NA Frederique Constant Highlife

Goedenavond, was dit jaar niet van plan een nieuw horloge te kopen omdat ik mijn collectie wel groot genoeg vind. Mijn vrouw en ik moesten vandaag even in Naaldwijk zijn voor wat andere boodschappen en we waren daar nog nooit geweest. Enfin, ik loop langs juwelier Zwinkels. Nooit van gehoord maar ik las positieve berichten op het HF. Ik zal niet snel een horloge bij een juwelier kopen namelijk.
Mijn vrouw kijkt belangstellend mee in de etalage en roept: “Oh die is mooi!” en nog in de aanbieding ook. Het was een FC Highlife 34mm staal non COSC afgeprijsd van €1495 voor €747,50 en dat bleek al snel de goedkoopste in Nederland te zijn voor zover ik snel kon vinden.
Gepast en dat beviel wel ondanks het wat kleine formaat dat aangegeven wordt als dames/unisex. Maar dat las ik pas na het passen dus ik was niet bevooroordeeld. Ligt heerlijk op de pols en is 9,8mm dik en dat is heel redelijk voor een automaat. Erg vriendelijk en fijn geholpen in de winkel, geheel niet opdringerig. De reden van afprijzing is het feit dat Zwinkels gaat stoppen met FC maar de garantie en ondersteuning blijft gewoon. Enfin, genoeg gepraat. De plaatjes:

39 likes

Gefeliciteerd! Da’s wel een hele beschaafde geïntegreerde band, en een strak horloge. Champagne ook lekker, dus veel plezier er mee! :+1:

1 like

Gefeliciteerd! :slightly_smiling_face:

1 like

Dat is nooit verkeerd.

En dat evenmin.

Grote feli met deze geciviliseerde aanwinst! De band ziet er op de foto ook knap geconstrueerd uit.

1 like

Dat is een lekkere vondst en NA, gefeliciteerd. Begrijpelijk dat jullie deze mooi vinden en deze scherpe aanbieding hebben meegenomen

1 like

Mijn beste,

Gefeliciteerd met deze fraaie Frederique Constant!!
Een magnifiek horloge voor een langdurige pols tijd.:watch:

Orologio Signaturis Temporis :wink:

1 like

Gefeliciteerd, mooie!

1 like

Horloge voelt inderdaad beschaafd qua uitstraling zoals Sigrid terecht opmerkt:

Dankjewel allemaal!

3 likes

Gefeliciteerd, veel draag plezier

1 like

Mooie vondst en in deze uitvoering ook erg verfijnd.

1 like

leuke aanwinst en goeie deal denk ik, maat is ook prima, dus :+1:

1 like

Gefeliciteerd met deze aanwinst Folkert dat is een heel mooi horloge :ok_hand:

1 like

Dankjewel!

Dank! Eens…

Hartelijk dank! Goedkoper was deze zo snel niet te vinden. Nu zou ik sowieso nooit de hoofdprijs voor een FC betalen want hoe mooi ook, het is wel een afschrijf kanon.

Dankjewel!

2 likes

Er zit ook nog een soort Canvas/Rubber voering bandje bij al voelt dat niet super duur aan.
Het quick release systeem kost je wel wat kracht met je nagels, minder verfijnd dan bij mijn Bulova Lunar Pilot.
Even proberen of dit went qua uiterlijk en draagcomfort want de bracelet draagt erg goed.

5 likes

Heerlijk onopzichtig horloge met mooie afwerking en details :ok_hand:t3: Gefeliciteerd!

leuk setje zo, beetje afwisselen is ook leuk👍

34mm is gewoon een mooie maat en de integrated stijl leidt tot grotere présence. Ook fijn dat die globestrepen hier niet op de plaat staan, dan kan je beter van het vloeiende ontwerp genieten. Volgens mij is het een mooie prijs. Highlifes komen soms op Catawiki langs, maar dan gaan ze volgens mij ook niet voor minder.

Dankjewel! Toont inderdaad vrij bescheiden. Komt ook door de flink taperende bracelet.

Zeker, maar voorlopig wint de bracelet.

De bracelet krijgt inderdaad ook wat meer aandacht bij 34mm op 17,5cm pols

Dat is alleen bij de COSC uitvoering voor zover ik weet.

Leek mij ook, 50% eraf.