Daar was dan die post op de Insta van Fratello twee weken geleden: “we are incredibly exited to introduce…” Een Zürich Weltzeit Panda? Soort van, het was de The Hague edition ontstaan uit een samenwerking tussen Nomos en Fratello. Als rasechte Hagenees en Nomos fanboi dacht ik direct: “dies lekkâh!”
Als trotse eigenaar van een Ahoi Neomatic en recent een Zürich Weltzeit (die in het blauwe deel staat) zat ik klaar voor de lancering van deze fijne op 25 stuks gelimiteerde Haagse Duitser.
Het was even spannend bij de lancering maar toch gelukt en nu ligt hij hier op tafel, de Fratello x Nomos Zürich Weltzeit “The Hague” Edition met de stad Den Haag toegevoegd op de stedenring, oranje home time indicator, zwarte buitenring en kleine seconden index in zwart.
Smaak gevoelig natuurlijk maar ik vind hem geweldig! En zoals wel vaker bij Nomos, in het echt nog mooier dan op de foto’s. De zwarte accenten maken de wijzerplaat voor het oog iets compacter en het feit dat m’n geboortestad op de stedenring staat maakt hem voor mij persoonlijk heel bijzonder.
Zooo, dies echt lekkah,prachtige kleuren combi en wel heel tof om je eigen stad op de ring terug te zien. Gefeliciteerd dat je er één hebt weten te bemachtigen. Geniet er van.
Normaal ben ik niet zo heel gecharmeerd van Nomos, maar dat zwarte randje geeft een heel ander dimensie aan de normaal wat saai ogende Nomos modellen. Nou ben ik geen Hagenees maar zelfs als Hagenaar lust ik deze wel!