Twee jaar geleden was ik in Japan en toen heb ik in Hiroshima de G-Shock GW-M5610BC-1JF gekocht, zie deze post. Nu was ik weer in Japan en was het dus weer tijd voor een nieuwe G-Shock!
Toeval wilde dat ik drie weken geleden de nieuw te releasen GST-B1000D online tegen kwam en ik was meteen om. Een metalen CasiOak-achtig model, wat ik altijd al een mooi model vond maar wat te groot en grof, met een wat kleiner formaat; perfect voor mijn niet al te grote polsen. Op 20 november was ik in de stad Takamatsu, die op het eiland Shikoku ligt, en ben ik langs gegaan bij de G-Shock store. Engels werd nauwelijks gesproken, maar de verkoper kon duidelijk maken dat het horloge de 21e uit zou komen. Top!
Na een dag sightseeing, o.a. de mooie Ritsurin tuin, zijn we aan het eind van de middag weer naar de G-Shock store gegaan en daar stonden alle drie de nieuwe modellen (zwart, blauw en groen) in de vitrine! Mijn oog viel meteen op de groene variant, de GST-B1000D-3A. Deze was wat speelser en ik had nog geen horloges met een groene plaat dus dat vulde de collectie mooi aan.
Na het horloge om de pols te hebben gezien, snel de knoop doorgehakt en zo goed en kwaad als het kon, duidelijk gemaakt dat ik ‘m wilde kopen. Van alle drie de modellen was er maar één binnengekomen dus ik kreeg het showmodel mee. Aangezien deze pas een paar uur in de vitrine stond was dat natuurlijk geen probleem.
Uiteraard werd de band netjes op maat gemaakt en kon ik met een grote glimlach de winkel verlaten ![]()
Hierbij wat foto’s!
De winkel:
Hier stonden eerst alle drie de modellen:
In handen:
Om de pols:
Kleine fotoshoot op kunsteiland Naoshima ![]()
Bedankt voor het lezen en kijken!