Elke collectie heeft een G-Shock nodig en daar kan ik het alleen maar mee eens zijn. Zeker de square-varianten zijn klassiekers in mijn optiek. Ik had er al een aantal, waaronder de ‘Made in Japan’ GW-5000U, maar wilde ook graag een ‘Japan only’ model in Japan zelf kopen.
De keus viel hierbij na wat online speurwerk op de GW-S5600U-1JF of de GW-M5610BC-1JF. De eerste heeft een carbon fiber band en de tweede een samengestelde band van kunststof en metaal.
Vandaag ben ik in Hiroshima (we zijn op vakantie in Japan) naar de bekende elektronica zaak Bic-Camera gegaan om te kijken of ik beide modellen daar kon passen en dat kon! De S5600 viel hierbij voor mij meteen af omdat de carbon fiber band veel te stijf aanvoelde. Had niet het idee dat het lekker zou gaan zitten. De M5610 daarentegen voelde meteen goed. De band met losse schakels vormt zich goed om de pols. Ook vind ik het ‘negatieve display’ een plus, ik heb al meerdere G-Shocks met reguliere displays dus wat anders is leuk, en het staat ook gewoon wat mooi. Goed geholpen ook (M’n FXD viel in de smaak ) en dus maar meteen de knoop doorgehakt en de aanschaf gedaan. Was ook prima te overzien aangezien de yen heel laag staat
Band werd om maat gemaakt, maar denk dat er toch nog een schakel tussen uit kan. Dat komt wel als ik weer in Nederland ben.
Al met al heel blij met de aanschaf! Hieronder wat foto’s, niet al te best door het licht in m’n hotelkamer, maar hopelijk geeft het een goed beeld.
Bedankt voor het lezen!
De winkel, G-Schock achter in:
Het horloge: