NA Frederique Constant Carree Automatic

Deze week eens wat anders gekocht dan de (ronde) soort horloges die ik normaal voorbij laat komen. Vierhoekig/Caré of zoals de vrienden van Frederique Constant het noemen: Carree.

Wit ook, wat ik nu een aantal keren heb geprobeerd, maar waar het vaak mis ging bij het gebrek aan contrast tussen de wijzerplaat en en de wijzers. Nu niet: wel wittig/zilver/ivoor maar dan wel met gun metal achtige wijzers en indices. Beetje zoals de Grand Seiko SBGX295, maar net een tikkie donkerder.

Met het vierhoekige oogt het direct wat klassieker allemaal, gelukkig ontbreken de oubollige Romeinse cijfers en is het wat neutraler, ook het wasbord patroontje binnen de minuten track geeft wat speelsheid.
Lekkere grip ook op de kroon, die gelukkig ook niet geschroefd is

voor de rest een dressy achtig ding met mooi afgewerkte kast, zichtbodem en de gebogen kastvorm.

Anders dan de afmeting doet vermoeden: 30 mm breed en 33 mm hoog is dit geen poppenhorloge

mede door de 22 brede lugs en een eigen stevige croco geeft dit voldoende aanwezigheid op mijn 18,5 cm pols. Overigens is de bijgeleverde wannabee croco kalfs lederen band van een dermate stugheid dat ie als vanzelfsprekend in de box is achtergebleven.
Leuk detail is de dubbele positie van de lugholes voor de springbars, dan kun je ook dunnere banden aansluitend op de kast monteren. Goed over nagedacht!

89 likes

Wat een mooi horloge! Qua afmetingen vind ik 'm op alle fronten geslaagd, ook wat mannelijker dan een Cartier Tank :speak_no_evil: Mooie wijzerplaat, ik kijk ook al een jaar met een schuin oog naar dit horloge.

Dat was de band van jouw ex FC Classic ook maar na indragen en consequent opbergen op een horloge kussentje draagt ie nu heerlijk. Maar met deze kleur wijzerplaat heb je veel combinatie mogelijkheden.

Veel plezier ermee!

1 like

Fraaie FC. Ook een plus dat deze niet zo’n “hier had uw merk kunnen staan”-plaatje op de wijzerplaat heeft zoals ze wel bij andere modellen gebruiken.
FC-Classic-staal-01
Gefeliciteerd met deze aanschaf! :ok_hand:t2:

5 likes

Heel mooi horloge met mooie wijzerplaat :+1: Gefeliciteerd.

1 like

Erg mooi horloge, gefeliciteerd!

1 like

Ja, daar neem ik de tijd niet meer voor, het moet direct soepel zijn, gelukkig heb ik een stel banden in 19, 20, 21 en 22 mm die daaraan voldoen en blijven de OEM banden netjes voor een niet aflatende flipperdrang :face_with_open_eyes_and_hand_over_mouth:

1 like

Hoi Rik, deftig, maar niet té. Fraai horloge. Mooie, gedetailleerde beschrijving.
Gefeliciteerd!
Maar? Is dit een nestvlieder of een nestblijver?

2 likes

Mooi chique horloge!:ok_hand:

Van harte gefeliciteerd en geniet ervan!:slightly_smiling_face:

1 like

tja, geen idee nog, maar sluit niks uit. Voor nu gewoon een leuk ding :grinning:

2 likes

dat is ook waar ik de laatste tijd op let :face_with_monocle:
je hebt dat soms als er weinig contrast is tussen die twee dat je twee keer moet kijken om toch het juiste uur te zien, zeker als je al een dagje ouder bent zoals ik :laughing:
het is in ieder geval een mooie verschijning :+1:
draag hem met plezier

1 like

Niet mijn ding vierkante horloge’s maar de kwaliteit zeer mooi :ok_hand:. Geniet ervan :wink:

1 like

Mooi, gefeliciteerd

1 like

Mooie, sjieke FC met een aparte kastvorm!
Geniet ervan :+1:

1 like

Nauwkeurig genomen moet het zijn “Carrée”, want het is “une montre” met dan de uitgang dubbele ‘e’ met accent aigue —>> (-ée)

Was het “un montre” geweest, dan is de uitgang één ‘e’ met
accent aigue —>> (-é)

C’est cela et bon, hehhehe … :smiley:

3 likes

@GMTplus1 :slight_smile:

Je hebt een uitstékende keuze gemaakt: deze werkelijk verstomd doen staande Carrée van FC; van harte gefeliciteerd met je aankoop. :smiley:

2 likes

Wat een gaaf ding! Veel plezier ervan. :slight_smile:

1 like

Mooie aanwinst. Veel plezier ermee.

1 like

Denk dat het weer hip gaat worden. Heb er twee weken geleden ook een aangeschaft. :smiley:

4 likes

ja, die blauwe is ook mooi! :ok_hand:

1 like