NA: Gevallen bloesems, drijvend op water

Geweldig horloge. Enjoy!

Alles. Dat wil zeggen, in Maart heb ik m’n Squale 1521 ingeruild voor dit horloge:

De Shunbun leeft nu in deze context, met toevoeging van de SPB317:

3 likes

Goed hoor. Nog een vraagje: hoe maak jij zulke mooie foto’s? Wat is je apparatuur?

1 like

Waanzinnig! Enjoy

1 like

Zeer mooi exemplaar, gefeliciteerd!

1 like

Vrij simpel. Een oude Sony A6000 gescoord ooit, in de uitverkoop omdat de 6400 al uit was. Daar heb ik een plastic fantastic 30mm macro lensje van Sony bij gekocht.

Vervolgens leg ik bij daglicht het horloge op de bank zodat je indirect licht van het raam krijgt, vermijd ik direct zonlicht op het object, en kloot ik maar wat aan. :slight_smile: Foto’s altijd in Aperture priority mode, waarbij ik een F8 - F11 probeer aan te houden, ook bij slecht licht.

Gebruik geen flitser of wat dan ook, gewoon natuurlijk licht.

6 likes

Mooi verslag van een prachtige wijzerplaat. Gefeliciteerd!

1 like

Mooi stuk en prachtig horloge. Proficiat!

1 like

Schitterende Grand Seiko! Titanium is zo fijn materiaal wat het draagcomfort enorm beïnvloed in de positieve zin van het woord. Heb zelf toendertijd een Omega Ploprof aangeschaft en het is nog steeds genieten🥰

Elke keer als ik hem om de pols slinger merk ik gewoon wat voor voordeel het heeft tov staal.

Hele goeie keuze kerel en nu lekker genieten van jou GS :sunglasses:

2 likes

Fantastische aanwinst, leuk verhaal ook!

1 like

Schitterende aanwinst, wat een wijzerplaat :star_struck:
Heb je verhaal met veel plezier gelezen!!!

1 like

Juist vet man. De plaat is al flashy genoeg & de randen zijn wél prachtig gepolijst.

Gefeliciteerd met één van dé GS toppers.

1 like

Nou, zo’n NA is de keizer waardig. Geweldig mooi. Veel plezier ermee!

1 like

Een prachtig horloge, jouw nieuwe Grand Seiko Chris!
De dial als een vijver met bloemen en de power reserve die als een squale het water doorklieft (bij wijze van spreken dan). Voor het eerst dat ik een power reserve wijzer mooi vind.
De kast is zo prachtig scherp uitgevoerd, dat ik ook voor het eerst Titanium mooi vind.

Gefeliciteerd en veel plezier met dit geweldige horloge gewenst👍🏻.

2 likes

Van harte met deze prachtige Grand Seiko, heb met aandacht gelezen :slightly_smiling_face:

1 like

Wat ik nou echt jammer vind is die print op de zichtbodem waardoor je het uurwerk amper kan zien…

Maar verder prachtig horloge hoor :ok_hand: Gefeliciteerd met de aanwinst!

1 like

prachtig! Long story short :smile:

1 like

Wat kan ik hierop zeggen anders dan mezelf quoten uit een ander topic :slightly_smiling_face:

[…] en Shunbun is… nou ja… Shunbun - een onbeschrijfelijk mooie wijzerplaat en de vederlichte titanium bouw die het goed zou doen naast Skyflake in mijn collectie.

Proficiat :partying_face:

1 like

Mooie aanwinst! Dat er maar vele foto’s gepost mogen worden!

1 like

Wat een prachtig horloge en dan die wijzerplaat. Ben benieuwd in hoeverre dit ook daadwerkelijk je

Mooi stukje proza ook weer. Geniet ervan.

1 like