NA: Gevallen bloesems, drijvend op water

Kudt. En weer gecorrigeerd. Ik heb ook geen allergie, behalve mild last van stof en pelsdieren (overkomelijk, het mag de naam niet hebben), dus ik houd me er ook niet mee bezig. :slight_smile:

Dat klopt, maar het patroon op de wijzerplaat is hetzelfde als de Hana-Ikada. Dus de naam van het horloge verwijst inderdaad naar een stuk van wat wij de lente zouden noemen, maar de plaat is heel erg op de gevallen blaadjes van de kersenbloesem gebaseerd.

Hier overigens een leuk overzicht van de Japanse (micro) seizoenen:

Overigens vallen de kersenbloesems een week nadat ze opgekomen zijn tijdens het “Sakura hajimete saku” deel van de Shunbun, dus ergens klopt het allemaal.

Geweldig horloge trouwens, die van jou.

2 likes

Wat een prachtig, gedetailleerd verhaal en wow, wat een mooie wijzerplaat. Het discrete roze vind ik heel speciaal. Gefeliciteerd met dit bijzonder mooie horloge!

1 like

heeft deze trouwens een datum die “instant” verspringt om 00:00?
Ik heb het altijd zo raar gevonden dat Seiko hier niet aan doet, zelfs niet bij een 8L55 die duidelijk enkel voor heel dure Seiko’s gemaakt wordt. Dit terwijl veel oude goedkope vintage-meuk, en de standaard 2824, hier geen enkele moeite mee hebben.

Had 'm al gespot in WDWV, maar bij dezen nogmaals: van harte met des grootse GS! Begrijp je enthousiasme en vrolijke verliefdheid op GS in het algemeen en dit model in het bijzonder. Vooral sinds ikzelf de GS-variant van het horlogevirus heb opgelopen. Wacht, ik loop even naar mijn kistje om de Omiwatari te aanschouwen
 (en zo verloor ik mijn concentratie op dit schrijfsel :wink: ).

Niet doen! Ik heb teveel plezier bij het lezen van je bijdragen.
Prachtig horloge, gefeliciteerd.

Ik probeer het in mn beste japans,

Kyƍmibukai hanashi o arigatƍ! Atarashiku teniireta mono o ganbattekudasai.

:wave:t2:

Blup!

Zo, wat een diepte review! Ik heb gewoon aan een ruk doorgelezen.

Van Seiko 5 naar sluitstuk, wow!!

Zou wat zijn als je dat niet bent met zo’n review! Geniet er met volle teugen van, maar dat hoeft eigenlijk niet te worden gezegd!

Bedankt voor deze Asian trip!

1 like

Uitstekende keuze, geniet ervan!

1 like

Een super schitterende wijzerplaat! Gefeliciteerd met dit uniek exemplaar

1 like

Japanse schoonheid, prachtig! Geniet ervan!

1 like

Prachtig verhaal over een prachtig horloge! Gefeliciteerd met deze mooie NA!

1 like

Gefeliciteerd met je prachtige uurwerk, veel draagplezier :+1::heart_eyes:

1 like

Fantastisch! Je hebt hem eindelijk. Heel mooi man. Gefeliciteerd! :ok_hand:

Ik keur hem goed. :sunglasses:

1 like

Ik zou het niet weten. Mijn Grand Seiko Quartz verspringt direct om 00:00. Niet zo razend instant als op de Citizen Chronomaster uurwerken, maar soit, instant genoeg. Mijn vermoeden is van niet, op deze Spring Drive. Wat me eigenlijk ook niet echt interesseert, moet ik bekennen, vandaar dat ik niet opgelet heb, gisteren. :slight_smile:

Dank je!

Dat ding is ook geweldig. Samen met de Hana-ikada die @Kind_of_Blue laat zien toch wel in de top vijf van Grand Seiko ontwerpen die ik graag in de kist zou hebben liggen.

Geen nood, ik zit met de gedachte te spelen om een set topics te maken over langdurig eigendom van een hele zwik horloges. Zodra ik de drie jaar of meer gepasseerd ben met een horloge, zeg maar.

Er zijn mij veel te weinig lange-termijn reviews van dingen te vinden op internet. Dat zou men meer moeten doen. :slight_smile:

Dank!

Dank je wel, en tegelijk geen dank! :slight_smile:

Denk ik.

Kijk, dat is dan weer bemoedigend. :slight_smile: Thanks man!

:rofl: Ook dat geeft de burger goede moed.

We moeten die GS meeting weer eens aanzwengelen, ik vind het jammer dat dat eind September niet lukte.

2 likes

Gaaf, wat een meesterlijk horloge weer, gefeliciteerd!
Dank ook voor de achtergrond, interesting read :+1:

1 like

Toffe NA van een prachtig horloge :star_struck:

1 like

Prachtige aanwinst en mooi uiteengezet!

1 like

Ik ga het later op m’n gemak doorlezen, want wat een lap! Maar ben wel benieuwd! Hij zat al een poos in je planning, dus erg tof dat je hem hebt!
Veel plezier ermee :ok_hand:

1 like

Dit is een heel gaaf ding. Wat heb je nu nog in de collectie over?

1 like

Gefeliciteerd, prachtig horloge.:ok_hand:
Persoonlijk had ik de indices liever op de wijzerplaat gehad, maar dat is dan ook het enige. Geniet er van en laat hem vaak zien hé.:+1:

1 like