Ik heb nooit echt iets met horloges gehad. Ik vond ze wel mooi, maar ik had me er eigenlijk nooit echt in verdiept. Enkele jaren geleden kwamen mijn ouders op bezoek en had mijn vader een simpele Seiko dresswatch om z’n pols. Ik complimenteerde hem met zijn horloge en toen zat-ie opeens om mijn pols. Sinds die dag heb ik ‘m praktisch elke dag gedragen. Onlangs ging het bandje kapot en ging ik even op de welbekende zoekmachine opzoek naar een nieuw bandje. En als je eenmaal op die zoekmachine zit kom je opeens veel meer moois tegen. Dus van het een kwam het ander: ik had besloten om in plaats van een nieuw bandje een nieuw horloge te kopen.
En toen begon de zoektocht. Wat wilde ik precies? Ik had m’n zinnen gezet op een goudkleurige dresswatch met automatisch uurwerk.
Na wat research kwam steeds het merk Frederique Constant bovendrijven. Nieuw buiten het budget, maar tweedehands was er nog wel wat te vinden.
En na enkele weken zoeken ben ik geslaagd. De CFO (m’lady, de vrouw des huizes, de bazin) was akkoord (ik heb ook nog twee jonge kinderen cq. geldsleurpers, dus alles in goed overleg ), dus ik kon ‘m ophalen.
En dit is ‘m geworden: een Frederique Constant FC-306MC4S35.
Ontzettend blij mee! En sinds ik op dit forum zit ben ik toch wel bang dat ik het virus te pakken heb… ach, als we hier een pandemie van krijgen moet het wel goed komen met de wereld!
Gefeliciteerd! Mooie details!
Maar wat ga je nou met de Seiko dresswatch doen? Zou er alsnog een bandje voor zoeken. Heb je in ieder geval twee horloges; het begin van een leuke verzameling!
Heb je ook nog een foto van de Seiko, btw?
Ik had eigenlijk verwacht dat dit wel wat meer hier voorbij zou komen, maar ik zie inderdaad maar weinig soortgelijke horloges hier.
Ik ook! Het hogere (lees: duurdere) segment van dit merk is voor mij (en velen met mij) onbereikbaar, maar ze hebben ook genoeg aanbod in de prijsklassen daaronder. Zeker met de Slimline denk ik dat ze een mooi aanbod hebben voor een breder publiek (zowel financieel als stilistisch).