NA: Gevallen bloesems, drijvend op water

Negen van de tien keer doet het me meer aan de lucht denken dan aan de bloesem, je hebt gelijk.

Dank, heren!

Ik heb dit jaar veel langs zien komen. De Hermetique van Baltic, een aantal nieuwe Nomos horloges, Squale, ik zag Hanhart weer op voorraad komen… Allemaal stram genegeerd. Het kost soms wel wat moeite, hoor. :slight_smile:

Ik ben blij dat ze dit horloge gewoon produceren en wereldwijd verkopen. Dus je kunt rustig je slag slaan wanneer jij dat wilt. Over de exclusiviteit maak ik me niet zo’n zorgen. Ik ben in het wild nog nooit ene sterveling met een Grand Seiko tegen gekomen, en maar twee mensen die bij mij herkenden wat het was.

Dank je, Roy! Absoluut, daarom moest deze hekkensluiter er ook komen, want Spring Drive heeft toch iets unieks over zich, zowel qua onstaansgeschiedenis als qua techniek.

3 likes

Jij aan de gangreserve-complicatie Chris, de wonderen zijn de wereld nog niet uit. :grin:

Imo de meest nuttige complicatie op horloges zoals al eerder geventileerd.

Wat een prachtig horloge van de buitencategorie man!

Het plezier spat al van je post af, volledig terecht! :ok_hand:

1 like

Heerlijk horloge! De kast met dat bezelloos saffier erboven en de gedetailleerde wijzerplaat zijn inderdaad een genot voor het oog. De lichte kast met zijn mooie facetten zijn ook genieten. Ik heb een tijdje de winter gehad, dus ik ken het gevoel :blush:

De band is wat lomp inderdaad, hoe goed die ook afgewerkt is. Het titanium maakt veel goed gelukkig. Dat samen met de bolle caseback is de reden geweest dat ik deze uiteindelijk weer verkocht heb.
Maar als er ooit een dunnere titanium 62GS komt, dan zal die helemaal boven mijn wensenlijstje staan. Het is veruit de mooiste kast die GS al gemaakt heeft tot nu hoe imho :ok_hand:

1 like

Hahahaha… Op Spring Drive heeft dat maar beperkt nut, eerlijk gezegd, want het opwinden van een Spring Drive, aan de kroon of door de rotor, is zo efficiënt dat ie al drie dagen stram tegen het maximum aan staat en zelfs na een nacht pitten niet zakt (heb het horloge wel 24/7 om, dus ligt niet op een nachtkastje).

Dit zouden ze inderdaad wat vaker moeten doen.

Waarom heb je die weg gedaan joh? Dit draagt echt fantastisch. Ik heb er geen woorden voor, dit is zo comfortabel dat ik niet voel dat ik wat om heb.

Klopt. Ik moet wel zeggen dat hij erg goed bij de kast past, beter dan dit zelfde type band op een 44GS, vind ik.

1 like

Ik heb hem zelfs 2 keer gehad… niet goed te praten, die verdomde onrust. Maar ik ben mijn leven aan het beteren! :wink:

Geniet ervan alleszins! Deze donkere herfstdagen geven ideaal licht om de wijzerplaat te bewonderen (zolang het niet donker is natuurlijk) :+1:

1 like

Prachtig horloge!

1 like

Wat een top horloge! Moet toch een speciaal gevoel geven… zo’n kunstwerk om de pols!

Geniet ervan in goede gezondheid.

1 like

Zeer mooi, verhaal en de GS!

En die RB Olympian: nog mooier 🫣!

1 like

Ik heb vandaag voor de vorm eens een ander horloge om gedaan. Omdat ik ze heb, maar deze kersenbloesem zou goed in een three piece passen met één horloge er naast wat iets netter is, en één duikertje of field watch. Ik merk dat ik weinig anders hoef te dragen, eerlijk gezegd.

Het zou ook een one piece kunnen zijn. Ik moet nog eens zien hoe hij op leer staat.

Dank, heren!

2 likes

Niet slecht…

1 like

Gefeliciteerd, wat een weergaloos mooi horloge. :star_struck:
Je had 'm al een tijdje geleden aangekondigd als aankomend nieuwe telg, mooi dat ie nu geland is.
De geborstelde wijzers storen me op de foto’s helemaal niet. GS zal daar toch vast ook mee getest hebben wat beter werkt icm deze wijzerplaat. Is het ook niet zo dat GS de wijzers ook altijd laat aansluiten op de indices?
Ohja en fijn dat er een dopje op de as zit, ik hou er van. :hugs:

1 like