Zojuist een leuke deal gedaan bij @WristCandy. Ben al een tijdje met een schuin oog aan het kijken naar spacewatches. Zoals sommigen weten is de Speedmaster mijn ultieme grail.

Fortis is een merk die al tientallen jaren wordt gebruik door verschillende astronauten :rocket:

Daarnaast is het een ondergewaardeerd merk. Zie ze op het forum niet veel voorbijkomen wat natuurlijk super zonde is! Kon op het forum alleen wat info vinden over de ‘normale’ B-42 versie. Informatie over de B-42 Marinemaster is op het forum helaas niet te vinden, daarom even een NA topic van mij. Altijd leuk voor liefhebbers om wat info en plaatjes te bekijken.

De schroefjes van de stalen zitten muurvast dus dat doe ik vanavond even op m’n gemakje als de kids op bed liggen. Gelukkig zat er een siliconen band bij van Fortis die ik op maat moest knippen:

Specificaties zijn erg netjes. Diameter is 42mm, lug tot lug ongeveer 50mm. Verder heeft het saffierglas een dubbele AR coating wat een mooi blauw effect geeft op het glas. In sommige hoeken lijkt het zelfs alsof er geen glas in zit. :rofl:

Uurwerk betreft een ETA 2836-2 automatisch uurwerk. Had meteen even wat foto’s gemaakt met daglicht:

Conclusie: Supertof horloge met geweldige specs. Hier ga ik nog lang van genieten. Bedankt voor het kijken en een fijne avond verder. :+1:t3:

113 likes

Erg mooi !

1 like

Lekker Adil!

You sure bout that? :smirk:

1 like

Geweldig! :ok_hand: Fortis blijft een gaaf merk met een mooie historie. Van harte met je aanwinst Adil. :+1:

3 likes

Heel fraai. Klassiekertje toch zo onderhand!

1 like

Haha deze bevalt echt goed anders zou ik de siliconen band niet op maat knippen. Het is een band van ongeveer €150/€175. Verder heb ik een stuk of 6 horloges die ik al jaren heb dus flipper niet alles door. Daarnaast doe ik dit ook voor toekomstige leden die opzoek zijn naar plaatjes etc. :sunglasses::+1:

3 likes

Best leuk ding Adil, veel plezier er van

1 like

Lijp klokkie man! :wink:

1 like

Van Harte en feel draag plezier! Waarom weet ik niet, maar Fortis blijft mij ook trekken.

1 like

Mooi hoor :ok_hand:

1 like

Dit zou zomaar in mijn collectie passen, mooie duidelijk wijzerplaat en die bandaansluiting is ook top👍

2 likes

Heel mooi!!! Gefeliciteerd met de aanwinst!

1 like

Erg mooi; ik ben jaloers!

Het blijft toch raar, een duiker in de ruimte…

1 like

Mooie aanwinst! Fortis is :top:

1 like

Heel mooi :ok_hand:t2:

1 like

Erg mooi gefeliciteerd!

1 like

Top ding…lekker in je collectie houden :+1:

1 like

Prachtig horloge! :star_struck:

1 like

Ik zie dit horloge niet zomaar uit mn collectie verdwijnen. Echt een leuk horloge. Heeft alles wat ik tof vind. :blush:

3 likes

Strak ding! :+1:t3:

1 like