die oudjes komen bij jou wel in de zevende hemel terecht, zoals zij verzorgd worden,
ik zou willen dat ik een horloge was en het geluk heb bij jou te belanden
kan ik ook eens een verjongingskuur ondergaan
maar ja, blijf lekker doorgaan zo
Niet alles gelezen, maar gefeliciteerd met je prachtige aanwinst
Gefeliciteerd
Leuk!
Kun je er niet iets opsmeren om verkleuring te voorkomen?
Dank voor de suggesties.
Er zijn drie opties (denk ik)
- Laten zoals ie is en af en toe met een beetje poetsmiddel zachtjes oppoetsen. Het messing gaat sowieso weer bruin worden, maar dat heeft ook wel een aardige uitstraling. Beetje bronsachtig.
- Anodiseren. Eerst een nikkel laag en dan chroom. Ik weet dat Forumlid @Bram27 zich bezighoudt met het verchromen van horlogekastjes (hij heeft er zelfs een voor mij gedaan - zie de foto hieronder - daarover moet ik nog steeds een keer een postje maken) Misschien moet ik hem eens om advies vragen.
- Een vervangend, liefst stalen kastje vinden. Deze laatste optie is voor mij de meest aantrekkelijke. De vorm van het huidige kastje en de bedrukking van de caseback is nogal generiek, dus een ander kastje in dezelfde vorm zal niet veel afdoen aan de authenticiteit. Als ik een beetje gaaf passend kastje kan vinden, bij voorkeur een waar óók een AS1130 in heeft gezeten, is dat ook montagetechnisch een hele elegante oplossing. Ik heb dat eerder gedaan en daar ook over gepost op HF. Ook dat is een vrij lang verhaal, maar wie zin heeft om het alsnog te lezen, kijk hier:
Ook dit is al weer een heel lang antwoord, maar ach, c’est la vie, lalalala.
En dan nog even dit: Omdat ik Bram zonet noemde m.b.t. een voor mij verchroomd horloge…
Enige tijd geleden kreeg ik van @TKH aka Tim en @Bram27 een gezamenlijk cadeautje: een echt ‘LEX’ horloge. Een leuke oude vintage bullseye, waarvan het uurwerk werd gereviseerd door Tim en het kastje is verchroomd door Bram. De wijzerplaat kon nog wel wat TLC gebruiken en daar ben ik zelf nog een poosje mee bezig geweest. Hieronder een paar foto’s van het resultaat. Volstrekt uniek natuurlijk om een horloge cadeau te krijgen van je Horloge Forum makkers met je eigen naam als merk! Nog steeds heel blij mee en een uniek stuk in de collectie dat er nooit meer uitgaat. Alsnog opnieuw nog een keer heel erg bedankt, Tim en Bram!
Sinds kort doet google aan AI suggesties:
Om messing te beschermen tegen oxidatie kun je blanke lak of een beschermende was gebruiken, of je kunt het regelmatig poetsen en polijsten met een geschikt middel. Ook kun je voorkomen dat messing aanslaat door een dunne laag lijnolie of minerale olie aan te brengen, of door een coating zoals Everbrite™.
Ik heb zelf een soort lak spulletje voor zilver zodat ik wijzerplaten kan beschermen. Poetsen is niet mijn hobby.
Bedankt voor deze suggesties Jenneke, ik heb zojuist twee producten besteld op aanraden van
AI
KREUL Zapon Lak, Spuitbus niet duur met verzendkosten 18 €
en
Renaissance Wax
Een prachtig verhaal, met een passend resultaat en suggesties opleverend …Proficiat !
Gefeliciteerd met deze mooie aanwinst. En bedankt voor de mooie uiteenzetting!
Prachtig! Veel draagplezier.