NA Gewoon even laten zien, eerste SKX007-J

Alleen de K versies (made in Maleisie) komen met stalen band; de J versie komt op rubber.

Youtube staat vol met analyses over de mogelijke verschillen tussen de J en de K versie; hieronder die van The Urban Gentry:

@jurgen0411

Over de standaard jubilee band zijn de meningen verdeelt.
De een vindt hem top en de ander vindt het een goedkope rammelaar.
Ik zou de 007j bestellen met de jubilee, je kan er altijd iets anders op zetten.
En de 007/009 daar passen heel veel banden bij :+1:

Tip: geef je polsmaat door aan Rob dan kan hij de band van tevoren inkorten.

1 like

Ik denk dat ik de rubberen band neem en een mooiere stalen band.
Kijk wel even op de beurs!! Zin in!

Vandaag me nieuwe orient mako 2 binnen dus kan tot 15 oktober daarvan genieten :wink:

Écht een mooie duikert! Draag mijn skx009 ook met heel veel plezier. Veel draagplezier toegewenst👍

Ha, de mako 2 fijne klok :+1:
Persoonlijk zou ik voor de 1 gaan, die day pusher vind ik gaaf.
Ik denk dat Rob ook wel wat solid super oysters heeft liggen.
Deze zijn makkelijk op maat te maken, heeft kleine schroefjes
ipv push pins.

ja hij gaf al aan meerdere banden mee te nemen!
komt vast goed!

ja vind de mako 2 juist mooier… al met al is het echt een extreem strak horloge en mooi afgewerkt.
hopelijk zo degelijk als men beweert.

1 like

Ligt er maar net aan @jurgen0411 al een ander horloge heeft met zwarte bezel!
Ik zou dan de 009 kiezen en niet de 007.
(tenzij je dol bent op zwarte horloges :stuck_out_tongue:)

Hoop trouwens dat die Mako’s ook te koop zijn op rikketik!
(staat ook nog op de lijst)

Je bedoelt de pepsi variant?

Toppertje deze SKX. Heb net mijn “zwaar” gemodde SKX007 voorzien van een nieuwe Strapcode “Angus jubilee” band zeg maar de standaard rammelaar vervangen voor een exemplaar dat er qua uiterlijk bijna hetzelfde uitziet…op het eerste oog maar met veel dikkere schakels en alles geschroeft. Lekkere zware band die veel stijver is en niet rammelt. De standaard jubilee gaat weer terug op de 009 die dan weer geheel standaard is.

2 likes

Yep de 009 pepsi versie!

1 like

Ja ga denk ik ook voor de pepsi met rubber band als het maar de japan made is.

Blijven erg leuke divers voor een hele leuke prijs. Zelf de oranje gehad maar door geen draagtijd ooit weg gedaan. Welke ik nog eens wil hebben, de 009 met 4R36 uurwerk.

Wat is de reden dat je daar zo veel waarde aan hecht?

Toegegeven, ik wilde aanvankelijk ook per sé de J versie, totdat de K versies voor wel heel interessante prijzen voorbij kwamen. Heb nu dus de K versie en de afwerking is - voor het geld - subliem.

Ik heb destijds ook de video van urban gentry over de ‘mogelijke’ verschillen gekeken, maar om eerlijk te zijn zie ik zelf, kijkend naar bijvoorbeeld de brushed en polished delen geen imperfecties. Lijnen en overgangen zijn superstrak.

En de dial van de K versie heeft minder tekst :grin:

Ik heb ze beide gehad (ook even tegelijkertijd) en de J versie is echt aanzienlijk beter afgewerkt. Brush, polishing, plaatsing van de lume-dots, kleur wijzerplaat. Of hij daarmee beter is? Het is maar net of je die paar 10tjes er voor over hebt.

1 like

Een duiker op staal blijft mooi
SKX staat voor mij het mooist op een solid oyster met 20 mm sluiting.
Netjes en lekker stoer.

2 likes

Tjah…dat J vs K blijft toch een persoonlijke subjectieve kwestie denk ik :smirk:
(Mijn SKX009 is ook een J versie net als Mr. B)

En heb via het forum vorige week ook nog een SNZH53K1 gekocht (nieuw) en door de prijs toen maar de J laten schieten.
Nou dat Maleisische ding is na een week al van ellende uit elkaar gevallen :yum: :smirk:

Zonder gekheid; gewoon kiezen welke je (geheel subjectief) het liefste wilt dragen…

P.s ik speel nog steeds met de gedachte de SKX009 te flipperen voor een blauwe Orient Ray II :flushed:

1 like

Vreemd , ik zit net op You tube een filmpje te bekijken tussen de verschillen van de J en de K uitvoering en het verschil is nul komma nul. Totaal geen verschil. Mogelijk dat het exemplarisch is geweest.

Denk het niet hoor. De plaatsing van de lumen bijvoorbeeld (bij de K is de hele indice volgeplempt bij de J mooi in het midden), de scherpte van de kast. In het review eerder in dit topic, zie je het ook goed m.i.

Deze: https://youtu.be/AGA6lsSmX4U

Vandaag naar aanleiding van deze discussie mijn K versie geprobeerd te vergelijken met de J versie (en K versie) in het filmpje van The Urban Gentry. En ook nog met wat foto’s van J versies hier op het forum.

Wat me opvalt is dat ik inderdaad de verschillen tussen de twee versies kan zien die in de video worden vergeleken. Maar vergelijkend met mijn K versie dan lijkt die qua afwerking strakker dan de K versie in de video en meer zoals de J versie.

Deze video is ondertussen bijna twee jaar oud, dus ik vraag me af of Seiko in de tussentijd nog verbeteringen heeft doorgevoerd in de afwerking van hun K versie (zou ik wel gedaan hebben als ik verantwoordelijk was voor kwaliteit bij Seiko en zo’n video tegen zou komen).

Ok,toppie ik kijk even.