Besten,
Normaal ben ik niet zo NA-erig en post ik een nieuw klokje ergens tussendoor in een ander topic.
Aan deze wijd ik eens een verhaaltje. Het wordt geen review (wegens een kortingsactie oid), maar gewoon wat bevindingen.
De Ginault Ocean-Rover (181070GSLN, de no-date):
Een beetje een impulsaankoop (zoals vaker), getriggered door de verkoopadvertentie van @EricPP van vorige week. Ik had eerder al me wat verdiept in de OR en wilde m wel eens proberen. Ik wilde net een PB doen, bleek ie al gereserveerd…
Kortgetreurd, @superc aka huisdealer Jaap maar even bericht of ik de zijnde niet kon kopen. Letterlijke reactie: ‘alles is te koop’, dus deal was snel gesloten (heb niet doorgevraagd over dat ‘alles’).
Fast-forward naar het heden: inmiddels om de pols (op een Nato).
Eerste impressie: wat een mooi horloge (uiteraard wel met stip bovenaan de categorie ‘beter goed gejat…’).
De afwerking is, zoals je leest in de reviews, echt heel goed. De kast met mooi facetrandje, de prettig draaiende bezel zonder speling, het lichtbollende saffier (pardon, corundum) de glanzende enamel plaat met opgelegde indices, de wijzers, echt super allemaal.
Ik was niet op zoek naar een Sub hommage, ik ben de gelukkige eigenaar van o.a. een Sea-Dweller, dus the real deal is er reeds. Maar de Ginault is in mijn bescheiden mening niet zomaar een standaard 1:1 kloon/hommage, hij combineert een aantal prettige zaken van verschillende Rolex Submariner modellen, zoals de 16610 kast met smalle lugs, de sword wijzers van zeldzame MilSubs (geen Mercedes wijzer, in dit geval een +), een maxi-dial en massieve band met (gejatte) glidelock sluiting. Je zou het bijna een tribute noemen, ipv een hommage.
Concluderend, een op zichzelf zeer mooi horloge (met duidelijke inspiratie), kwalitatief zeer goed en prettig om te dragen.
Eens zien hoe lang ie mag blijven…
Dank voor de aandacht. Vragen/opmerkingen? Ik ben benieuwd.
Mvg, bor
Nog een lumeshotje: