NA: Ginault Ocean-Rover (2)

Besten,

Normaal ben ik niet zo NA-erig en post ik een nieuw klokje ergens tussendoor in een ander topic.
Aan deze wijd ik eens een verhaaltje. Het wordt geen review (wegens een kortingsactie oid), maar gewoon wat bevindingen.

De Ginault Ocean-Rover (181070GSLN, de no-date):

Een beetje een impulsaankoop (zoals vaker), getriggered door de verkoopadvertentie van @EricPP van vorige week. Ik had eerder al me wat verdiept in de OR en wilde m wel eens proberen. Ik wilde net een PB doen, bleek ie al gereserveerd…
Kortgetreurd, @superc aka huisdealer Jaap maar even bericht of ik de zijnde niet kon kopen. Letterlijke reactie: ‘alles is te koop’, dus deal was snel gesloten (heb niet doorgevraagd over dat ‘alles’).

Fast-forward naar het heden: inmiddels om de pols (op een Nato).
Eerste impressie: wat een mooi horloge (uiteraard wel met stip bovenaan de categorie ‘beter goed gejat…’).
De afwerking is, zoals je leest in de reviews, echt heel goed. De kast met mooi facetrandje, de prettig draaiende bezel zonder speling, het lichtbollende saffier (pardon, corundum) de glanzende enamel plaat met opgelegde indices, de wijzers, echt super allemaal.

Ik was niet op zoek naar een Sub hommage, ik ben de gelukkige eigenaar van o.a. een Sea-Dweller, dus the real deal is er reeds. Maar de Ginault is in mijn bescheiden mening niet zomaar een standaard 1:1 kloon/hommage, hij combineert een aantal prettige zaken van verschillende Rolex Submariner modellen, zoals de 16610 kast met smalle lugs, de sword wijzers van zeldzame MilSubs (geen Mercedes wijzer, in dit geval een +), een maxi-dial en massieve band met (gejatte) glidelock sluiting. Je zou het bijna een tribute noemen, ipv een hommage.

Concluderend, een op zichzelf zeer mooi horloge (met duidelijke inspiratie), kwalitatief zeer goed en prettig om te dragen.
Eens zien hoe lang ie mag blijven…

Dank voor de aandacht. Vragen/opmerkingen? Ik ben benieuwd.

Mvg, bor

Nog een lumeshotje:

24 likes

Dat is hetzelfde toch? Alleen komen de woorden uit een andere taal :wink:

Veel plezier met de aanwinst!

2 likes

Haha inderdaad pateto patato. Tribute of hommage it is all the same to me.:stuck_out_tongue_winking_eye:
Desalniettemin heel veel plezier met je aanwinst. Gaat deze wel een beetje draagtijd krijgen als je ook de keuze hebt uit de legendarische Sea-Dweller?

1 like

Waarschijnlijk toch weinig draagtijd… ook tegenover de Doxa.

Mooie beschrijving van een erg mooi horloge :+1:
Eens wat betreft een tribute. De kwaliteit zie je al af aan de foto’s. Geniet ervan en thanks for sharing!
Gr.Wander

1 like

Dat maakt je enthousiasme extra waardevol. Toffe klok, veel plezier ermee!

1 like

Mooi verhaal, dank.:+1:

Beiden als tribute en op zichzelf staande, is dit horloge echt een kwalitatief toppertje qua afwerking en doordachte concepten zoals draagbaarheid en uitstraling.

Heel veel draagplezier gewenst!

1 like

Ik heb dezelfde klok. Ik heb best veel horloges gehad door de jaren heen. Goedkope horloges maar ook duurdere.
Dus even alle blahblah en bullshit over hommage even vergeten, want;
Ik kan oprecht zeggen dat ik in deze prijs categorie nooit never ever een beter afgewerkt, accurater horloge ben tegengekomen dan de Ginault Ocean Rover.

Ik vind dit horloge de centen meer dan waard en ja, de hype is real.

Wanneer je geen knaken (over) hebt om een Rolex of een ander high-end horloge te kopen, is de Ginault een absolute aanrader.

No matter what

5 likes

Nou dat is helemaal fraai zeg … hier een leuk stukje plaatsen omdat je blij bent met je nieuwe horloge… en dan je zet 'm meteen te koop :neutral_face: met nota bene MIJN positieve commentaar erbij.

Oké je mag helemaal zelf weten dat je je klokje koop zet maar laat mijn commentaar er dan buiten.

Ik plaats geen positieve berichten en commentaren over horloges om die later gebruikt te zien worden om het horloge te verkopen.

Ben ik niet van gediend

Zoals ook per PB: Excuses. Was goed/positef/bedoeld, daarom je ook getagd.

Bor

7 likes

Stel je niet zo aan joh.

5 likes

Sinds wanneer zit er copyright op een stukje geschreven door een amateur op een forum?

3 likes

kom kom, niks aan de hand

het is niet dat je foto’s worden gebruikt hè…

3 likes

Wat maakt het uit dat ie je tekst gebruikt? Je hebt de tekst toch zelf geschreven en geplaatst hier, wat maakt het dan uit dat ie nu op 2 plekken op t forum staat?

2 likes

Ik wilde een hele lap tekst schrijven. Maar dit is wel een treffende samenvatting.

3 likes

Toen je deze review schreef wrist je nog niet dat je hem een dag later in de verkoop zou zetten?

2 likes

:joy:

Eh… nee.
Wilde m irl zien proberen. Gedaan. Besloten dat de seadweller prevaleert. Dus mag gaan. Flipperen heet dat. Afgelopen 5 jaar al zo’n 50x gedaan.
Ik maak er ook nooit winst op, alleen verlies. Zal nu ook wel weer gebeuren, soit. Dus het gebruik van ehv’s tekst (eigenlijk een link naar zijn reactie in een door mij gestart topic, met referentie), was niet bedoeld om geld te verdienen.

Goed weekend allen!

13 likes

Niets van aantrekken Bor. Sommige mensen zijn een beetje vroeg oud. Types die om een overhangende klimop Mr. Frank Visser gaan schrijven.

Ik kan mij er echt kwaad om maken dat mensen hier de intenties of zelfs de integriteit van gewaardeerde leden in twijfel trekken! Ga lekker op het viva-forum zuur zitten doen. Maar val ons niet lastig met je kulprincipes.

2 likes

Oh ik maak me nergens druk om hoor. Ehv vond t vervelend, dat vond ik vervelend, excuses aangeboden, geaccepteerd, dus klaar.

Ondertussen nog geen koper voor de Ginault (wrs omdat ik t verkeerd gespeld heb…? :joy:)…

3 likes